MotoNews.pl
  

124 - jaka skrzynia, jaki silnik?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od jakiegos czasu dojrzewam do zakupu mesia.
Z racji posiadanych zasobow, osobistych preferencji i cen czesci, wybor pada raczej na w124 z ostatnich rocznikow modelu...
I teraz - pare pytan:
- jaki silnik polecacie? Lubie sobie przyciznac, nie wykluczam montazu gazu... ale zeby nie palil mi 18 na setke - moze TD? Czy lepiej nie?
300? czy lepiej mniejszy?
-sporo egzemplarzy na skrzynie 4-biegowa. Wiadomo, ze jak ustrzele zadbany egzemplarz w dobrej cenie, to bede bral... ale co, jesli skrzynia jest czworka? Da sie z tym sensownie jezdzic? Mialem raz lade z czworka - i byl to dramat. No, ale to jest merc... niemniej pytam - unikac? Jak jest zestopniowana? Czwarty to nadbieg?

No i moze automat? Troche sie boje, troche nie lubie.... ale - w sytuacji opisanej wczesniej - nie wykluczam. Tyle, ze o automacie wiem NIC. Na co patrzec? I jak sie te skrzynie sprawuja w codziennej ekspolatacji? Za automatem przemawia fakt, ze silnik nie bedzie (nie byl) dorzynany do czerwonego pola... ale czy to jedyne "ZA"?

i ostatnie pytanie - NIVO. Trafia sie - ale slyszalem, ze sprawia klopoty. Mit to, czy prawda - i lepiej od razu uciekac?

Z gory dziekuje za porady - pytam glownie uzytkownikow, bo oni wiedza najlepiej
  
 
Przede wszystkim to zapraszam na ta strone:
Link do danych W124


Cytat:
2006-05-09 11:25:30, adasco pisze:
Jaki silnik polecacie? Lubie sobie przyciznac, nie wykluczam montazu gazu... ale zeby nie palil mi 18 na setke - moze TD? Czy lepiej nie? 300? czy lepiej mniejszy?



Tu zdania sa podzielone. Wiadomo ze silniki z zasilaniem KE-JET czyli M103 3.0 (180koni) i M104 3.0 (225koni) sa mniej awaryjne niz silniki z wtryskiem elektronicznym M104 2.8 i M104 3.2
Co do M104 3.0 to trzeba uwazac na uszczelke pod glowica - bardzo lubi sie pocic no i osprzet do tego silnika jest w miare drogi (np kable WN bagatela 500 PLN w zwyz - oryginaly).
Spalanie te nowsze maja mniejsze ale i sa bardziej awaryjne - wiecej elektroniki.

Cytat:
sporo egzemplarzy na skrzynie 4-biegowa. Wiadomo, ze jak ustrzele zadbany egzemplarz w dobrej cenie, to bede bral... ale co, jesli skrzynia jest czworka? Da sie z tym sensownie jezdzic? niemniej pytam - unikac? Jak jest zestopniowana? Czwarty to nadbieg?



Jesli chodzi o skrzynie aut 4 lub 5 biegowa to roznia sie one tylko pierwszymi biegami. Tzn czwarty i piaty bieg w tych skrzyniach sa takie same wiec generalnie Vmax ten sam.


Cytat:
Na co patrzec? I jak sie te skrzynie sprawuja w codziennej ekspolatacji? Za automatem przemawia fakt, ze silnik nie bedzie (nie byl) dorzynany do czerwonego pola... ale czy to jedyne "ZA"?



To zaden argument. Automatem tez mozna zarznac silnik.
Co do jazdy to sa ok. 5 biegowa skrzynia jest o tyle gorsza ze czesciej zmieniane sa biegi z racji przelozen tych pierwszych.

Cytat:
ostatnie pytanie - NIVO. Trafia sie - ale slyszalem, ze sprawia klopoty. Mit to, czy prawda - i lepiej od razu uciekac?



NIVO to jest problem jesli sie o nie nie dba. Jesli dbasz i wymieniasz olej na czas itd to dziala sprawnie dlugie lata. Sek w tym ze w Polsce malo kto o NIVO dba i bardzo rzadko trafia sie samochod z dobrym NIVO. Wiec jak juz znajdziesz takie to pytaj wytrwale i dociekliwie o to co bylo z NIVO robione. Jak gosc powie "NIC bo dziala dobrze" tzn ze nie wie o tym ze trzeba zmienic olej co jakis czas.
  
 
wiesz, bede ciagnac z niemiec, wiec problem zlego serwisowania odpada
  
 
Witaj Adaśko.

Pamiętasz jeszcze raskiego z LKP????
(kiedyś Ci cośtam radziłem odnośnie zachowań sierściaka jak się Igor urodził )

Jeśli chodzi o merca to ja polecam to co mam ja:

230 TE
prawie 140KM - wystrczy, 10 literów/100 km to nie jest aż tak dużo
kombi - to to sam wiesz po co i dlaczego
nivo - praktyczne, przynajmniej u mnie bezproblemowe
automat - tylko i wyłącznie

P.S.

4matic (naped na 4 kółka) - tego nie kupuj NIGDY - z tego co wszyscy mówią to tragedia

a poza tym:
http://www.mercmania.pl/forum/index.php
http://www.mb.org.pl/forum/ubbthreads.php?Cat=
  
 
witam, i ja jako kolejny byly posiadach lady przesiadam sie na 124, szukam wlasnie takiego, jeszcze nie wiem czy kupie mulowatego 200D czy troszke wieksza pojemnosc 250 czy 300D, musze sie pierw rozeznac jak z awaryjnoscia wyglada.Szukam generalnie zadbanego sedana, ale jesli trafi sie kombi to nie pogardze.Pozdrawiam kolegow z LKP
  
 
Witaj Franc

wejdz na forumy:
to
i
to

tu jest najwiecej wiedzy

a jakby co to pisz do mnie na raski@op.pl

cos tam juz wiem o w124 - zawsze pomoge
pozdrawiam
  
 
co musze wiedziec przy zakupie 300 benzyna?

PILNE!!!
  
 
czy to 12 czy 24V... bo jesli 24V to drogo bedzie jakakolwiek naprawa ale za to lepsza jazda.