MotoNews.pl
  

Jaka jest oznaka uszkodzonej panewki?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam chciałem sie spytać jaka jest oznaka uszodzonej panewki w silniku? z góry dziękuje za odpowiedzi
  
 
przy mocnym obciazeniu silnika wraznie slyszalne stuki
  
 
Z regoly jest tak ze na cieplym silniku slychac metaliczne stuki z dolu silnika szczegolnie przy dodaniu gazu(prawie jak diesel)
Pozdro
  
 
witam, podczepię się do wątku.
zauważyłem w swoim essie podobne objawy, czy można z tym troche pojeździć, czy trzeba natychmiast robić jakie mogą byc koszty
dzięki z góry za odpowiedzi
  
 
jesli to napewno panewki to im szybciej tym lepiej
  
 
Mozna jeszcze odkrecic miske olejowa Jesli jest taki metaliczny szlam na dnie To juz jest niedobrze....
  
 
Może moje pytanie wyda się Wam lamerskie, ale ile panewek ma mój Essi?
  
 
Cytat:
2006-05-07 21:56:59, jankel pisze:
Z regoly jest tak ze na cieplym silniku slychac metaliczne stuki z dolu silnika szczegolnie przy dodaniu gazu(prawie jak diesel) Pozdro



no chyba, że masz 1.3 (silnik fiesty), i to jest jego naturą, że chodzi głośno jak diesel. Ja osobiście lubie stawać na piasku, bo nie słychać wtedy stukania .

pzdr.
Czester
  
 
Cytat:
2006-05-19 15:38:59, Kamil_H pisze:
Może moje pytanie wyda się Wam lamerskie, ale ile panewek ma mój Essi?



4 cylindrowy silnik posiada 8 panewek korbowodowych i 8 głównych które przytrzymują wał korbowy.
  
 
nie wiem czy to cos da ale w moim jak go przytachalem z DE, bylo wlasnie slychac stuk metaliczny. poza tym wywalal olej a raczej breje filtrem powietrza...
Okazalo sie ze esiina stala dlugo w Reichu nieuzywana i sie nagaru nagromadzilo ze ho ho. Odkrecilem filtr pokrywe delikatnie wybralem nagar(jakies 3 h roboty) zdjeta pokrywe wyczyscilem i wypaliem z resztek mazi. zmienilem uszczelke i zalozylem. Przewody odchodzace do filtra powietrza tez oczyscilem, zmienilem filtr oleju i zalalem nowym, i od tamtej pory nie slysze stukow w silniku, wiem ze na pewno nagar nie jest podstawowa sprawa przy stukach ale u mnie oczyszczenie i zalanie nowym olejem pomoglo....(silnik 1,4i na mono)
  
 
miałem kiedys do czynienia z uszkodzoną panewką tyle że nie był to ford ale rodzimy wynalazek z FSO objawami było stukanie ale(o ile sobie dobrze przypominam bo było to dobrych parę lat temu) słyszane podczas zmany obciążenia silnika np. było to dobrze słychać po zdjęciu nogi z gazu. A ogólnie to 1,3 do cichych silników nie należą głównie przez łańcuch rozrządu oraz zawory i pod tym względem bardzo przypominają produkt FSO(zresztą też oparty na jakimś silniku forda).