Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
profesorr TOYOTA DRIVER landcruiser ,coro ... okolice brzeska | 2006-05-11 16:57:25 za elektronike sie nie biore ale sprawdz ten zielony czujnik temp.wyczyść przepustnice,więcej grzechów nie pamiętam ![]() |
Kafi TOYOTA SPEC Mazowieckie | 2006-05-11 18:10:11 A Ty znowu swoje Cromik!!!
![]() |
profesorr TOYOTA DRIVER landcruiser ,coro ... okolice brzeska | 2006-05-11 22:52:56 cromm,niewiem jak ty ale ja nie łapie......piepszona elektronika ![]() |
![]() Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2006-05-12 10:51:29 pin555 zrobilem cos takiego :
Sprawdzilem kody bledow (TE1 i E1) na wlaczonym zaplonie i nic ![]() Sprawdzilem wszystkie weze podcisnienia i sa OK. napiecie na czujniku MAP rowne 5V przy wlaczonym zaplonie to samo na czujniku temp. zasysanego powietrza, wąż od czujnika MAP nie popekany i super stanie ![]() Kurcze nie moge sprawdzic czujnika temp przy termoatsacie , wtyczka ktora wyciagnolem ma tylko jeden bolec i nie moge odczytac zadnych wartosci, tylko tyle ze po wyciagnieciu wtyczki przy wlaczobnym zaplonie wlacza sie wentylator wiec chyba wszystko jest OK. Jak ten czujnik sprawdzic ? Czujnik MAP moge odlaczyc podczas pracy silnika i sprawdzic jego wartosci omomierzem i voltomierzem czy trzeba to zrobic tylko za pomocą sztucznego doprowadzenia cisnienia przy wlaczonym zaplonie ? Na koniec sprawdzilem zawor przewietrzenia skrzyni korbowej i działa super ![]() Z tego co pamietam po sprawdzeniu czujnikow i ich wyciagnieciu komp od razu odnotował usterke 24 i 31 czyli 24 Brak sygnału z czujnika temperatury powietrza i 31 Brak sygnału lub brak napięcia zasilania na czujniku MAP lub masowym mierniku przepływu powietrza. zresetowalem błędy i koniec. wiecej grzechow nie pamietam |
![]() MisiekII (S) T E L E T U B I Ś Diesel Power Drift Machine Super Turbo Burnout | 2006-05-12 15:29:33
Nie ma to jak 2C, co? ![]()
Przytykasz jeden kabelek miernika do tego bolca, drugi do masy silnika. Przewod dochodzący normalnie do czujnika oczywiście odłączony ![]() Pozdrawiam |
![]() Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2006-05-12 17:41:30
Yes of kors ![]() Ale i tak mimo moich dzisiejszych nastawow zadna 2c tak sie nie kreci ![]() 2 bieg prawie 100km/h 3 bieg 140km/h Wkurzyłęm sie wziołem klucz 12-tke i zrobilem z 20km jezdząc po moich wiochach i stając co chwilke kręcąc kopułką tak zeby nic nie stukało i sie....udało ![]() Nie wiem ile jest stopni jezdzi dobrze i przynajmniej wyeliminwalem stuki ![]() Przedtem wykonałem szereg badań wszelakiego rodzaju czujnikow i tak : czujnik temp: temp ok. 20st oporność 1.1-1.0 temp 88st opornosć 0.8 Fuel trim : 2.25V Czujnik MAP silnik wyłączony, zimny styk lewy 5V (we wszystkich pomiarach lewy mial taka sama wartosc) srodkowy 3.57V silnik zimny zaraz po włączeniu srodkowy 1.66V silnik gorący, wylaczony zaplon ON srodkowy styk 3.57 No i silnik gorący włączony styk srodkowy 1.55V Sprawdzielm jeszcze zawor przewietrzania skrzyni i tez ladnie przepuszcza powietrze. Dzieki pin555 za wsparcie merytoryczne pozdrawiam |
![]() pin555 Lesniczy GT :-) Gliwice | 2006-05-12 19:10:15
No i bardzo dobrze. MAP w porzadku. Tylko ten czujnik cieczy cos podpada, chyba ze toyota zmienila charakterystyki czujnikow. A tak wyglada, ze do pewnej temperatury ECU podaje troche za uboga mieszanke (lambda i tak pewnie skompensuje), a powyzej troche za bogata (tez do korekty). Teraz z rozpedu (przy okazji) sprawdz lambde, ustaw zaplon i... ...myslmy od nowa, co moze byc ![]() Leszek |
Kafi TOYOTA SPEC Mazowieckie | 2006-05-12 21:47:40 Ustawiłeś zapłon?????????? dobrze jest?????? nie stuka???????????
