Kostka elektryczka przy pompce spryskiwacza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wczoraj po powrocie z trasy postanowiłem pogrzebac w silniku ( 4 fun ). W oczy wpadła taka ciekawostka ( Espero mam od 14 mies i dopiero teraz to wylukałem ) Obok pompki spryskiwacza sterczy jakas kostka..... ale jest rozłączona !!

..... co to jest ? Od czego to ? O ile pamietam czerwony i czarny kabelek ( biały i czarny idzie do pompki - a moze odwrotnie ? ). Spryskiwacze działają !!
  
 
Cytat:
2006-05-05 14:39:47, Pawelek-L pisze:
..... co to jest ? Od czego to ? O ile pamietam czerwony i czarny kabelek ( biały i czarny idzie do pompki - a moze odwrotnie ? ). Spryskiwacze działają !!


Od czujnika poziomu płynu
  
 
Czasem nie łącz tego z niczym!
  
 
Cytat:
2006-05-05 14:58:02, mifi pisze:
Od czujnika poziomu płynu


Warto dodać, że taki czujnik występuje tylko w modelu z ABS.
Więć lepiej zostaw tak jak jest, bo spali Ci bezpiecznik
  
 
Nic się nie spali - przynajmniej tak jest u mnie.kostka jest rozłaczona - a jak połacze kontrolka poziomu swieci ciągle niezaleznie od poziomu płynu - wiec nie ma poprostu czujnika poziomu ale poza swieceniem po połaczeniu nie ma zadnych innych objawów.
  
 
Cytat:
2006-05-05 20:20:39, Esper pisze:
Nic się nie spali - przynajmniej tak jest u mnie.kostka jest rozłaczona - a jak połacze kontrolka poziomu swieci ciągle niezaleznie od poziomu płynu - wiec nie ma poprostu czujnika poziomu ale poza swieceniem po połaczeniu nie ma zadnych innych objawów.


To spróbuj włączyć wycieraczki albo spryskiwacz
  
 
Cytat:
2006-05-05 20:27:55, Adam4302 pisze:
To spróbuj włączyć wycieraczki albo spryskiwacz


Absolutnie nic się nie dzieje-testowałem w poprzednim esperaku
  
 
Cytat:
2006-05-05 21:20:29, JaRabbit pisze:
Absolutnie nic się nie dzieje-testowałem w poprzednim esperaku



potwierdzam
  
 
Cytat:
2006-05-05 20:27:55, Adam4302 pisze:
To spróbuj włączyć wycieraczki albo spryskiwacz



Bez zmian
  
 
Cytat:
2006-05-05 21:20:29, JaRabbit pisze:
Absolutnie nic się nie dzieje-testowałem w poprzednim esperaku


Czyli loteria?? U mnie bardzo ładnie wywaliło bezpiecznik Moze w iłkach potestujemy w ilu esperakach wywali a w ilu nie
  
 
bardzo dziwne z tym bezpiecznikiem, na schemacie nie widzę żadnego związku kontrolki i czujnika ze sryskiwaczem i wycieraczkami. Który bezpiecznik wywala - od wycieraczek i spryskiwacza (F4) czy od deski rozdzielczej (F14)?
Ja kiedyś też połączyłem oba złącza czujnika i kontrolka zapaliła się oczobitnym pomarańczowym światłem. Nic się nie popsuło, jednak nie włączałem wycieraczek ani spryskiwacza.
  
 
Wywala bezpiecznik od wycieraczek (F4).

Wkurzyliście mnie, że az poszedłem sprawdzić kiedy sie pojawia napięcie i jaki ma kierunek na tych kostkach. A więc:
1. kostka żeńska to tylko dwa piny do podpięcia włącznika, jeden podłączony do masy, drugi do żarówki na desce , gdy sie je zewrze kontrolka świeci. Kolory kabli czarny(masa)/biało-czarny(żarówka)
2. kostka męska, napięcie pojawia sie w momencie włączenia pompki spryskiwacza, plus na kablu czerwonym, minus na czarnym.

