MotoNews.pl
  

Jak sprawdzic szpere

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ktos moze wie jak sprawdzic czy jest szpera nie wyciagajac i nie rozbierajac mostu
  
 


nigdy szpery nie miałem ale jeśli dobrze wiem to najprościej sprawdzić czy podczas boksowania tylnych kół kręci sie tylko jedno czy oba koła !! A już w zależności od upodobań itp. można to robić paląc gumę na asfalcie, brudząć auto w błocie lub niszcząc jakiś trawnik

  
 
Cytat:
2006-05-12 09:31:06, NIMNUL pisze:
nigdy szpery nie miałem ale jeśli dobrze wiem to najprościej sprawdzić czy podczas boksowania tylnych kół kręci sie tylko jedno czy oba koła !! A już w zależności od upodobań itp. można to robić paląc gumę na asfalcie, brudząć auto w błocie lub niszcząc jakiś trawnik


albo połozyć sie pod autem i na tabliczcie(na moście) sprawdzić oznaczenia jezeli jest tam literka "S" to masz szpere. innym sposobem to podnieść na lewarku jedną stronę auta zrzucić z biegu, nie zaciągać ręcznego i pokręcic kołem tylnim(tym podniesionym , jezeli dasz rade nim kręcić to szpery nie masz, jeżeli nie pokrecisz to już wiesz.

PS: Szpera szperze nie jest równa, są 25% i wieksze. pzdr


[ wiadomość edytowana przez: Jeztom dnia 2006-05-12 10:54:14 ]
  
 
dzieki bardzo juz sprawdzilem i mam ale nie tak ze podnoslem auto z tego co ty napisales to by musial byc zaspawany mechanizm roznicowy a z tego co ja slyszalem to szpera zaczyna dzialac dopiero przy zerwaniu kol
  
 
Cytat:
2006-05-13 02:09:18, jarek320 pisze:
dzieki bardzo juz sprawdzilem i mam ale nie tak ze podnoslem auto z tego co ty napisales to by musial byc zaspawany mechanizm roznicowy a z tego co ja slyszalem to szpera zaczyna dzialac dopiero przy zerwaniu kol

jasne tak pewnie no
  
 
Cytat:
2006-05-13 02:09:18, jarek320 pisze:
a z tego co ja slyszalem to szpera zaczyna dzialac dopiero przy zerwaniu kol


ehhh szkoda słów...
  
 
no to moze zamist sie nabijac, poinformujecie jak to w koncu jest z ta szpera...?

pozdrawiam
Paweł
  
 
Cytat:
2006-05-13 22:49:45, Sztula pisze:
no to moze zamist sie nabijac, poinformujecie jak to w koncu jest z ta szpera...? pozdrawiam Paweł


Może TO pomoże.

Pozdrawiam.
  
 
szpera - układ różnicowy o ograniczonym poślizgu; umożliwia efektywniejszy rozdział momentu obrotowego przekazywanego na koła; blokada mechanizmu różnicowego; stosuje się między kołami lub między osiami;

dyferencjał helikalny - dyferencjał (szpera) o mechanicznej zasadzie działania poprawiający rozłożenie momentu obrotowego między kołami lub osiami; dyf. helikalny nie blokuje tak jak dyf. płytkowy.

dyferencjał płytkowy - tradycyjny mechanizm różnicowy z płytkowym (sprzęgło wiskotyczne) układem blokującym.

Gwarantuje minimalne różnice prędkości obrotowej po obu stronach układu.

Tak to mniej więcej wygląda , taka szpera jest elementem nazwijmy to stałym, więc pracuje cały czas no chyba że auto stoi .
  
 
Nio przeciez to juz było wałkowane
  
 
Cytat:
2006-05-13 23:24:42, mibhell pisze:
Nio przeciez to juz było wałkowane


Dlatego dałem LINKA.

Pozdro.
  
 
hmmm
no oki...
ale mowimy o szperze czyli o stalej blokadzie...?

Cytat:
PS: Szpera szperze nie jest równa, są 25% i wieksze. pzdr




i taka szpera 25% tez umozliwi nam wyjazd z przyslowiowego blota jak dokladnie moge sprawdzic czy mam szpere a jesli tak to jaka bez jazdy po blocie, trawniku itd...

pozdrawiam
Paweł
  
 
Przeciez Jeztom napisał jak sprawdzi?!!! Czytałes ten watek??!
  
 
to czemu jak podniose auto to moge zakrecic jednym kolem to by wychodzilo ze szpery nie mam A czemu jak stanolem jedna strona na poboczu a drogie kolo stalo na asfalcie i krecily si dwa kola albo jak palilem gome to tez dwa kola sie krecily tyle ze jedno slabiej to co to jest??
  
 
Cytat:
2006-05-14 15:43:58, jarek320 pisze:
to czemu jak podniose auto to moge zakrecic jednym kolem to by wychodzilo ze szpery nie mam A czemu jak stanolem jedna strona na poboczu a drogie kolo stalo na asfalcie i krecily si dwa kola albo jak palilem gome to tez dwa kola sie krecily tyle ze jedno slabiej to co to jest??


Nigdy nie miałem doczynienia ze szperami a potrafię z tego co inni napisali stwierdzić, że z tego co mówisz wychodzi, iż nie masz szpery. Jeżeli miałbyś to nie ma prawa, żeby jedno koło kręciło się słabiej od drugiego. A palić gumę można i bez szpery, tylko trudniej to zrobić.
Hmm... "JEŚLI SIE MYLE TO MNIE POPRAWCIE " hehe

Pozdrawiam.
  
 
czyli jedyna rzecza ktora rozwieje nasze watpliwosci jest
Cytat:
połozyć sie pod autem i na tabliczce(na moście) sprawdzić oznaczenia jezeli jest tam literka "S" to masz szpere.



pozdrawiam
Paweł
  
 
ja na moscie nie mam zadnej tabliczki tylko jakies wyryte "GGG III H"...

i o co chodzi...

pozdro
  
 
Cytat:
2006-05-18 08:58:29, Sztula pisze:
ja na moscie nie mam zadnej tabliczki tylko jakies wyryte "GGG III H"... i o co chodzi... pozdro


Daj sobie spokój. A jak chcesz dalej sprawdzać, to zacytuję Kolegę:
Cytat:
2006-05-12 10:51:10, Jeztom pisze:
innym sposobem to podnieść na lewarku jedną stronę auta zrzucić z biegu, nie zaciągać ręcznego i pokręcic kołem tylnim(tym podniesionym , jezeli dasz rade nim kręcić to szpery nie masz, jeżeli nie pokrecisz to już wiesz.



Pozdrawiam.
  
 
a myślałem że już prościej, dosadniej, bardziej rzeczowo i bezpośrednio nie mozna tego wytłumaczyć, widac myliłem się, jezeli ktos nie chce tego zrozumieć to tego nie zrozumie nawet gdyby w dowodzie rejestracyjnym i na całym aucie pisału mu :

NIE MASZ SZPERY!!! TAK!!!! NAPRAWDE NIE MASZ!!!!

lub

TAK, MASZ SZPERE, POWAŻNIE !!!

Pewnie dalej byłyby problemy ze zrozumieniem.
  
 
Hmmm.....

przeciez wiem ze nie mam szpery...

pozdrawiam i milego dnia zycze...