Trą koła o nadkola :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam, zmienilem sobie kola na letnie i wsadzilem na tyl 185/70/r13 na feldze od poloneza, i teraz kiedy mam pelne obciazenie opony tylnie przycieraja mi o nadkala na jakis wybojach (na falistych wybojach) czego moze to byc wina? myslicie ze te opony sa zagrube? wczesniej mialem 175, czy to wina amorow? i czy w tej sytuacji te gumy usztywniajace z allegro cos pomoga? bo narazie mam ograniczony fundusz, pozdrawiam
  
 
Nie jestem specem od zawieszenia, ale moim zdaniem 175/70/13 w samarze to maks. Gum nie polecał p. inż. Czech na forum Autołady, bo w spręzynach powstają nadmierne naprężenia, nie wiem, czy może to spowodować pęknięcie sprężyny, ale na pewno zawieszenie nie będzie pracowało jak należy.
Może spece od zawieszeń się wypowiedzą.
W kazdym razie instrukcja poleca opony 175/70/13 jako maksimum.

  
 
to przez te felgi od poloneza, sam mam takie ale opony 175 i zauwazyłem że koła bardziej wystają na zewnątrz niz na orginalnych od samary
  
 
Odpowiedzia na to pytanie jest inne ET felgi samarki i poldka. Pewnie dystanse by tutaj pomogły.
  
 
Cytat:
2006-05-03 22:15:19, Leszek_Gdynia pisze:
Odpowiedzia na to pytanie jest inne ET felgi samarki i poldka. Pewnie dystanse by tutaj pomogły.



a co to jest te "ET"??
  
 
moim zdanien masz za wysokie opony. najprawdopodobniej na feldze od poldka, króra ma inne ET niż samarowska, ten rozmiar powoduje obcieranie.

zmień rozmiar na zbliżony do 165/70/13 albo 175/70/13.
pośrednim jest 185/65/13

rozmiar ET maxymalnie powinien oscylować w granicach 29-30. nie wyżej.
nie potrzeba wtedy dystansów na 13 nic nie obciera

  
 
jak wszyscy wiedza 07 sa bardzo miekkie i wrzucenie na jedna strone około 180kg tez powodowało obcieranie koła o nadkolapomimo opon 175/70R13 ale po załozeniu gum na sprezyny odrazu sie poprawiłojuz nic nie trze a ładzia zrobiła sie bardziej stabilna na zakretach
  
 
Leszku, dystanse nie pomogą bo polonezowksie felgi i bez nich są wysunięte bardziej na zewnątrz względem felg samarowskich.


Cytat:
2006-05-03 22:19:38, Mariuusz pisze:
a co to jest te "ET"??



jest to odległość od środka felgi do wewnętrznej płaszczyzny przylegania do piasty


  
 
W takim wypadku pozostaje założenie weższych oponek.
  
 
ja mam felgi polonezowskie i opony 175/70 R13 i nic nie trze

P.S dzięki za wytłumaczenie wkońcu się dowiedziałem co to znaczy ET

[ wiadomość edytowana przez: Mariuusz dnia 2006-05-03 23:30:16 ]
  
 
Cytat:
Leszek_Gdynia
Wysłany: 2006-05-03 23:18:12

W takim wypadku pozostaje założenie weższych oponek.



ewentualnie załozyc odwrotnie felgi
tym ładnym do wewnatrz
  
 
Cytat:
2006-05-03 23:37:24, krzychuk pisze:
ewentualnie załozyc odwrotnie felgi tym ładnym do wewnatrz



wtedy będzie o błotnik trzeć i znowu problem
  
 
No, ale ma ktoś opony 185/70/r13 na oryginalnych felgach z tyłu w samarze?
Bo mnie sie wydaje, że nie wlezą (tzn będą obcierać), ale nie sprawdzałem...




  
 
a jak bedzie w 2107 ?? przy aluskach OZ plus oponki 185/70/r13 z tylu dwa dystanse z przodu 3 wie ktos moze?? bo szykuja mi sie takie oponki za darmo w bardzo dobrym stanie
  
 
/a co powiecie na oponki 195/55 R13 do siódemki ?
  
 
zmienic oponki na weższe tylko to kosztuje :/ a ja dopiero na ten sezon wydalem 100zl zeby kupic sobie te opony na tył z felgami a sa one w bdb stanie, i to tylko trze na pelnym zaladunku na falistych drogach, a te gumy wkladac czy nie?
  
 
ja mam w samarze na tyle 185/60 R14 felgi od poloneza TRUCKA nic nie trze... ale jak mialem na tych felgach przez krotki moment 175/70 R14 to przy wiekszym obciazeniu i nierownosciach czasem obcierało... założyłem ostatecznie po jednej gumie na strone na tylne sprezyny i mam spokoj... własciwosci jezdne ani lepsze ani gorsze...
  
 
ja mam 185/55/14 na feldze OZ 6" ET35 i na razie jest ok. ale nie jechałem jeszcze z pełnym obciążeniem. max dwie osoby i około 40kg w bagażniku

poprzednio miałem 175/70/13 na feldze OZ 5,5" ET29 i drobne tarcia miałem przy pięciu osobach na pokładzie i pełnym kufrze. przypomnę jednak iż moja forma ma 20cm większy zwis za tylną osią, co wiąże się z przeniesienim środka ciężkości w tył i zwiększeniu obciążeń na zawieszenie.
  
 
a jaka srednice ma sprezyna tylnia w samarze? te gumy sa uniwersalne czy to jakos rozmiarowo?
  
 
gumy sa uniwersalne lecz wystepuja pod dwoma postaciami
jedna to jest takie kólko przeciet na jeden pełny zwój
a drugie to kliny.
moim zdaniem wybierz ta pierwsza opcje i załoz ja jak najnizej sie da