O co chodzi z kolektorami wydechowymi???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Otóz mam mała rozkmine mam espero 1,5 z nowym kolektorem bez katalizatora zamiast niego jest wtawiona rura Dzisiaj miałem okazje jezdzic espero terz 1,5 ale ze starym kolektorem i zwriowałem róznica jest kolosalna tym bardziej ze moje ma najechane 81tys a tym coi jezdziłem około 200 tys i mój w porównaniu to tego co ma 200 to powolniak czy kolektor mna az taki wpływ na oosiagi Pytam sie bpo chodzi teraz za mna taki kolektor
  
 
Zgodnie z serwisówką w 1.5 był stosowany jeden typ kolektorów niezależnie od rocznika. Różni sie tylko blacha która jest do niego przykręcona. Wiec to raczej nie jest powodem różnicy w osiągach.
  
 
Zgodnie z katalogiem w Aso sa 2 rodzaje kolektorów wydechowych tak samo jak w 1,8 i 2,0
  
 
Cytat:
2006-05-05 20:56:45, marcin21100 pisze:
Zgodnie z katalogiem w Aso sa 2 rodzaje kolektorów wydechowych tak samo jak w 1,8 i 2,0


Rzeczywiście masz rację, specjalnie na zlocie zwracałem uwagę na kolektory wydechowe, zwracam honor. Wyszło mi na to że w 1996 roku był jeszcze stary, a w 1997 juz nowy typ.
  
 
Cytat:
Otóz mam mała rozkmine mam espero 1,5 z nowym kolektorem bez katalizatora zamiast niego jest wtawiona rura



Kolektor wydechowy nie ma tu nic do rzeczy. Piszesz że zamiast katalizatora masz wstawiona rurę. I właśnie przez tą rurę masz takie problemy.
Wielokrotnie,zarówno na forum, jak i w prasie motoryzacyjnej, wałkowane było, ze usuniecie katalizatora w wiekszości przypadków, nie tylko nie podnosi mocy, a wrecz powoduje zaburzenia w pracy silnika. Niedawno nawet w jakimś telewizyjnym programie motoryzacyjnym, wypowiadał się dokładnie tak samo na ten temat Jacek Chojnacki.
Twierdził on, że jeżeli już ktoś chce usunać katalizator, to na jego miejsce niech wstawi strumienicę, bo wstawienie rury to najgorsze rozwiązanie. O czym przekonałeś się na własnej skórze.
  
 
Cytat:
2006-05-18 22:22:33, tommi-j pisze:
Kolektor wydechowy nie ma tu nic do rzeczy. Piszesz że zamiast katalizatora masz wstawiona rurę. I właśnie przez tą rurę masz takie problemy. Wielokrotnie,zarówno na forum, jak i w prasie motoryzacyjnej, wałkowane było, ze usuniecie katalizatora w wiekszości przypadków, nie tylko nie podnosi mocy, a wrecz powoduje zaburzenia w pracy silnika. Niedawno nawet w jakimś telewizyjnym programie motoryzacyjnym, wypowiadał się dokładnie tak samo na ten temat Jacek Chojnacki. Twierdził on, że jeżeli już ktoś chce usunać katalizator, to na jego miejsce niech wstawi strumienicę, bo wstawienie rury to najgorsze rozwiązanie. O czym przekonałeś się na własnej skórze.



Z drugiej strony producent przewidział dla espero taką rurę zastępującą katalizator. Nr seryjny tej rury to 96143772.
  
 
Cytat:
olektor wydechowy nie ma tu nic do rzeczy. Piszesz że zamiast katalizatora masz wstawiona rurę. I właśnie przez tą rurę masz takie problemy.
Wielokrotnie,zarówno na forum, jak i w prasie motoryzacyjnej, wałkowane było, ze usuniecie katalizatora w wiekszości przypadków, nie tylko nie podnosi mocy, a wrecz powoduje zaburzenia w pracy silnika. Niedawno nawet w jakimś telewizyjnym programie motoryzacyjnym, wypowiadał się dokładnie tak samo na ten temat Jacek Chojnacki.
Twierdził on, że jeżeli już ktoś chce usunać katalizator, to na jego miejsce niech wstawi strumienicę, bo wstawienie rury to najgorsze rozwiązanie. O czym przekonałeś się na własnej skórze.


i z katalizatorem i bez niego jezdzi sie tak samo nie ma zadnej róznicy moze najwyzej w spalaniu bo bez kata pali mi niecałe 9,5 na miescie a na trasie 6 a poza tym miałem okazje przejechac sie autem Klubowicza Brunera ze starym kolektorem i jest bardzo duza róznica fakt ze mam załozone opony 195/50 r15 i to terz wpływa ale nie az tak
  