TO NIE KOMBINUJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JEŹDZIJ I TYLE!! |
![]() pin555 Lesniczy GT :-) Gliwice | 2006-05-12 22:27:32
Ustawianie zaplonu na czuja nie jest docelowo najlepszym wyjsciem. Oczywiscie znacznie lepszym niz jazda ze spalaniem stukowym, ale i tak trzeba sprawdzic wszystko po kolei (lacznie z prawidlowym ustawieniem zaplonu) Leszek |
![]() korek47 TOYOTA DRIVER avensis t25 białystok | 2006-05-12 22:38:41 Kafi,ten typ tak ma.mam często takiego głoda jak Cromm.jak za długo jest wszystko w porządku to znaczy że trzeba czegoś poszukać ,bo jak wszystko jest ok.tzn.że coś jest nie tak! ![]() ![]() ![]() |
![]() korek47 TOYOTA DRIVER avensis t25 białystok | 2006-05-12 22:39:45 no i trzeba to NALEPEROWAĆ ![]() |
profesorr TOYOTA DRIVER landcruiser ,coro ... okolice brzeska | 2006-05-13 08:23:42 czasem stare fury ![]() |
![]() Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2006-05-13 11:05:04
Uwazasz ze spalanie stukowe to normalny objaw i jazda z czyms takim jest zdrowa dla silnika ? Wg. mnie nie !! Jak by było wszystko w porzadku to bym niczego nie ruszał i sie nie czepiał ew. cos pogrzebał ale to Ot ciekawosci ![]() Kafi: nie wiem jaki jest teraz kąt, nie regulowalem tego lampą tylko na słuch, stuka to kopulka minimalnie w dól i dalej jazda stuka , NIE to dokrecam sroby i już. Na poczatku nastawilem na 10st. (mam zaznaczone kreskami przez siebie) i zaczelo stukac po niewielkim dodaniu gazu jadąc już z góry. Ale generalnie najbardziej waliło jak utrzymywało sie stałą predkosc obr ok. 3000-3500 na obciążonym silniku jadąc pod góre powiedzmy z 500m, to po ok. 200m takiej jazdy zeczeło już pieknie rownomiernie stukać Odnioslem wrazenie ze spowodowane to jest samoistnym zaplonem ktorego przyczyna jest wysoka temp. i czastki wegla, nagaru w komorze spalania. pozdrawiam Swoja droga dlaczego inzynierowie nie zapodali do tych silnikow (1992-1995) czujnika spalania stukowego ? ![]() To by pewnie zalatwilo sprawe a jak nie to to LPG ![]() [ wiadomość edytowana przez: Cromm dnia 2006-05-13 11:15:56 ] |
![]() pin555 Lesniczy GT :-) Gliwice | 2006-05-13 12:33:44
Ciekawe co np. pierscienie o tym mysla, nie liczac kilku innych elementow wrazliwych na gwaltowne naprezenia.
A probowales przy tych 3500rpm dac pelny gaz? Wtedy mieszanka jest wzbogacana. Tez stuka? I dobrze by bylo podczas tego podjazdu sprawdzic, co pokazuje lambda (bogata czy uboga). Piszesz, ze na 4# cylindrze masz znacznie wyzsza kompresje. Moze z powodu nagarow za duza? Dobrze by bylo, gdyby sie wypowiedzial ktos, kto przy tym na codzien robi, moze zna jakies proste sztuczki. W primerze P10 np. mialem troche podobne objawy (plus szarpanie przy nie w pelni otwartej przepustnicy). Wszyscy lacznie z ASO poddali sie po kilku probach. A jaki powod? Wyczyscilem hot-wire przeplywomierza i auto calkowicie sie zmienilo. Drobiazg, ale jak widac trudny do znalezienia (po raz pierwszy, pozniej jeszcze kilka przeplywomierzy czyscilem i "cudownie uzdrowilem" dwie primery ![]() Leszek |
![]() Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2006-05-13 17:36:44
tak probowałem i nie wiele to zmienia to wydaje mi sie nie jest zalezne od naglego dodaniu gazu najbardziej sie to objawia na obiciązonym silniku (najlepiej jazda pod gorke przy stalej predkosci od 2000obr wzwyz) od ok. 3000obr stuka pelna piersią powyzej 5500 jakby zanikało pozdrowka |
![]() korek47 TOYOTA DRIVER avensis t25 białystok | 2006-05-14 20:38:58 miałem kiedyś podobną przypadłość w golfie,okazało się że pasek był przestawiony o jeden ząb,może jeszcze raz sprawdź ustawienie rozrządu ![]() |