MotoNews.pl
  

ABS, AFL i inne zagadkowe skróty…

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ABS
4-kanałowy ABS

Czterokanałowy system zapobiegający blokowaniu kół w trakcie hamowania, udoskonalony przez firmę Opel zmniejsza ryzyko zarzucania autem i zapewnia dodatkową kontrolę w sytuacjach awaryjnych.


AFL

System ten w sposób nowatorski łączy w sobie dynamiczne oświetlenie łuku drogi ze statycznym oświetleniem skrzyżowań i wąskich zakrętów. Dodatkową funkcją systemu AFL jest "oświetlenie autostradowe". Przy stałej prędkości powyżej 120 km/h, na prostych odcinkach drogi, strumień światła mijania podnosi się samoczynnie nieco do góry, optymalizując widoczność dalekosiężną. Integralny system dynamicznej kontroli poziomowania reflektorów pozwala uniknąć oślepiania "światłem autostradowym" kierowców jadących z przeciwka. W skali przemysłu motoryzacyjnego, Opel jest pierwszym producentem samochodowym, który system adaptacyjnego oświetlenia oferuje szerszemu kręgowi nabywców pojazdów klasy średniej.

Zalety funkcjonalne systemu AFL firmy Opel są następujące:

Oświetlenie łuku drogi: ruchome światła przednie wychylają się w poziomie o +/- 15 stopni - w zależności od kąta obrotu kierownicy oraz prędkości samochodu. Oświetlenie łuków na drodze polepsza się nawet o 90 procent.


Oświetlenie skręcania: Krzyżujące się drogi oraz ciasne zakręty oświetlane są przy niskich prędkościach (do 40 km/h) reflektorami pomocniczymi, działającymi po włączeniu kierunkowskazów oraz odpowiednio do kąta obrotu kierownicy i prędkości pojazdu. Oświetlenie to sięga niemal 90 stopni w stosunku do kierunku jazdy na dystans około 30 metrów przed pojazdem.


Światła główne: reflektory bi-ksenonowe zapewniają wyjątkowo silne oświetlenie drogi przed samochodem. W systemie AFL Opla wystarcza tylko jedna lampa ksenonowa w każdym z reflektorów samochodu jako źródło świateł mijania i świateł drogowych. Zmiana świateł mijania na drogowe i odwrotnie następuje przy użyciu ruchomej przesłony na drodze strumienia świetlnego lampy reflektora.



CBC
Układ kontroli hamowania w zakrętach

Układ kontroli hamowania w zakrętach (CBC), optymalizuje rozkład siły hamowania na nawet do trzech kół, kompensując w ten sposób ewentualną nadsterowność.


Check Control

Elektroniczny wyświetlacz, umieszczony wygodnie w polu widzenia kierowcy, umożliwia lepszą kontrolę nad pojazdem, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo. System ostrzegania o oblodzeniu, monitorowanie ciśnienia w oponach oraz komputer pokładowy zapewniają kierowcy dostęp do istotnych informacji.


DSA

Zawieszenie DSA zwiększa bezpieczeństwo jazdy w każdych warunkach drogowych. Samo-stabilizujące zawieszenie DSA z bardzo precyzyjnie sterowaną osią tylną zwiększa bezpieczeństwo aktywne, w chwili, gdy jest Ci to potrzebne dla utrzymania płynnego toru jazdy.


ECC
Automatyczna klimatyzacja

Automatycznie klimatyzacja (ECC) idealnie reguluje temperaturę w gorące dni. System obsługiwany jest za pomocą opatentowanych układów sterujących, pozwalających utrzymać w kabinie stałą temperaturę. Ponadto system zawiera osobne przyciski dla kierowcy pasażera, czujnik jakości powietrza z automatycznym włącznikiem obiegu oraz instrukcje wyświetlane za pomocą menu.