 
Cytat:
z katalizatorem i bez niego jezdzi sie tak samo nie ma zadnej róznicy moze najwyzej w spalaniu bo bez kata pali mi niecałe 9,5 na miescie a na trasie 6 a poza tym miałem okazje przejechac sie autem Klubowicza Brunera ze starym kolektorem i jest bardzo duza róznica fakt ze mam załozone opony 195/50 r15 i to terz wpływa ale nie az tak



Nie znam sie na tym . Wiem tylko, że tak mówia eksperci od spraw motoryzacyjnych. Więc coś prawdy w tym musi być.
Z drugiej strony, konstruktorzy Espero mieli jakiś cel, skoro zmienili kolektor. I raczej nie zmieniali go w celu pogorszenia osiągów.
Byc może stary typ kolektora był przystosowany do wydechu bez kata, a nowy był juz obliczony do instalacji z katem.

A co do opon, to ja mam założone 205/55/15 (z takimi kupiłem felgi) i opory są bardzo duże, szczególnie podczas ruszania. Po zmianie z standardowych zimowek na letnie, do dziś nie mogę sie przyzwyczaić. Czuje sie jakbym jeździł z zaciagniętym ręcznym .
Ale za to jak się juz rozbuja, to świetnie amortyzuje nierówności i całkowicie znikło bujanie (standardowa zawiecha) .

Ps.
Cytat:
poza tym miałem okazje przejechac sie autem Klubowicza Brunera ze starym kolektorem i jest bardzo duza róznica


Jeżeli tak, to fajnie, bo ja tez mam stary typ kolektora
  
 
Cytat:
2006-05-18 23:03:18, marcin21100 pisze:
i z katalizatorem i bez niego jezdzi sie tak samo nie ma zadnej róznicy moze najwyzej w spalaniu bo bez kata pali mi niecałe 9,5 na miescie a na trasie 6



Skoro bez katalizatora spala Ci tyle co napisałeś - to gdzie tu róznica w spalaniu w stosunku do auta z katalizatorem?
  
 
jesłi coś zmieniają c, to nie po to, żeby było szybciej czy wolniej , tylko, żeby było taniej...
  
 
Do wszystkich Niedowiarków dzisiaj załozyłem kolektor ten starego typu i podwójna rure wydechowa ta zaraz za kolektorem i efekt zajebist>>> auto sie zbiera az miło a na obroty wkreca duzo lepiej niz na poprzednim kolektorze Jestem zadowolony z efektu i nikt mi nie wmówi ze nie ma znaczenia jaki jest kolektor
  
 
a i jeszcze jedno całkowity koszt to 180zł
  
 
Cytat:
2006-05-19 20:33:05, marcin21100 pisze:
a i jeszcze jedno całkowity koszt to 180zł

kupiles nowy czy jakas uzywka?..bo jakos nie moge sie doczytac
  
 
A ja zapytam inaczej, czy różnica w osiągach jest większa niż przy założeniu zworki (selektora oktanowego) ??
  
 
kupiłem urzywke a róznica jest wiesza bo selektor miałem juz wczesniej
  
 
Cytat:
2006-05-19 22:15:05, marcin21100 pisze:
a róznica jest wiesza bo selektor miałem juz wczesniej


Byc moze źle pytanie sformułowałem, chodziło mi o to czy różnica pomiędzy osiągami ze starym a nowym kolektorem (niezależnie od zworki) jest większa niz różnica ze zworką a bez niej.
  
 
Cytat:
2006-05-19 22:44:28, Adam4302 pisze:
Byc moze źle pytanie sformułowałem, chodziło mi o to czy różnica pomiędzy osiągami ze starym a nowym kolektorem (niezależnie od zworki) jest większa niz różnica ze zworką a bez niej.

a ze zworka w ogole byla jakas roznica?? jakos nie zauwazylem specjalnie
  
 
Delikatna poprawa ze zworką była, zwłaszcza w elastyczności, wiec sie chce dowiedzieć czy warto inwestować w taki tuning. Oczywiście ja nie musze, bo mam stary kolektor


[ wiadomość edytowana przez: Adam4302 dnia 2006-05-20 01:43:56 ]
  
 
Zaczekaj na wyniki spalania po tuningu
  
 
Jakby nie patrzec kolektor wydechowyjest najwazniejszym elementem wydechu. Przyklad zwykly poldek gli, jak sie wsadzi kolktor od poldka gsi zyskuje sporo na elstycznosci. A co do usuwania kata i wsadzania rurki to nie wydaje mi sie zeby to byl dobry pomysl, lepiej wywalic bebechy z niego Kazdy wydech ma wyliczona swoja pojemnosc wiec nie kombinujmy. Jaki kolektor jest w espero 1.5 97r. ?


[ wiadomość edytowana przez: maskekk dnia 2006-05-21 14:16:09 ]