| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kobar Klubowy Weteran Ford Mondeo Warszawa-Bemowo | 2006-05-02 16:30:03 Trzeba wcisnąć wystający tłok zacisku, tylko delikatnie aby nie urwać przewodu hamulcowego.
Kobar |
malin2 Espace 2.0T Lancia ... Poznań - Koszalin | 2006-05-02 20:42:37 przed wykręceniem zacisków lepiej wcisnąć je za pomocą dobrego śrubokręta bo jak wykręcisz to trudniej. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-05-02 22:41:39
Dokładnie - zdejmij koło i zanim zrobisz cokolwiek innego włóż śrubokręt pomiędzy klocek a tarczę i wepchnij tłoczek. Dopiero potem odkręć zacisk od... no od tego żelaztwa ![]() |
Esper Espero 1.5GLX małopolska | 2006-05-03 14:29:50 O to mi właśnie chodziło - tzn o taką wiedzę.Dzieki |
malin2 Espace 2.0T Lancia ... Poznań - Koszalin | 2006-05-03 18:55:59 u mnie był imbus 10 mm |
malin2 Espace 2.0T Lancia ... Poznań - Koszalin | 2006-05-03 18:58:13 jest kilka typów klocków do espero ja miałem oplowskie |
Czarek_Rej Klubowy Weteran FOKA Chorzów -Batory | 2006-05-03 22:34:27 A tak na marginesie... ja jak sciągam zacisk sciągam całkowicie klocki i wciskam tloczek ręką... powinien bez problemu wchodzic. Jezeli są duze opory tloczek wyciągam calkowicie i zmieniam reparaturke i oczyszczam tloczek. W poldku mam lucasy(wyglądają prawie identycznie jak w espero róznią sie klocki) tloczek wcisne calkowicie tylko kciukiem. Dodatkowo smaruje olejem maszynowym te sruby na których pracuje zacisk. |
fr0zi Espero 1,5 GLX LPG Lublin | 2006-05-12 09:17:18 Ja mam pytanko Rozbieralem juz hamulce ale mimo wszystko tego nie wiem - co to jest ta reparaturka? ![]() |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2006-05-12 09:50:14 Mój mechanik dociska tłoczek klockiem, robiąc dźwignię 2 kluczami |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-05-12 10:23:18 Oczywiście można wcisnąć palcem i tłoczek powinien ustąpić, ale trzeba przyłożyć sporą siłę i naciskać przez dłuższą chwilę, więc lepiej zastosować jakąś dźwignię, bo po co mają paluchy boleć. |
Rafi Klubowy Weteran Espero 2.0 Automat Legnica | 2006-05-13 22:44:05 dokłasnie tak. ja przy wymianie po wyciągnieciu klocków biore 2 łyżki do opon i na zasadzie dżwigni wciskam zacisk. idzie bez problemu. uwazac tylko trzeba zeby robic to powoli bo płyn moze przez zbiorniczek sie wylać jak bedziemy szybko wciskac |
pawelroman Seat Cordoba Piaseczno/Mszczonów | 2006-06-18 20:34:33 Panowie!
Po co zdejmować cały zacisk? Te dwie śruby ampulowe na klucz ,,dychę" to mocują cały zacisk i są zabezpieczone jakimś Lictite przed odkręceniem. Ja odkręcam te śruby, które dzielą zacisk na dwie części. Znajdują się one pod zaślepkami. Demontaż i późniejszy montaż są o wiele prostsze. Ale uwaga: potrzebny jest podobnie jak w oplu klucz ampulowy ,,siódemka", a z tym może być problem, bo w typowych zestawach nie zawsze występuje. |
pawelroman Seat Cordoba Piaseczno/Mszczonów | 2006-06-18 20:36:21 Oczywiście literówka: LOCTITE |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2006-06-18 20:51:54
Ja myślę , że większość piszących miała na myśli właśnie taką metodę demontażu ( bez odkręcania "jarzma") ...może jedynie Kolega malin myślał o całości ( bo rozmiar klucza to sugeruje )
Dobrze , że podkreśliłeś konieczność posiadania imbusa 7 bo to faktycznie lekki "nietypowiec" no i bezwzględnie NIE może być to produkt z bjedronki tylko porządny klucz! |