ESP
Układ stabilizacji toru jazdy

Zaawansowany program elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESP plus® monitoruje prędkość koła i zapewnia interwencję kontrolną dla jednego do trzech kół. Czujnik systemu kontroluje nadmierne przemieszczenie pojazdu spowodowane gwałtowną zmianą kierunku ruchu. Poprawiona charakterystyka hydrauliki pozwala w niektórych sytuacjach znacząco skrócić czas reakcji i jeszcze skuteczniej korygować pod- i nadsterowność pojazdu.


EHPS
Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego (EHPS) skraca czas reakcji kierownicy i zapewnia znakomite prowadzenie niezależnie od sytuacji drogowej. Wspomaganie kierownicy jest optymalizowane w zależności od aktualnej prędkości i nawierzchni drogi.


Follow-me-home

Zewnętrzne światła z funkcją "Follow-me-home", zapalają się po zaparkowaniu auta i pozwalają bezpiecznie trafić do drzwi po zapadnięciu zmroku.


I-Line

i-Line to gama dynamicznych akcesoriów, zaprojektowanych i wykonanych zgodnie z najwyższymi standardami stylistyki i wytrzymałości, która obejmuje matowe aluminiowe nakładki na pedały oraz kierownice z elementami dekoracyjnymi Platinum lub River Elm o fakturze drewna. Ponad to:


Konsola telefonu komórkowego

Właściciele Signum mają do wyboru pełny wybór konsoli, które pasują do większości standardowych telefonów komórkowych. Zestawy głośnomówiące umożliwiają wygodne, bezpieczne (i legalne) korzystanie z telefonu.

Słuchawki stereo Twin Audio®

Wygodne, zakładane na ucho słuchawki, które współpracują z systemem Twin Audio® AM-FM/CD, zapewniają pasażerom Signum pierwszorzędna jakość odbioru. Do każdego zestawu dołączone jest osobne etui do przechowywania słuchawek.

Obręcze ze stopów lekkich

Opel wspólnie z firmą Irmsher stworzył ekskluzywną gamę akcesoriów i-Line przeznaczoną dla entuzjastów sportów motorowych. Seria i-line obejmuje szeroki wybór obręczy kół z lekkich stopów, zestaw matowych pedałów z aluminium, korek wlewu paliwa oraz wiele innych akcesoriów, które nadają Merivie sportowy wygląd - zarówno w środku, jak i od zewnątrz. Aby uzyskać informacje na temat pełnej listy akcesoriów, skontaktuj się z lokalnym dealerem Opla, który chętnie udzieli wszelkich wyjaśnień.



PRS
System odłączania pedałów

Opatentowany przez firmę Opel system odłączania pedałów (PRS) odłącza automatycznie pedały hamulca i sprzęgła w przypadku zderzenia czołowego, zmniejszając ryzyko urazów stóp i dolnych partii nóg kierowcy.


System Travel Assistant

Maksimum wygody i komfortu dla pasażerów siedzących z tyłu. Travel Assistant, który można w prosty sposób zainstalować między tylnymi zewnętrznymi fotelami, zawiera dwa składane stoliki lotnicze, lodówkę na 6 puszek, uchwyty na napoje i pojemnik na odpadki. Zawiera w sobie również przełączniki Twin Audio® oraz podłączenia do instalacji DVD.


TC
Układ kontroli trakcji

W trakcie jazdy po śliskiej nawierzchni i podczas gwałtownych manewrów czujniki wykrywają możliwość poślizgu koła i aktywują system kontroli trakcji z interwencyjnym hamowaniem (TC plus®. Moc silnika jest natychmiast redukowana i uruchamiane są hamulce odpowiedniego koła lub kół.


Tempomat

Tempomat, szczególnie przydatny podczas długich podróży na autostradzie, zwiększa także oszczędność paliwa i zmniejsza ryzyko nieumyślnego przyspieszenia. System można wyłączyć w dowolnej chwili za pomocą elementów sterujących w kierownicy lub pedału przyspieszenia, sprzęgła bšdź hamulca.

adres:- - K L I K - -
  
 
Dobreeee.....
  
 
pewnie, ze dobre...bravo za inicjatywe