MotoNews.pl
  

REZONATOR I DOLOT PROSZE O POMOC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam patrząc na fotki fotka nr 1. Rura doprowadzająca do filtra powietrza. Ma 3 otwory:

1. wychodzący z błotnika
2. wchodzący do rezonatora
3. wchodzący do obudowy filtra powietrza

i tu moje pierwsze pytanie??

czy to co wchodzi do rezonatora nie powinno być zaślepione.
w oryginalnej jaką miałem nie było tam dziury, ale gazownicy kombinujac pocieli i musialem kupic druga i ta miala juz otwor.
czy dobrze wnisokuje ze otwor powinny miec te ktore sa w aucie z rezonatorem?? ja nie mam takiego rezonatora. czy dlatego mialem ja zaslepiona?

2. fotka nr 2 :
tu powininen byc rezonator ja go nie mam. czy kazde espero mialo czy moglem miec a gazownicy wypieli??

fotka nr 1

fotka nr 2


[ wiadomość edytowana przez: misiekwwa dnia 2006-05-06 22:18:22 ]

[ wiadomość edytowana przez: misiekwwa dnia 2006-05-06 22:19:41 ]

[ wiadomość edytowana przez: misiekwwa dnia 2006-05-06 22:20:23 ]
  
 
O ile dobrze pamiętam ze swojego 1,5

FOT 2 to jest dziura do wlotu powietrza do filtra powietrza, tam powiniem siedzieć chyba kawałek plastiku połaczony ze spodem obudowy filtra powietrza

FOT 1 Sam rezonator w 1,5 jest podłaczony w innym miejscu układu dolotowego powietrza.
Tego elementu ze zdjęcia 1(jego kształtu) nie pamiętam ze swojego bolida, ale jest on przed filtrem powietrza, więc zaślepianie tej dziury nie ma sensu. Poprostu będą dwie dziury .

[ wiadomość edytowana przez: AsterixGal dnia 2006-05-07 10:41:56 ]
  
 
Każde espero miało dwa rezonatory: jeden w nadkolu (różne wersje rezonatora dla 1.5 i 2.0/1.8,) Wynika to z katalogu części.
Zadaniem rezonatora jest przede wszystkim wyciszenie dolotu. Bez tego silnik warczy jak głupi.
Jeśli nie masz rezonatora w błotniku, to albo Ci go gaziarze wywalili, albo w procesie produkcji pominięto go i zastosowano zaślepioną rurę. Skoro rura była zaślepiona i wyglądało to na oryginał, to stawiam raczej na drugą opcję.
Zaślep ten otwór, jak będą kłopoty z wolnymi obrotami i hałasem przejdź się na zsrot i kup rezonator.
  
 
A jak wygląda ten rezonator w nadkolu? Macie jakies fotki?
  
 
Cytat:
2006-05-07 12:58:24, SebaE pisze:
A jak wygląda ten rezonator w nadkolu? Macie jakies fotki?


Tutaj są ryciny tych rezonatorów.

Sam z mią chęcią bym kupił ten dolny rezonator co jest w nadkolu.
Niestety ceny w sklepach zwalają z nóg.
  
 
Cytat:
2006-05-08 08:59:58, kisztan pisze:
Tutaj są ryciny tych rezonatorów. Sam z mią chęcią bym kupił ten dolny rezonator co jest w nadkolu. Niestety ceny w sklepach zwalają z nóg.


Ryciny to widziałem juz, bo ksiązke mam.Chciałem własnie zdjęcie
Ale najlepsze że ja miałem ten rezonator w nadkolu ale chyba gaziarze przy wymianie parownika mi go usuneli nic mi o tym nie mówiąc. Dopiero teraz podczas długiego weekendu jak robiłem sobie doły drzwi zajrzałem pod maskę i patrzę inaczej to wygląd aniż wygladało jeśli chodzi o dolot ale nie byłem pewnien jak to w 100% wyglądało, dopiero ten post dął mi do myśłenia że to ten rezonator w nadkolu
  
 
foto
  
 
Ja chce cos takiego jak na ostartnim zdjeciu u mnie jest zwykła rura
  
 
u mnie tez, a dolnego nie ma wogle, jest zaslepka
  
 
dążąc do wyeliminowania dziwnych odgłosów z zawieszenia zrobiłem kilka rzeczy:
- wymiana sworznia wahacza (luźny był i stukał pierońsko)
- poskręcałem plastikowe osłony silnika
- nowy wieszak tłumika

