MotoNews.pl
  

Pomocy - nie chce zapalić!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Przez moją padaczke która nie chce zapalić nie dotarłem na zlot do Torunia... Nie wiem co sie stało. Wróciłem w piątek z trasy. Zrobiłem jakieś 1000 km i nic nie wskazywało że coś siada. dotarłem do domu i zgasiłem go normalnie. Po godzinie wyszedłem z domu , kręcę go i nic. Objaw jest normalny, auto swobodnie kręci ale jest taki odczucie moje że nie dostaje paliwa. W zbiorniku 35 litrów także nie mogło zabraknąć, pomimo to dolałem jeszcze 5 litrów myśląc demonicznie że nawalił czujnik zupy ale i tak nic. Nie wiem co jest. Może przekaźnik od pompy - moje pytanie gdzie on jest, może jakiś bezpiecznik - tam gdzie się znajdują bezp. to wszystkie są ok, może pompa siadła - nie słychać że pracuje ale nigdy też jej słychać nie było dlatego nie wiem, może jakiś przewodzik sie zapchał, nie mam pojęcia pomóżcie, na zapych go brałem i też nic tak jakby nie dochodziło paliwo, myślałem że to ten czujnik termiczny i musi ostygnąć i zapali ale też lipa stoi już 3 dzień i nie odpala. Znajomy mówił że to może być czujnik położenia wału - ale przeciż jak go na pych brałem to zmieniło sie położenie i by chyba odpalił. Według mnie to przekaźnik bo miałem kiedyś podobny problem w innym aucie i okazało sie że był to przekaźnik ale w 520i 24v nie wiem gdzie sie on znajduje. Może ma ktoś schemat albo inne sugestie. Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie. Przepraszam za długi post.
  
 
a jak długo kręcisz to po otworzeniu maski czuć zapach paliwa?? Jeśli tak tzn, że paliwo dochodzi tylko coś z aparatem zapłonowym jest nie tak, prąd nie dochodzi i świce nie dają iskry, jeśli natomiast po długim kręceniu nie czuć paliwa pod maską tzn, że albo pompa siadła albo tak jak mowisz przekaźnik (lub bezpiecznik). U mnie w E-32 730 do pompy paliwowej odchodzą jakieś przewody bezpośrednio od akumulatora ale majstrował coś gazownik przy tym zeby zrobić odcięcie (w razie jak bym benzyny nie mial to zeby nie spalic pompy), a nie wiem jak to jest u Ciebie ale może tam gdzies poszukaj tego przekaźnika...
  
 
Witam. Za bardzo to nic nie czuć. Kręcę i kręcę i nic. Znajomy kazał również sprawdzić czy jest iskra. I jescze dał mi taką wskazówkę: Zdjąć listwę wtryskową i na zapłonie jakimś przyciskiem podpompować tam na listwie i powinno tryskać paliwo - jak nie to nie dochodzi ono z pompy. Potrzebuje schemat bądź informacje (najlepiej na foto) gdzie znajduje sie przekaźnik od pompy paliwa. Pozdrawiam
  
 
Spróbuj walnąć w zbiornik paliwa czasami jak pompa siada to pomaga,i będziesz wiedział co wymienić!
  
 
beemka to nie polonez,wiec walenie i przedmuchiwanie czegokolwiek nie pomoze. podejrzewam ,ze pompa paliwa do wymiany,w moim e30 is miałem podobnie i troszke to kosztowało.....
  
 
Już sam nie wiem zdjąłem wieczko w bagażniku maskujące dojście do pompy i nasłuchuję i nic. Cisza!!! Chyba byłoby ją troszke słychać jakby działała(chociażby przez kilka sekund na zapłonie - sprawdzałem nawet przy kręceniu). Wyje..... cały akus na próbach. Powyciągałem wszystkie przekaźniki poczyściłem i nic. Nawet tutaj nikt mi nie jest w stanie powiedzieć który jest od pompy tacy z was fachowcy. Nie kieruje tych słów do tych co sie naprawde znają tylko do tych którzy zajmują sie problemami typu ile pali twoja becia jakie alu założyć i kur.. jakie żaróweczki sobie założyć - takie jest moje zdanie, nikogo nie obrażam tylko irytuje mnie sytuacja kiedy człowiek naprawde szuka pomocy i znajduje tylko posty-śmieci na w/w tematy. Samemu znalazłem w necie artykuły opisujące gdzie są przekaźniki od pompy. Podam linki bo może ktoś też skorzysta. Znalazłem kompletną techniczną dokumentacje "piątki" opis i schematy dosłownie wszystkiego (ze zdjęciami).