Bezpiecznik wywala dlatego ze po złączeniu tych kabli mają one masę po przeciwnych stronach, a wiec gdy na kablu czerwonym pojawi sie + natrafi on na -- w kostce żeńskiej i bezpiecznik wywala.
Wniosek z tego mój jest taki:
Żaden z Was nie włączył spryskiwacza
  
 
A może jest zależność między 1,5 a 1.8? |Bo wszyscy, u których nic się nie dzieje mają 1,8
A spryskiwacza i wycieraczek używałem normalnie .Tylko wkurzała mnie ta lampka i po przeróbkach założyłem czujnik
  
 
Cytat:
2006-05-06 00:29:11, Adam4302 pisze:
Wywala bezpiecznik od wycieraczek (F4). Wkurzyliście mnie, że az poszedłem sprawdzić kiedy sie pojawia napięcie i jaki ma kierunek na tych kostkach. A więc: 1. kostka żeńska to tylko dwa piny do podpięcia włącznika, jeden podłączony do masy, drugi do żarówki na desce , gdy sie je zewrze kontrolka świeci. Kolory kabli czarny(masa)/biało-czarny(żarówka) 2. kostka męska, napięcie pojawia sie w momencie włączenia pompki spryskiwacza, plus na kablu czerwonym, minus na czarnym. Bezpiecznik wywala dlatego ze po złączeniu tych kabli mają one masę po przeciwnych stronach, a wiec gdy na kablu czerwonym pojawi sie + natrafi on na -- w kostce żeńskiej i bezpiecznik wywala. Wniosek z tego mój jest taki: Żaden z Was nie włączył spryskiwacza



No właśnie teraz do mnie dotarlo, że w każdej kostce są 2 przewody, aż pobiegłem do garażu sprawdzić!
I kolejna tajemnica - po cholerę takie rozwiązanie?? W schemacie jest to bardzo proste - czujnik poziomu zwiera styki i lampka świeci. PO co dodatkowe 2 linie?
  
 
Wygląda to tak, jakby kostka męska była kostką do podłączenia pompki spryskiwacza... drugiej pompki. Po co? Może do spryskiwacza świateł, który był w zamysłach projektantów? Może do tylnej wycieraczki dla wersji kombi?
Niemniej jednak można wykorzystać tę złączkę i zamontować drugą pompkę spryskiwacza. Jedną dyszę do jednej pompki, drugą do drugiej. Skończą się narzekania na małą wydajność i ciśnienie
  
 
Cytat:
2006-05-05 20:27:55, Adam4302 pisze:
To spróbuj włączyć wycieraczki albo spryskiwacz



Potwierdzam wywala bezpiecznik !!!

Raffsa
  
 
Cytat:
2006-05-06 17:02:14, raffsa pisze:
Potwierdzam wywala bezpiecznik !!! Raffsa


Ale ty też masz 1,5
  
 
u mnie wywalilo bezpiecznik od razu, wiec lepiej nie podlaczac..bo po co?
  
 
Cytat:
2006-05-06 22:00:04, JaRabbit pisze:
Ale ty też masz 1,5



teraz to mnie zaskoczyłeś !!! jutro sprawdzę bo już póżno !!!

raffsa
  
 
A ja się dzisiaj nudziłem i znalazłem "pożyteczne" zastosowanie dla tej śmiesznej kontrolki poziomu płynu spryskiwacza....

Podłączyłem tą kontrolkę tak, że zapala się w chwili kiedy włącza się wentylator chłodnicy. Piktogram jest tematycznie zbieżny, więc ...może być.

A zrobiłem to tak:

Przy okazji wymiany wtyczki [damsko-męskiej] na przewodach... od zasilania wentylatora chłodnicy, dolutowałem równolegle do tych przewodów dwa dodatkowe kabelki, które pociągnąłem w izolacji z "peszla" i podłączyłem do cewki najzwyklejszego przekażnika (12V 20A). Póżniej ze styków biernych (rozwartych) tego przekażnika ...do tej wtyczki przy zbiorniku spryskiwacza, która odpowiada za świecenie kontrolki na desce.

Już w chwili włączenia się I-szej prędkości wentylatora chłodnicy "ten" dodatkowy przekaźnik zwiera swoje styki i ...kontrolka świeci. (przekaźnik działa u mnie już od ok. 5,5 V.)

Wszystko "ładnie pięknie" ...tylko, że ta kontrolka daje strasznie po oczach ...Jeżeli w wersji oryginalnej [z czujnikiem poziomu] miałaby tak działać, że mrugałaby wciąż jak na dyskotece ...to moim zdaniem lepiej, że większość naszych samochodów nie ma tego czujnika.

Kolejnym zastosowaniem tej samej kontrolki będzie kontrola ...poziomu płynu w zb. wyrównawczym (...) Już ...chyba wreszcie jestem blisko rozwiązania tematu.

Ale o tym później ...jak "opatentuję ustrojstwo"