MotoNews.pl
  

Przerobienie diesla na Olej rzepakowy - self made. Koncepjca

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Instalacja dla diesla na olej rzepakowy kosztuje najtaniej 500 zł. Pomyslalem ze nie jest to skomplikowane tylko żeby samemu zrobić.

Ogólnie na czym polega przeróbka. Jedyne do czego ma służyć taka instalacja, to podgrzewanie oleju roślinnego. Niestety odpalanie i gaszenie auta musi odbywać się na oleju napędowym. A do tego niestety potrzeba już osobnego baku (lub byle jakiego zbiornika). Potrzebny też jakiś elektrozawór, aby po osiągnięciu temperatury 40-50 stopni, przełączyc na Olej Roślinny.

Potrzebne części :

1. Jakiś zbiornik kilku - kilkunatso litrowy, który posłuży jako zbiornik na olej Napędowy
2. Pompa paliwa od czegokolwiek do zaadaptowania
3. Podgrzewacz Oleju roślinnego -> Tutaj można taki samemu wykonać z rurek itp.
4. Elektrozawór do przełaczania olej roślinnynapędowy

To praktycznie wszystko. Teraz trzeba to jakoś mądrze obmyśleć co gdzie i jak. Interesuje sie tematem wiec bede wrzucał tutaj np. jak zrobic samemu podgrzewacz, schematy itp. Do dwóch miesięcy przerobie swojego diesla.

Czy ktoś jest zainteresowany aby kontynuować temat? Moze jakies sugestie


[ wiadomość edytowana przez: hepos dnia 2006-04-25 17:04:02 ]
  
 
Klik
  
 
heh,jak sie ukazał post o przeróbce na olej rzepakowy na stronie głownej to odrazu wiedziałem że to ty go napisałeś , tylko skąd wiesz ze to wszystko będzie działało wiesz jakto jest , i coś tak czuje ze moc będzie spora
  
 
Pozostaje tylko opłacić akcyzę żeby interes był całkiem legalny. Nasze Państwo już dawno dawno temu się przed tym stosownie zabezpieczyło wymyślając haracz w postaci 1900 zł za 1000 l oleju roślinnego. Poza tym tanie oleje są nic nie warte a te droższe ceną porównywalne są z ropą na stacji.
W okresie letnim można z powodzeniem dolewać 30-40 % OR do ropy lub 50 % 70 % z mixolem ( testowane na golfie II kolegi ) lub wytrącić glicerynę z OR przy pomocy prostych metod chemicznych.

powodzenia i niezapomnijcie o akcyzie

  
 
Cytat:
2006-04-25 17:25:24, KatRS pisze:
heh,jak sie ukazał post o przeróbce na olej rzepakowy na stronie głownej to odrazu wiedziałem że to ty go napisałeś , tylko skąd wiesz ze to wszystko będzie działało wiesz jakto jest , i coś tak czuje ze moc będzie spora


Ano wiem bo wczoraj jeździłem Golfem II 1.6 td na olej rzepakowy i tragedii jakiejś nie ma. Zrobione ma juz 80 tyś na rzpekau
  
 
Cytat:
2006-04-25 17:35:29, Wesoly pisze:
(...)



Co masz na myśli mówiąc ze tansze oleje są nic nie warte?
  
 
Cytat:
2006-04-25 17:24:58, Kleszczak pisze:
Klik



Coś nie działa
  
 
Cytat:
2006-04-25 18:05:10, hepos pisze:
Co masz na myśli mówiąc ze tansze oleje są nic nie warte?



podeśle ci na maila poradnik jak to zrobic... tylko niech go znajde...
  
 
Cytat:
2006-04-25 18:12:40, marcin_op pisze:
podeśle ci na maila poradnik jak to zrobic... tylko niech go znajde...



Byłbym wdzięczny.

[ wiadomość edytowana przez: hepos dnia 2006-04-25 18:19:37 ]
  
 
Cytat:
2006-04-25 18:10:26, hepos pisze:
Coś nie działa

zaraz po wklejeniu sprawdzałem i było, więc tam zajrzyj na WA a tam już jest podobny temat.Kilka dni temu był poruszany.
  
 
Cytat:
2006-04-25 18:12:40, marcin_op pisze:
podeśle ci na maila poradnik jak to zrobic... tylko niech go znajde...

to ja też poprosze---kleszczak3@op.pl[addsig]
  
 
ja bym zostawil bak na rope, a dorobil zbiornik na rzepak - w razie kontroli masz legalne paliwo w baku;p pozostaje tylko kwestia wielkosci :/
  
 
zawsze mozna zrobic przegrode w obecnym zbiorniku - ale to juz dobry spawacz potrzebny
  
 
i wspawać drugi wlew, zeby miało co gnić