Bmw Auto repair e-34
Bmw fuel pump problem e-34 some of e-32 etc.
Bmw Forum about puel pump problems
Bmw many solutions in english including fuel pump
  
 
Cytat:
do tych którzy zajmują sie problemami typu ile pali twoja becia jakie alu założyć i kur.. jakie żaróweczki sobie założyć


Hehehe Na moje to sobie te przekaźniki możesz molestować i wymieniać a efektu nie będzie i tak żadnego bo najprawdopodobniej pompkę szlag trafił przy tym naszym chrzczonym paliwku. W e30 pompkę wymieniałem, w Puncie II wymieniłem już dwie pompki a ostatnio kumpel w swojej E30 325 też wymieniał hehe dziwisz się jeszcze?
  
 
Witam. No to co powiesz na to że wyciągnąłem wtyczke z pompy - jest tam 6 pinów. Wziąłem schemat gdzie plus gdzie minus, wziąłem zwykłą żaróweczkę 12V i wyobraź sobie że nawet nie drgnęła. Mówie może idzie słabsze napięcie??? voltomierz w ruch... i co? zero. Nie dochodzi prąd. Co ty na to?? i bym wymienił pompe i pewnie nic by to nie dało. Teraz dalej szukam przyczyny. Przekaźnik dobry. Jest jeszcze gdzieś jakiś roździelacz ale teraz próbuje go zlokalizować. Pozdrawiam. Aha i jeszcze jedno pompa na krótko też nie bardzo sie odzywa. Na razie jej nie wyciągam ale może to dlatego że jest prawie cała zanurzona z zupie bo jest troche w zbiorniku. Zobaczymy. Jakby miał ktoś jakąś rade ale nie typu pompa do wymiany to poprosze.
  
 
W ten sposób mierząc napięcie na złączu pompy paliwa zawsze będziesz miał zero. Pompa jest uruchamiana tylko w następujących sytuacjach:
- po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon pompa jest uruchamiana na około 1 s i jest wyłączana
- po przekręceniu kluczyka w pozycję start pompa jest uruchamiana i jeśli silnik uruchomi się, to pompa nadal działa

Sprawdź, czy pojawia się napięcie na pompie na krótko po włączeniu zapłonu. Jeśli tak to proponuję sprawdzic czujnik położenia wału korbowego.

  
 
Witam. Nareszcie jakiś konkret. Widze że posiadasz wiedze na ten temat. Wtyczka od pompy paliwa ma 6 pinów. od 1 do 5 są widoczne a 6-sty tak jakby go nie było. Poprostu pewnie nie ma wiązki. Jak wyczytałem ze schematu to należy podłączyć 2(+) i 6 (-) tylko 6-stego nie ma. Prosze w takim razie określ mi gdzie jest ten czujnik położenia wału (fizycznie - najlepiej na zdjęciu albo schemacie bo ja wiem tylko tyle że wchodzi do bloku - a umnie wpip wtyczek i czujników wchodzi do bloku. Dzieki za infi pozdrawia i czekam.
  
 

Oto schemat wtyczki co wchodzi do pompy. Więc jak wspomniałem fizycznie 6 pin "jest nieaktywny" bo nie ma w nim wiązki a w pozostałych 5 jest. Z opisu jego (nie załączyłem) wynika że plus to 2 a minus to 6. Tylko jak 6 nie ma wiązki to skąd minus? chyba że opis błędny ale to małoprawdopodobne. Poprostu biore żarówke łączę druciki z 2 i z 6 i powinna zabłysnąć na chwilke po przekręceniu zapłonu, prawda?? chyba że sie myle. może należy inne piny podłączyć a nie 2 i 6?? Co do czujnika wału - nie wiem gdzie jest i czekam na info.
  
