Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() adasco Roomster & kropek Łódź | 2006-05-09 11:25:30 Od jakiegos czasu dojrzewam do zakupu mesia.
Z racji posiadanych zasobow, osobistych preferencji i cen czesci, wybor pada raczej na w124 z ostatnich rocznikow modelu... I teraz - pare pytan: - jaki silnik polecacie? Lubie sobie przyciznac, nie wykluczam montazu gazu... ale zeby nie palil mi 18 na setke - moze TD? Czy lepiej nie? 300? czy lepiej mniejszy? -sporo egzemplarzy na skrzynie 4-biegowa. Wiadomo, ze jak ustrzele zadbany egzemplarz w dobrej cenie, to bede bral... ale co, jesli skrzynia jest czworka? Da sie z tym sensownie jezdzic? Mialem raz lade z czworka - i byl to dramat. No, ale to jest merc... niemniej pytam - unikac? Jak jest zestopniowana? Czwarty to nadbieg? No i moze automat? Troche sie boje, troche nie lubie.... ale - w sytuacji opisanej wczesniej - nie wykluczam. Tyle, ze o automacie wiem NIC. Na co patrzec? I jak sie te skrzynie sprawuja w codziennej ekspolatacji? Za automatem przemawia fakt, ze silnik nie bedzie (nie byl) dorzynany do czerwonego pola... ale czy to jedyne "ZA"? i ostatnie pytanie - NIVO. Trafia sie - ale slyszalem, ze sprawia klopoty. Mit to, czy prawda - i lepiej od razu uciekac? Z gory dziekuje za porady - pytam glownie uzytkownikow, bo oni wiedza najlepiej ![]() |
KeyJey Volvo C70 Cabrio Warszawa | 2006-05-09 13:02:42 Przede wszystkim to zapraszam na ta strone:
Link do danych W124
Tu zdania sa podzielone. Wiadomo ze silniki z zasilaniem KE-JET czyli M103 3.0 (180koni) i M104 3.0 (225koni) sa mniej awaryjne niz silniki z wtryskiem elektronicznym M104 2.8 i M104 3.2 Co do M104 3.0 to trzeba uwazac na uszczelke pod glowica - bardzo lubi sie pocic no i osprzet do tego silnika jest w miare drogi (np kable WN bagatela 500 PLN w zwyz - oryginaly). Spalanie te nowsze maja mniejsze ale i sa bardziej awaryjne - wiecej elektroniki.
Jesli chodzi o skrzynie aut 4 lub 5 biegowa to roznia sie one tylko pierwszymi biegami. Tzn czwarty i piaty bieg w tych skrzyniach sa takie same wiec generalnie Vmax ten sam.
To zaden argument. Automatem tez mozna zarznac silnik. Co do jazdy to sa ok. 5 biegowa skrzynia jest o tyle gorsza ze czesciej zmieniane sa biegi z racji przelozen tych pierwszych.
NIVO to jest problem jesli sie o nie nie dba. Jesli dbasz i wymieniasz olej na czas itd to dziala sprawnie dlugie lata. Sek w tym ze w Polsce malo kto o NIVO dba i bardzo rzadko trafia sie samochod z dobrym NIVO. Wiec jak juz znajdziesz takie to pytaj wytrwale i dociekliwie o to co bylo z NIVO robione. Jak gosc powie "NIC bo dziala dobrze" tzn ze nie wie o tym ze trzeba zmienic olej co jakis czas. |
![]() adasco Roomster & kropek Łódź | 2006-05-13 21:25:33 wiesz, bede ciagnac z niemiec, wiec problem zlego serwisowania odpada |
![]() raski W124 230TE i BMWe38 ... gdzieś na lubelskim zadupiu | 2006-11-10 12:31:23 Witaj Franc
wejdz na forumy: to i to tu jest najwiecej wiedzy a jakby co to pisz do mnie na raski@op.pl cos tam juz wiem o w124 - zawsze pomoge pozdrawiam |
![]() adasco Roomster & kropek Łódź | 2007-01-18 20:13:58 co musze wiedziec przy zakupie 300 benzyna?
PILNE!!! |
KeyJey Volvo C70 Cabrio Warszawa | 2007-01-19 19:43:48 czy to 12 czy 24V... bo jesli 24V to drogo bedzie jakakolwiek naprawa ale za to lepsza jazda. |