MotoNews.pl
8 Wyje rozrząd. Pomocy! (144825/45)
  

Wyje rozrząd. Pomocy!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wymieniłem komplet rozrządu. Kupiłem oryginał INA. Po przejechaniu kilkuset metrów okazało się, że wyje. Im wyższe obroty, tym mocniej. Po przejechaniu około 60 km nic się nie zmieniło. Rozebrałem jeszcze raz. Dla pewności zdjąłem pasek klinowy, żeby wykluczyć łożyska napinacza pompy wodnej, wspomagania i alternatora. Nadal wyło. Sprawdziłem rozrząd: napinacz i rolki. Żadne łożysko nie miało luzów, za to jedna rolka obracała się z większym oporem. Wymieniłem, ale nadal wyje. Co zrobić? Co to może być? Rozrząd kupiłem w sklepie internetowym http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,22133869,89721132496289,03,,pl-pln,162475,0.html
Może ktoś jest w stanie mi pomóc.
  
 
klik

Mam to samo i wyje mi juz 2 rok
Moze paski badziewne mamy.Ja mam Gates


[ wiadomość edytowana przez: kaes dnia 2006-05-02 22:22:03 ]
  
 
moze zbyt mocno naciagniety pasek? albo nie wyje rolka od rozrzadu tylko rolka od paska osprzetu (u mnie ta najczesciej siada) KLIK tutaj

PS gosc sprawdzony wiec nie powinno byc problemu ale czasami i najlepszym moga zdarzyc sie reklamacje
  
 
Cytat:
2006-05-02 21:52:52, jacajacenty pisze:
Wymieniłem komplet rozrządu. Kupiłem oryginał INA. Po przejechaniu kilkuset metrów okazało się, że wyje. Im wyższe obroty, tym mocniej. Po przejechaniu około 60 km nic się nie zmieniło. Rozebrałem jeszcze raz. Dla pewności zdjąłem pasek klinowy, żeby wykluczyć łożyska napinacza pompy wodnej, wspomagania i alternatora. Nadal wyło. Sprawdziłem rozrząd: napinacz i rolki. Żadne łożysko nie miało luzów, za to jedna rolka obracała się z większym oporem. Wymieniłem, ale nadal wyje. Co zrobić? Co to może być? Rozrząd kupiłem w sklepie internetowym http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,22133869,89721132496289,03,,pl-pln,162475,0.html Może ktoś jest w stanie mi pomóc.



W kazdym badz razie jesli znajdziesz przyczyne to napisz w tym poście to kazdy z nas czegos nowego sie dowie o naszych essinach
  
 
Cytat:
2006-05-02 22:31:13, borys pisze:
moze zbyt mocno naciagniety pasek? albo nie wyje rolka od rozrzadu tylko rolka od paska osprzetu (u mnie ta najczesciej siada) KLIK tutaj PS gosc sprawdzony wiec nie powinno byc problemu ale czasami i najlepszym moga zdarzyc sie reklamacje



Może być faktycznie za mocno naciągnięty, osprzęt wykluczam, bo po zdjęciu paska wieloklinowego też wyje. W każdy razie dzięki. Poluzuję ii zobaczymy.
  
 
Niestety, poluzowanie paska nic nie daje. Wyje na wysokich obrotach jak głupi.
  
 
Tez kiedys planowalem rozkrecic to dziadostwo i znalezc przyczyne ale i tak bym pewnie nie znalazł skoro ty sprawdziłes wszystko.Widocznie jakis pasek dziwny ze powoduje głosne odgłosy toczenia sie po rolkach
  
 
buehehehehe... miałem to samo.... nowy rozdrzad i rolki...
Wina:

ZBYT NACIĄGNIĘTY PASEK.... pasek ma być tak napięty żeby w najdłuższym miejsu można było go obrócić o 90* masz rolne napinającą klucz 17 (u mnie w 1.8 16V) i poluzuj...

sorry nie doczytałem... może pompa wodna... łożysko w niej wyje...

[ wiadomość edytowana przez: fizz2 dnia 2006-05-03 17:55:22 ]
  
 
A jeszcze takie pytanie do kolegi jacajacenty: Czy jest róznica w wyciu na zimnym i na ciepłym silniku???Bo u mnie wyje bardziej na rozgrzanym.
  
 
Cytat:
2006-05-03 17:53:55, fizz2 pisze:
buehehehehe... miałem to samo.... nowy rozdrzad i rolki... Wina: ZBYT NACIĄGNIĘTY PASEK.... pasek ma być tak napięty żeby w najdłuższym miejsu można było go obrócić o 90* masz rolne napinającą klucz 17 (u mnie w 1.8 16V) i poluzuj... sorry nie doczytałem... może pompa wodna... łożysko w niej wyje... [ wiadomość edytowana przez: fizz2 dnia 2006-05-03 17:55:22 ]



Popieram kolegę....Jeżeli rozrząd jest w porządku zaczął bym od sprawdzenia pompy wodnej..
Pozdrawiam
  
 
Rozrząd wyje bardziej, gdy jest rozgrzany silnik.
Co do pompy to też założyłem nową, a poza tym ona jest napędzana paskiem wieloklinowym. Gdy go zdjąłem i odpaliłem silnik, dalej wyło. W ten sposób wykluczam pompę, wspomaganie, alternator i rolkę napinającą ten pasek.
  
 
Dlatego ja przy wymianie rozrzadu wymieniam tez pompe i przy okazji simering na wale.

Pompa to ok 130 zetec u kolegi Slawasa, nowka kompletna z uszczelka.

  
 
Już jest OK. Trzeba było popuścić napinacz paska rozrządu jeszcze trochę luźniej. Ciekawa sprawa, bo pasek musi być tak napięty, aby można było go odchylić w najdłuższym miejscu o 90 stopni, tylko nigdzie nie jest napisane, jaką siłę należy mieć w palcach.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi, a pompa była nowa i nie ona jęczała, bo napędzana jest z resztą innym paskiem.
  
 
heh tak myslałem ze zabardzo naciągnięty był ;> miałem dokładnie to samo...
  
 
Przywołuję ten post,żeby nie zakładać niepotrzebnie nowego...

Miałem dokładnie to samo - wył i wył i nic nie pomagało luzowanie. Okazało się w końcu, że to nie rozrząd, tylko łożyska w rolkach paska klinowego były zjechane. To te rolki wyły, a nie rozrząd. Ale dziwna sprawa - zaczęły wyć po wymianie rozrządu.
Wmieniłem rolki paska klinowego i jest cisza.
  
 
Cytat:
2006-05-28 17:36:29, szurmen pisze:
Przywołuję ten post,żeby nie zakładać niepotrzebnie nowego... Miałem dokładnie to samo - wył i wył i nic nie pomagało luzowanie. Okazało się w końcu, że to nie rozrząd, tylko łożyska w rolkach paska klinowego były zjechane. To te rolki wyły, a nie rozrząd. Ale dziwna sprawa - zaczęły wyć po wymianie rozrządu. Wmieniłem rolki paska klinowego i jest cisza.



Zaczely wyc po wymianie paska rozrzadu bo pewnie zostal poprawnie naciagniety pasek wieloklinowy. lozyska juz wczesniej mialy dosyc a po naciagnieciu dostaly jeszcze bardziej w D. i zaczely sie odzywac.