 
A może tak?! sprobuj mase wziąć od karoseri, przecież minus (-) mozna spod kazdej srubki wyprowadzić (o ile nie jest wkręcona w aluminium) i wtedy przy połączeniu (+) z pin 2 i "pewnej" masy (-) zobaczysz czy dochodzi prąd czy nie...
  
 
Napięcie zasilające pompę paliwo powinno występować na pinach 4(-) i 5(+).

Czujnik położenia wału korbowego w M50 znajduje się z przodu silnika na obudowie łańcucha rozrządu, tuż pod dolnym grubym przewodem z płynem chłodniczym. Nad pompą paliwa znajduje się prowadnica kabla z tego czujnika (czarny plastik). Po zdjęciu tej prowadnicy znajdziesz czujnik idąc po kablu.
  
 
Dzieki chłopaki za info pędzę do auta i za chwile dam znać czy sie pali czy nie bo to wykluczy sprawność pompy.
  
 
Cytat:
2006-05-02 15:58:49, Mandrax pisze:
Dzieki chłopaki za info pędzę do auta i za chwile dam znać czy sie pali czy nie bo to wykluczy sprawność pompy.



Występowanie zasilania pompy wykluczy jedynie niesprawność przekaźnika. Aby sprawdzić sprawność pompy należy zmierzyć ciśnienie paliwa, wydatek oraz prąd pobierany przez pompę.
  
 
sprawdzałeś ciśnienie paliwa na wężu wchodzącym do listwy wtryskowej?
miałem podobny problem, winna nie była pompa, tylko odcięcie paliwa takie antykradzieżowe cholerstwo
ciśnienie pompy to około 5atm
  
 
Witam. Ale jak sprawdzić to jebane ciśnienie. podpiąłem pin 4 i 5 do żarówki i objaw był taki: Za pierwszym razem zapaliła sie na około 2 sek. i zgasła (na zapłonie). Ponownie nie chciała sie zapalić tylko juz jak kręcę czyli jest chyba ok. Jak kręcę to żarówka tryska żarem Jeśli chodzi o to ciśnienie to chyba pompa padła skoro zdjąłem wąż wylotowy od pompy paliwowej i skoro napięcie jest i nic z węża nie leci to chyba oczywiste że pompa padła?? chyba że sie myle. Przecież powinno z tego węża tak nawalać benzyną że szok.
  
 
Cytat:
Nad pompą paliwa znajduje się prowadnica kabla z tego czujnika (czarny plastik). Po zdjęciu tej prowadnicy znajdziesz czujnik idąc po kablu.


Jeśli chodzi o twoją wskazówkę szukania czujnika wału to obok silnika chodzi chyba o pompę wodną??? a nie paliwa. Drobny błędzik chyba bo ciągle mowa tylko o pompie paliwa i o pompie paliwa...
  
 
ciśnienie sprawdź przed listwą wtrysków ,odkręć opaske przewodu gumowego (nad filtrem oleju,na końcu listwy) ściągnij przewód zatkaj kciukiem i niech ktoś pokręci kluczykiem ,jak nie utrzymasz ciśnienia to pompa ok.
  
 
Cytat:
2006-05-02 16:18:07, Mandrax pisze:
Witam. Ale jak sprawdzić to jebane ciśnienie. podpiąłem pin 4 i 5 do żarówki i objaw był taki: Za pierwszym razem zapaliła sie na około 2 sek. i zgasła (na zapłonie). Ponownie nie chciała sie zapalić tylko juz jak kręcę czyli jest chyba ok. Jak kręcę to żarówka tryska żarem Jeśli chodzi o to ciśnienie to chyba pompa padła skoro zdjąłem wąż wylotowy od pompy paliwowej i skoro napięcie jest i nic z węża nie leci to chyba oczywiste że pompa padła?? chyba że sie myle. Przecież powinno z tego węża tak nawalać benzyną że szok.





CZytajac problem to wnioskuje ze poszla pompa, bo jak zarowka swiecila to przekazniki i elektronika jest OK. SProbuj sprawdzic cisnienie, jak nie utrzymasz palcem to pompa OK, ale ja mowie ze poszla pompa, jest to prawie bankowe, albo masz cos zabrudzone jakis filter, ze nie zapodaje zupy, ale ja stawiam na pompe.