1300 czy 1500

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
zakładam ten post aby się dowiedzieć który z tych silników jest lepszy do 2107 zastanawiam się jeszcze nad 1.6 od niwy
konkretnie chodzi mi o to ile palą jak się na nich jeździ i ile wytrzymują przebiegu i czy dużo jest przeróbek
nie chce mi się remontować mojego 1.3 bo za mniejsze pięniądze można kupić drugi silnik
  
 
na forum chyba to już było więc poszukaj w wyszukiwarce . a ja Ci powiem tak miałem łade 1300 teraz mam 1500 i szczerze powiem ta 1500 pali mi tyle co 1300 to zależy jak jeżdzisz 1500 jest głośniejszy ale w 1300 może ci sie pasek zerwać choc to tylko grozi przestawieniem rozrządu a co do wytrzymałości to chyba jednak 1300 jest wytrzymalszy
  
 
a z mocą jak jest na lpg
  
 
Cytat:
2006-05-08 13:24:42, ozan pisze:
Witam zakładam ten post aby się dowiedzieć który z tych silników jest lepszy do 2107 zastanawiam się jeszcze nad 1.6 od niwy konkretnie chodzi mi o to ile palą jak się na nich jeździ i ile wytrzymują przebiegu i czy dużo jest przeróbek nie chce mi się remontować mojego 1.3 bo za mniejsze pięniądze można kupić drugi silnik



Tak tylko swój silnik już znasz a jak kupisz to nie wiesz co dostałes i jak to było używane !!!! Ja bardziej bym obstawiał remont niz wpakowanie innego używanego silnika !!!
Oba silniki są dobre - spalanie podobne - to samo z przebiegami. 1,5 są mocniejsze, ale są wyjątki gdybyś widział 1300 Leszka w 2107 to nie jeden 1500 wymięka. Ja na swoje 1300 też nie narzekałem a i teraz nie narzekam. Silniki 1300 lepiej sie wkręcają na obroty. Ale 1500 to zawsze więcej o pare koników i 200 cm poj.

Ja na twoim miejscu bym nie kombinował z wymianą silnika a zrobił porzadny remont i cieszył sie super nowym silniczkiem. Ja tak zrobiłem i jest super. w dodatku pomyśl ile bedziesz sie musiał nabiegać po zmianie silnika, do komunikacji, przegląd, nowy dowód itp. Strata pieniędzy i czasu

pzdr
  
 
remont mojego wiązał by się z wymianą bloku bo mam rozwiercony na 80 mm i to w dodatku źle i teraz bieże mi olej i dymi reszta silnika jest w porządku bo miałem robioną głowice i wał po szlifie
  
 
To kup tłoki on nivy chyba 82mm
  
 
też nad tym myślałem
260 tłoki z pierścieniami
uszczelka na zamówienie jakieś 100 pare zł
szlif też koło 100
czyli 260 + 100 +100 pare wyjdzie koło 500 zł
i nie wiadomo zbytnio czy wyjdzie, jak kupiliśmy tę łade w 1990 jako 2 i pół letni samochód to już brał olej i ten ostatni szlif nie wyszed niby bo robił go partacz albo przegrzany blok


ale ten pomysł mi się podoba zwłaszcza że chciałbym splantować przy okazji blok bo i tak jeżdze tylko na gazie nawet w te duże mrozy -26 stała na dworzu

[ wiadomość edytowana przez: ozan dnia 2006-05-08 16:50:14 ]
  
 
a co myślicie na temat silnika 1600 od niwy do 2107
jak to by się sprawdziło
  
 
Musisz tylko w silniku niwowskim wymienić pompe oleju i miskę. Przekładasz do 2107 i jazda....
  
 
Witam.
Niestety pękł mi wał korbowy w silniku 1300 i moje pytanie brzmi co moge zrobic mając do dyspozycji silnik 1300 i 1500 ? No i oczywiscie poziome gaźniki Czy np. da się pogodzic wałek rozrządu od 1700 w silniku 1300 ? W dodatku mój silnik cierpi na objaw 'scinania' obrotów przy wartości ok. 5500-5700 jak temu zaradzic? Może poprzez inny np. sportowy wałek rozrządu?
  
 
Cytat:
2006-07-10 17:50:40, Rally_2107 pisze:
Witam. Niestety pękł mi wał korbowy w silniku 1300 i moje pytanie brzmi co moge zrobic mając do dyspozycji silnik 1300 i 1500 ? No i oczywiscie poziome gaźniki Czy np. da się pogodzic wałek rozrządu od 1700 w silniku 1300 ? W dodatku mój silnik cierpi na objaw 'scinania' obrotów przy wartości ok. 5500-5700 jak temu zaradzic? Może poprzez inny np. sportowy wałek rozrządu?


Możesz np. poszukac na stronie klubowej
  
 
wymieniłem silniki
moje wrażenia 1500 z miejsca jest znacznie silniejszy od mojego 1300 ale na trasie 1300 lepiej się wkręca mimo że był dorżnięty
niż 1500 spalanie takie same choć muszę jeszcze poregulować gaz bo mi szarpie poniżej 2000 obrotów tak jakby dostawał za mało gazu ewentualnie może być wina łożyska pod zapłonem

silnik poza przeciekiem na wale od skrzyni spisuje się świetnie