Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2003-04-19 00:30:26 Ja również zanm trzy rodzaje mostów w DF.
1."Włoski"-okrągła obudowa mechanizmu różnicowego jest wspólnym elementem z całą pochwą mostu.Most bez drązków reakcyjnych,dostosowany do resorów 5-cio piórowych,stosowany w pierwszych modelach 125p,do roku bodajże 1972. 2."Jugosłowiański"-wg.mnie jest to określenie mostu okragłego,nie kwadratowego.Rózni się on od "włoskiego"konstrukcją pochwy-inne mocowania amortyzatorów,mocowania drążków reakcyjnych,resory 2-3 piórowe. 3."Polski"-kwadratowa obudowa mech.różnicowego,obudowy półosi są oddzielnymi elementami.Różni sie od powyższych większą średnicą półosi,nieco większym mechanizmem różnicowym,wzmocnionymi łożyskami mech.różnicowego i półosi,inna jest regulacja zazębienia przekładni głównej-nie na gwintowanych tulejach,lecz na pierścieniach oporowych.W mostach 1 i 2 ilość oleju 2.0 l,w moście 3 ilość oleju 1.2 l. Most 1-stosowany do ok.1972,most 2 od 1972 do???,most 3 od roku 1976.Dodam,że mam 2 DF-y z 1985 roku.Jeden ma most "okragły"-przebieg 165kkm,zaczyna wyć.Drugi,kombi,most "kwadratowy",przebieg 130kkm-jest cichutki. |
![]() Granturismo FSO 125p 2000DOHC Opalenica | 2003-04-19 00:36:40 Mosty jugosłowiańskie były "okrągłe" a krajowe kwadratowe. Mosty krajowe, czytaj kwadratowe zaczęto stosować od 1976 roku, początkowo jednak nie we wszystkich egzemplarzach. Z własnego doświadczenia wiem, że w ostatnich partiach z końca produkcji zdarzały się wersje z mostami okrągłymi- pewnie wymiatali magazyny ![]() Co do jakości, to oba miały tendencję do śpiewania...ogólnie mizeria... |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2003-04-19 00:38:23 Jeszcze odnośnie przełożeń...
Z tego co wiem mosty "okrągłe"miały przełożenia 41/10,natomiast "kwadratowe": -silnik 1.5 : 41/10 -silnik 1.6 : 43/11 I odnośnie długości wałów: Do roku 1978 w mostach "okrągłych"wał był krótszy.W roku 1979 zunifikowano wały,poprzez wydłużenie końcówki kołnierzowej mostu "okrągłego". |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2003-04-19 02:31:16 Ja słyszałem o następującej "kolejności jakości": włoski, polski, jugosławiański (od najlepszego) przy czym ten ostatni miał skłonność nie dochodzić nawet do 100 kkm. Mój DF miał most polski i przy 140 kkm ciągle był on cichuteńki ![]() |
![]() herek Fiat 125p Apollo Green Grodzisk | 2003-04-19 02:50:29 miałem u siebie w df'ie tzw jugola bo to jest też polski most tylko że tak go nazwali ze względu na podobieństwo do mostu w zastawie i przeżył 180000km razem z fiatowskim silnikiem 115C,zaczął świstać przy ok 140000km, w polonezie mam standardowy 100000 i już gwizd do fiata muszę zakupić i raczej nie liczę że będzie coś cichego...najmłodszy z 1993 też będzie miał trochę nakręcone
pzdr. |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2003-04-19 07:21:19
O ile się orientuję to kiedyś w DFach były montowane mosty importowane z Jugosławii; w ramach kooperacji krajów socjalistycznych. |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2003-04-19 13:41:40
![]() ![]() |
Piasek2000 Fiat 125 P Warszawa | 2006-01-18 23:48:58 A mam pytanko, czy moge zastosować półośki z polskiego do innego??, podejdą czy może być problem?? ![]() |
automatic | 2006-01-19 08:50:19
|
PAGAN Wwa | 2006-01-19 09:17:21 nie mozesz. |
![]() BolimA Miłośnik FSO PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2006-01-19 09:17:40
Koledze chodzi chyba o jugola... |
Piasek2000 Fiat 125 P Warszawa | 2006-01-19 09:17:44 To jest chyba Jugoil, nie wiem jakie były w 77r. |
PAGAN Wwa | 2006-01-19 20:16:18 piasek, nie kombinuj. zycie jest proste. wystarczy, ze sa kobiety. |
![]() Julo Miłośnik FSO zakrzywiający czasop ... Kraków | 2006-01-19 22:13:34 A półosie z jugola do włocha podejdą? ![]() ![]() ![]() |
profil-usunięty | 2006-01-20 10:10:24 Julo, a nie lepiej spytać się czy półośki z jugola podejdą do... jugola, a z włocha do włocha? Nudzi się niektórym i to bardzo... |