Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
miron Rzeszów | 2003-03-28 16:04:21 hej zaczyna mi skrzeczeć z prawej strony przy kręceniu jak to nasmarować czy trzeba od razu wymienić mam układ ze wspomaganiem ? |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2003-03-28 16:32:02 Mi też skrzeczy...Trzeba rozkręcić wspornik i nasmarować ew.wymienić tulejki jeśli są zużyte.Robota to nietrudna,ale mi się nie chce...Niech sobie skrzeczy ![]() |
![]() Lechu Miłośnik FSO Karolina Gdańsk/Warszawa | 2003-03-29 00:16:00 mi najpierw skrzeczało a tereaz łomocze jak diabli! (wspornik mi się rozleciał ![]() ![]() |
![]() Maras Miłośnik FSO OMEGA&FROTA&MARAUDER ... ASO_Leźno/Gdańsk | 2003-03-29 01:48:27 To wcale nie musi być wspornik drązkow ![]() ![]() |
automatic | 2006-05-08 12:29:28 [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-19 11:54:09 ] |
![]() Bialy (A) Miłośnik FSO ![]() wawa | 2006-05-08 13:40:51 zgadza się. Z tymże u mnie to kurestwo wymieniane juz było 2 razy w ciągu 4-ech lat. Smarowałem tez kilka razy i gówno to wszystko daje ![]() |
![]() Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2006-05-08 14:37:27 a ja wam mówie że to nie musi byc wspornik, ale górny swożen zwrotnicy, sprawdź to. Psiknijcie wd 40 pod gumkę zwrotnicy (pewnie pęknięta) jeśli się uciszy to już macie przyczynę |
![]() adamdn Miłośnik FSO Polonez Atu Plus 1.4 ... Olsztyn / Gdansk | 2006-05-08 14:47:06 Tez mam takie odglosy - wyraznie widac ze w suchy pogodny dzien skrzypi a w deszczowy (czyt. wilgotny) jest cisza. Oczywiscie slychac go po prawej stronie za deska rozdzielcza.
Poza tym przy skrecaniu (w prawo) mam taki gluchy stuk po lewej stronie jakby w okolicach przekladni. Czy do moze byc cos nie tak z przekladnia (luzy) czy tez z zawieszeniem?? To drugie wg mnie malo prawdopodobne gdyz jest ono swieze i przeszlo badania - no chyba ze zdarzylo sie tak szybko rozwalic z jednej strony... ![]() |
![]() Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2006-05-08 14:55:41 sprawdź sworznie, potwierdza się to że w wilgotny/mokry dzień sworznie z pękniętymi osłonkami maja "smarowanie woda" i wtedy nie skrzypią |
wigora FSO 1500 Wilczyn | 2006-05-08 16:01:30
|
![]() adamdn Miłośnik FSO Polonez Atu Plus 1.4 ... Olsztyn / Gdansk | 2006-05-08 16:08:31 Amortyzatory mam fabryczne wiec to raczej odpada ale dla pewnosci sprawdze - dzieki ![]() |
![]() KinioPP Miłośnik FSO FSO1500/Felicia/2xJawa Szczecinek | 2006-05-08 19:15:15 Wykrakaliście i mi też zaczęło skrzypieć ![]() ![]() |
-Marcin- Miłośnik FSO PN jeden koma cztery Warszawa | 2006-05-08 20:08:45 to jest jakas plaga, bo wszystkim (prawie) na raz zaczelo skrzypiec (nie tylko na tym forum o tym pisza ![]() ![]() ![]() |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2006-05-08 22:15:02 Owszem, skrzypi skrzypi, ale nic z tym nie robię. Nie urywa się. Jak zacznie się tłuc to wtedy wymienię sworznie (o ile to będą one).
Adam - jeśli Ci stuka przy bujaniu samochodem przy naciskaniu na błotnik, to sprawdź skręcenie amortyzatora z wahaczem. To czasem lubi się poluzowac nieco. |
![]() adamdn Miłośnik FSO Polonez Atu Plus 1.4 ... Olsztyn / Gdansk | 2006-05-08 22:29:45
No widzisz - niestety slychac to tylko 1 raz podczas skrecania w prawo. Nastepny znow za jakis czas, jak skrecam w lewo to nie ma wogole. A przypomne stuka wlasnie z lewej strony pod podnozkiem. Mi to wyglada na luzy w przekladni ale z drugiej strony rownie dobrze moze to byc jednak na drazkach cos... |
![]() Bialy (A) Miłośnik FSO ![]() wawa | 2006-05-09 00:43:50 a ja bym postawił raczej na przekładnie. Znam takie przypadki identyko jak opisujesz. A powód wyje**ne tryby skrajne w przekładni - jezeli strzela przy skręcaniu kierownicą |
KR Kraków | 2006-05-09 00:46:24
a kiedy robileś ostatnio geometrię?? u mnie stukał drążek środkowy o podłużnicę (obajwy dokładnie takie same przy skręcie w prawo stukało a w lewo nie) powodem tego jest luz osiowy na przekładni i źle ustawiona zbierzność tzn przy jeździe na wprost drażek jest w pozycji lekkiego skretu w prawo. kiedy skręcasz w prawo drążek idzie w lewo i do góry i dochodzi prawie do podłuznicy w momencie bujniecia kasuje sie luz na przekładni i drążek uderza w podłuznicę. u mnie tak było pojechałem z reklamacja na geometrię i tym razem patrzyłem gościowi na ręce ustawił poprawnie i jest cisza (przekładni nie tykałem) wejdż pod auto i zobacz czy nie ma wytłuczonej konserwacji zaraz za śrubą mocujacą belke do podłuznicy z lewej strony Co do wspornika to u mnie też zgrzytał i do tego miał luzy więc nabyłem fabryczną sztukę z śrubka po środku po jej wykręceniu można swobodnie wkręcić smarowniczkę i przesmarować ośkę wystarzcy raz do roku przed zimą. jeżeli macie wersję bez śrubki to polecam wywiercić otworek, nagwintować i wkręcic smarowniczkę!! naprawdę zdaje to egzamin i nie musi się co chwila demontować wspornika w celu czyszczenia/ smarowania i sam wspornik wytrzymuje duuuużo dłużej jeśli ma pod dostatkiem smaru Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: KR dnia 2006-05-09 00:52:46 ] |
![]() adamdn Miłośnik FSO Polonez Atu Plus 1.4 ... Olsztyn / Gdansk | 2006-05-09 13:11:09
A to dobreee - szczerze mowiac zbieznosci po zakupie auta nie sprawdzalem - ale zrobie to koniecznie w ten weekend! ![]() Jeszcze jedno pytanie - czy te stuki miales przy pelnym skrecie kierownica czy nawet przy minimalnym ruchu w prawo? |