Trudna piątka:(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!Od wczoraj jestem posiadaczem espero 1.5.Niestety radość z posiadania nowego auta jest mniejsza przez jeden problem:ciężko wchodzi piąty bieg.Dzwoniłem do bylego wlasciciela i uslyszalem o niego ze podobno wszystkie espero tak maja.Moj ma przebieg 160 tys km.Aby wlaczyc piatke trzeba drazek przesuna mocno w prawo,lekko cofnac do tylu a potem prawie na sile do przodu.Gdy chce piatke wbic "normalnie", wchodzi trojka.Jaka moze byc tego przyczyna?Mial ktos juz taki problem?Z gory dzieki za podpowiedziPozdrawiam!
  
 
Pajączek = Mechanizm zmiany biegów. Allegro po 69 chodzi.

Możliwe, że poduszka skrzyni ma dosyć
  
 
Cytat:
2006-05-09 11:56:27, Snikers pisze:
podobno wszystkie espero tak maja.



Wszystkie to rdzewieją, ale nic pozatym.
  
 
Jeśli nie masz dużych luzów w lewarku, to powinna pomóc regulacja na drążku,
który idzie do lewarka.
Wjedź na kanał i od spodu oblukaj drążek który idzie do "przedziału osobowego" na nim znajdziesz taką metalową obejmę na śrubie popuść i wyreguluj odpowiednio położenie lewarka.
UWAGA! Musisz mieś kogoś do pomocy.
  
 
czasami może pomóc zeszlifowanie takiego plastikowego białego "dzyndzla" w tunelu dźwigni biegów z jej prawej strony. Zmiejsza on zasięg tejże dźwigni.
U mnie było tak że: albo 1 albo 5. Regulacja nic nie dała kompensacja luzów na pajączku tyż. I wpadłem na pomysł zeszlifowania i 2 rok jest ok.
  
 
Sprawdź poduszkę skrzyni - ja niedawno wymieniałem - mialem urwaną.Ponieważ nadal mialem kłopoty ale u mnie to był kłopot z 2-ką po sprawdzeniu okazało się ze jest straszny luz na połaczeniu - nie wiem jak to się nazywa fachowo widać ten "przegub" od strony silnika z góry - połaczenie dwóch "drążków" - luz jest naprawde spory - naprawa w trakcie.
  
 
Wielkie dzieki za dopowiedziNarazie jestem kompletnie zielony,nawet esperka na kanale nie widzialemNa weekend jade do domu wiec wtedy bede cos wiedzial.Pozdro!
  
 
Ja od nowosci (0 przebieg) mialem problem z 5tka, haczyla, na gwarancji to podregulowali (gosc mial specjalny przyzad ktory przykladal gdzies tam i ustawial), piatka sie zrobila ok, za to dwojka zaczela dokladnie tak smamo haczyc jak wczesniej 5tka, po nastepnej regulacji bylo ok, teraz esperak ma juz troche za soba, zaczely sie problemy z dwojka znowu dosc powazne, szczegolnie w prawych skrzyzowaniach nie dalo sie np z 3 na dwa zrzucic, co bylo dosc uzciazliwe, dalo sie ja wrzucic pod koniec podnoszac pierscien od wstecznego, przesuwajac w strone wstecznego lewarek i do tylu, i wchodzilo bez problemu, skonczylo sie na sposobie malin2, tyle ze ja przeszlifowalem prowadnice z lewej strony (bo dwojka nie wchodzila), przeszlifowalem ja tylko w tylnej czesci tak zeby nie bylo problemu ze przy wkladaniu jedynki bedzie chcial wsteczny wchodzic.
Jesli chcesz sobie to ogladnac, jak to wyglada, sciag oslone lewarka biegow, sciaga sie ja zaczynajac od tylu, sa tam dwa zatrzaski ktore dosc slabo trzymaja, a pozniej to juz gladko schodzi.
Zobaczysz tam bialy plastik w formie ktory ogranicza ruch lewarka na boki, mozesz tez sobie zerknac jak dziala mechanizm zabezpieczenia przed wrzuceniem wstecznego, ja mam podszlifowany ten plastik od wewnetrznej strony, tam gdzie lewarek sie zapiera o niego i do tylu, dokladnie na tej plaszczyznie ktora "pracuje" przy wrzucaniu dwojki.
Mam wrazenie biorac pod uwage problemy od poczatku z regulacja piatki albo dwojki ze przewidzieli tam bardzo maly margines bledu, wiec czesto mzoe sie zdazyc ze cos nie bedzie wchodzic, ja ten margines poszerzylem dremelem i jest cacy, jakby jeszcze wsteczny za kazdym razem wchodzil bez zgrzytania bylo by cudnie...
A tak w ogole wczoraj zrobilem kolejny crash test przodu wyszedl w miare pozytywnie, zderzak sie jeszcze bardziej rozwalil (ale dalej nadaje sie do uzytku), dziobek sie zawinal i tym razem chyba nie obejdzie sie bez klepania i malowania, a do tego lampki sie troszke rozeszly, w jednej popekala obudowa, ale biorac pod uwage ze nowa kosztuje troszke, skonczy sie na klejeniu ...
  
 
Dzieki kinatSJak tylko bede miał chwilke czasu to tam zajrze i zrobie z tym porzadek bo szkoda mi skrzyni i silnika,gdy zamiast piatki wchodzi trojkaPozdrawiam!