MotoNews.pl
  

Co to za wężyk pod filtrem powietrza?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej,
Mam takie pytanie, mam MK5 i taki ewenemencik. Pod filtrem powietrza jest taki plastikowy jasny wężyk (który u mnie mam zatkany gwoździem). Jak go odetkam auto wchodzi mi na głupie obroty, po odpaleniu i podczas jazdy. a jak go zatkam to mam spokoj. Co to za wężyk i czy on naprawde ma być zatkany?
  
 
Dod filtrem powietrza masz miejsce zeby go wetknac !! a do czego on jest nie wiem moze do podcisnienia
  
 
powinien byc podłaczony pod filtrem powietrza od dołu z prawej strony przyczymują go dwie takie blaszki zebu niewypadł
schyl sie dobrze to bedziesz widział jego miejsce
  
 
Witam!
Fabrycznie na pewno nie był zatkany .
Najprawdopodobniej masz uszkodzony zawór podciśnienia i dlatego ten wężyk został zatkany. Generalnie jest to doraźny sposób żeby silnik pracował dobrze zwłaszcza w zakresie niskich obrotów. Podobno to nawet nie niesie ze sobą żadnych skutków ujemnych dla silnika więc nie ma obawy. Ja też jakiś czas jeździłem na zatkanym... Zawór podcisnienia vel. separator oleju jak kto woli kosztował mnie 78 PLN w serwisie Forda (bez kosztów montażu). Założenie jest dziecinnie proste - 3 wężyki.
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2006-05-01 00:41:45, R_O_Y pisze:
Witam! Fabrycznie na pewno nie był zatkany . Najprawdopodobniej masz uszkodzony zawór podciśnienia i dlatego ten wężyk został zatkany. Generalnie jest to doraźny sposób żeby silnik pracował dobrze zwłaszcza w zakresie niskich obrotów. Podobno to nawet nie niesie ze sobą żadnych skutków ujemnych dla silnika więc nie ma obawy. Ja też jakiś czas jeździłem na zatkanym... Zawór podcisnienia vel. separator oleju jak kto woli kosztował mnie 78 PLN w serwisie Forda (bez kosztów montażu). Założenie jest dziecinnie proste - 3 wężyki. Pozdrawiam.



Witaj, czytajac post ensimka myslalem ze chodzi o wezyk podcisnienia do sterowania klapa na dolocie powietrza [cieple/zimne]...
Ty piszesz o separatorze oleju... Wydawalo mi sie, ze separator oleju to czesc odpowietrzenia skrzyni korbowej [vel odmy ]
Napisz prosze cos wiecej, bo jestem
  
 
No tak kolega nie dał zbyt dużo namiarów na silnik jaki ma...
Ja mam 1,4i - u mnie nie występuje taki zawór o którym piszesz, a jedyny wąż który wchodzi do filtra oprócz ssaka i dolotu to jest wąż od separatora oleju który akurat w tym typie silnika pełni rolę zaworu odpowietrzającego skrzynkę korbową. Wiem że silniki 1,6i (8V tak jak mój) mają te dwa urządzonka osobno. W 1,4i jest chyba już tak samo jak w Zetecu.
  
 
Cytat:
2006-05-01 01:08:28, R_O_Y pisze:
No tak kolega nie dał zbyt dużo namiarów na silnik jaki ma... Ja mam 1,4i - u mnie nie występuje taki zawór o którym piszesz, a jedyny wąż który wchodzi do filtra oprócz ssaka i dolotu to jest wąż od separatora oleju który akurat w tym typie silnika pełni rolę zaworu odpowietrzającego skrzynkę korbową. Wiem że silniki 1,6i (8V tak jak mój) mają te dwa urządzonka osobno. W 1,4i jest chyba już tak samo jak w Zetecu.



Czesc Roy, mamy takie same silniki... U mnie w filtrze, od strony kierowcy jest zaworek, podejrzewam termiczy. Dochodzi do niego od kolektora ssacego wezyk a od niego kolejny cienki czerwony do klapy na poczatku ssaka. Ten zaworek reguluje podcisnienie na tej klapie. Nie masz tego???

Czy piszac separator oleju masz na mysli rure odmy zakonczona gumowym grzybko-kapeluszem i rynienke na olej do dolotu?
  
 
To chyba nie mamy takich samych jednostek... Ja nie mam żadnego innego zaworu , klapy itp. łączonego z filtrem powietrza tylko odma. Ja mam silnik 1,4i EFI wielopunkt a ty? I sprawdź priva.
  
 
Cytat:
2006-05-01 01:31:47, R_O_Y pisze:
To chyba nie mamy takich samych jednostek... Ja nie mam żadnego innego zaworu , klapy itp. łączonego z filtrem powietrza tylko odma. Ja mam silnik 1,4i EFI wielopunkt a ty? I sprawdź priva.



Zgadza sie, u mnie CFI...