No i niezły numer - rezonator który znajduje się pod puszką filtra powietrza wypiął się z rury i latał w wolnej przestrzeni robiąc od czasu do czasu głuche łubudubu! dźwięki były takie, że czasem miałem ochotę wyjść i sprawdzić czy mi czasem śruby kół się nie poluzowały.
Zamontowałem z powrotem jak ma być (iście szatańskie zadanie jeśli się to robi w pojedynkę do tego bez kanału) i efekty widoczne od razu:
1. nie ma łubudubu na wertepach,
2. silnik ciszej pracuje przy przyspieszaniu (przedtem było dziwne warczenie, myślałem że pada tłumik)
3. tego się nie spodziewałem - silnik przestał falować na wolnych obrotach! Robiłem wcześniej cuda - wymieniłem kable wn, filtr powietrza, kopułkę i palec, kręciłem aparatem, próbowałem wymieniać świece, regulowałem lpg itp - nic nie pomagało...

Okazuje się, że rezonator koreańskie ludki nie bez kozery nam rezonatory wstawiły


  
 
a ja go nie mam i juz ale chyba mi sie cos z tlumikiem z przodu cosik stalo bo tak jakos auto warczec zacelo chyba ze to od tego -10 stopniowego mrozu ale az mi sie teraz nie chce juz zagladac
  
 
Cytat:
2007-02-10 22:02:39, misiekwwa pisze:
a ja go nie mam i juz ale chyba mi sie cos z tlumikiem z przodu cosik stalo bo tak jakos auto warczec zacelo chyba ze to od tego -10 stopniowego mrozu ale az mi sie teraz nie chce juz zagladac



każde espero jest inne... ma swoje zwyczaje, charakter, jedne lubi to, inne tamto... jedno ma zamontowane to, drugie tamto... jednemu pali 8 w mieście, innemu 15 w trasie...
ma swoją duszę

a tak swoją drogą wydaje mi się że w 1,5 albo nie montowali tego rezonatora pod filtrem, albo rezonatorem jest ślepo zakończona rura



[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2007-02-10 22:08:17 ]
  
 
juz rozne rzeczy wodzialem w 1,5 w moim jest slepo zakonczona rura ale tez widzialem 1,5 z rezonatorem. A co do spalania to mojemu Bingo S cos sie pochrzanilo chyba bo jak bylo cieplo to kolo 11,5 jaral a teraz juz 3 zbiornik jakby nie patrzyc od 9,5 do 10 a wcale mniej go nie depcze.
  
 
Mozze lepsze paskudztwo lejesz.
  
 
Witam.
w moim 1.5 '96 mam i tą puche w nadkolu (pod filtrem powietrza) i to cudo z fotek , wiec nie wiem jak to montowali , ale mam tez "okienko" na wymiane sprzegla w obudowie SB , a podobno sie rzadko zdarzalo .
Pozdrawiam
Silan
  
 
Odświeżam :

W przedmiocie rezonatorów ...czy ktoś może mi powiedzieć czy ten rezonator na zdjęciu po lewej zaznaczony strzałką ...to jest jakaś samoróba ?

Jeżeli nie to jaki on ma numer katalogowy.

Darmowy hosting obrazków, zdjec, tapet, fotek.


I gdzie w espero zamontowany jest ten wynalazek ?
Darmowy hosting obrazków, zdjec, tapet, fotek.



Zupełnie jak u "żabojadów" ...co pół roku zupełnie inny stary-nowy element

Może były jeszcze jakieś inne rozwiązania tego rezonatora ?
  
 
Cytat:
2008-09-22 21:22:52, nawigator5 pisze:
I gdzie w espero zamontowany jest ten wynalazek ?



Za dobrze pasuje żeby to była samoróbka. Może to "rozwój" części? Sprzedawany pod tym samym numerem katalogowym?

Ten wynalazek zamontowany jest w nadkolu pod filtrem powietrza (a przynajmniej fabrycznie był-jeżeli go nie masz)
  
 
No właśnie nic takiego nie mam....
  
 
W moim 1,5 '98r. jest jeszcze inny rezonator, taka zaślepiona rura.
Tego w błotniku tez nie miałem, piszę w czasie przeszłym, bo od ok. 2 lat takowy mam.

Numery rezonatorów
  
 
Dzięki

Darmowy hosting obrazków, zdjec, tapet, fotek.

...dobrze, ze to niebyła strona chińska ...albo choćby koreańska


A czy zamontowanie tego rezonatora w błotniku spowodowało jakieś pozytywne zmiany ? ...jeżeli tak to też pomyślę o jego ponownym zamontowaniu






Na tamtej "ruskiej" stronie jest zaznaczone, że 1.5 miały rezonatory w postaci tej takiej wielkiej puszki, a 1.8 / 2.0 miały tylko te takie ...zaślepione rury

ciekawe.....



[ wiadomość edytowana przez: nawigator5 dnia 2008-09-23 19:38:14 ]