MotoNews.pl
9 Pare pytań odnośnie gaźnika:) 126p (14596/0)
  

Pare pytań odnośnie gaźnika:) 126p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam pare pytanek, w sumie to chyba dwa
1. co zrobić aby maluch nie dławił się na moment przy gwałtownym dodaniu gazu? Chodzi mi o to ze jak depne mu bardzo gwałtownie to na początku tak jakby przerwie i dopiero potem się ładnie wkręci
2 można dostać ośkę przepustnicy wymiar fi 7.7 mm? ja mam taką i mam na niej spory luz. w sklepie gościu mi mówił ze są tylko nominały 6 i 8 a potem są nadwymiary naprwcze 6,1......6.5 bodajze i 8,1....8,5 ale do jasnej cholery ja mam 7,7 i kurde umiem mierzyś suwmiarką i nie wyjdzie inaczej, jakbym nie mierzył a gość w sklepie ze niemożliwe i nie uwierzy dopuki nie zobaczy

3 jeszcze jedno co przerobić w gazniku zeby było lepiej a nie palił duzo więcej?
  
 
link
tu masz kilka skanow z ksiazki 'poprawa dynamiki...' (artykul dotyczy Fiata 125 ale skany sa do 126 i 125)

a zeby sie nie dlawil to zaloz gaznik z pompka przyspieszacza
  
 
Cześć!!
Aby silnik sie nie dławił należy pożądnie wyregulować skład mieszanki!!!! A wtedy to nawet niewielkie muśnięcie pedału gazu a silnik będzie odrazu przyspieszał bez dławienia sie. Najlepiej na stacji diagnostycznej. Kilka groszy wydasz ale jak będzie chodził. Banał prawda!!??
Z ośkami w gaźniku nigdy nie kombinowałem ale może to twoje 7.7mm jest jednym z kolejnych nadwymiarów 6.0mm?? A skoro są takie problemy, to kup nową 8.0mm i rozwieć otwory do tej średnicy. Będziesz mial nową ośkę i spokój.
A przeróbki tak jak w wielu już stworzonych artykułach. Polerka gardzieli i temu podobne zabawy. Jest różnica!!!!!Polecam.
Pozdrawiam i nara.
  
 
choćby nie wiem jak wyregulował to przerwa minimalna i tak będzie, no chyba że ustawi sobie bardzo wysokie wolne, to wtedy efekt będzie minimalny
  
 
Proponuję zmienić gazniczek na inny np od pandy czy od bisa lub jakis iod ścigacza a wtedy tylko linka sie może przydławić
  
 
Wstawić lepszy gaźniczek to nie sztuka!! Sztuką jest tak wyregulować i dopieścic oryginał co by sie nie jąkał przy starcie ze świateł. Może jest mi łatwiej tak go wyregulować bo jest lekkie koł zamachowe.Nie wiem, w każdym razie mój nie ma takich problemów.
A co do spalania to malec może palić tylko więcej Aby saplanie spadło poniżej średniej krajowej posadź jakiegoś dziadka jako szofera. Wtedy to napewno będzie mniej palił!!
  
 
nie sztuką jest wsadzić inny gaźnik?????? ten jakoś przystosowała fabryka, tam zaczynasz wszystko od nowa!! a całkowicie tej dziury zlikwidować się nie da, gdyby się dało, pompki przyspieszającej by nie wymyślili (chyba)
  
 
Nie chodzi mi o wykonanie tego ze strony technicznej. Bo wiem jak to wygląda i chylę czoła tym którzy sie tego podjeli. O takich sprawach jak kasa wogóle nie wspominam. Mnie na takie przeróbki nie stać, dlatego też robię i poprawiam fabrykę ile tylko sie da!! Czasem trzeba zainwestować i to robię.
Nie sztuka nazwałem wstawienie innego gaźnika ale dotyczyło to osiągów!!! Przecież taki solex czy weberek po dokładnym wyregulowaniu nie będzie nam robił takich "psikusów"!!
Mam rację??
  
 
Simon-pg: Ale problem w tym ze to rozwiercanie nie jest takie łatwe, a po drugie nie wiem skąd wziąć rozwiertak i jeszcze odnośnie spalania: Ja nie chce by palił mniej ale jak mi skoczy z itak wysokich 8l/100 do np 10 to odpada taka opcja bo ja nawet ostatnio na fajki mam ciężko zebrać((((
  
 
Co do rozwiercenia to faktycznie problemik może być. Najlepiej wybrać sie do jakiegoś "typa" który regeneruje gaźniczki i poprosić aby powiększył otworki, ewentualnie szukać gdzieć w zakładach mechaniki precyzyjnej, warsztatach lub nawet u zegarmistrzów.
A co do spalania, to ja mam dość mocno przerobiony gażnik. Dysza 117, obcięty "krokodylek" przy dmuchawie, dodatkowy filtr na dolocie i pali przy ostrej jeździe około 7.2 litra "zupy". Czyli nie jest tak źle. A tak przy okazji to co Ty żeś w silniku porobił że pali 8, albo jak jeździsz??
Pozdrawiam.
  
 
właśnie nic takiego nie zrobiłem dolot: (dziury w puszce, rurka zamiast tłumka szmerów) i wydech z wpexa. przypuszczam ze to wina tej oskie od przepustnicy
  
 
Skitraj może jakis inny gaźniczek. Ten może być trefny. Mogą być już stare dysze (rozkalibrowane) i inne temu podobne pierdy. Na mój gust to ośka w tym przypadku niewiele ma do gadania. Ona dokucza nam podając "lewe" powietrze a co za tym idzie niemożność wyregulowania obrotów. Sprubuj kupić cos na szrocie w przyzwoitym stanie i pokombinować. Najlepsza metoda zdobywania wiedzy i umiejętności.
Pozdrawiam
Cze!!
  
 
"turbo dziury" nie wyeliminujesz mozesz ja zminimalizwac na max wzbogacajac mieszanke na wolnych - problem tkwi w braku pompki przyspieszacza co do spalania to jak masz zrobiony dolot to sporbuj zmniejszyc dysze powietrza tak na 180 (kup wiertlo 1,8mm zaklej lub zalutuj zwykla dysze i przewierc.
A paliwo zostawic nominalne... i jeszcze podstawa ZAJMIJ SIE ZAPLONEM czy luzu nie ma czy dobrze ustawiony czy sie rozchylaja ciezarki.
Rozwiercic gardziel mozna papierem sciernym (to sie w sumie powinno nazywac "rozszlifowanie".

Ja podejrzewam, ze te Twoje problemy sa glownie spowodowane dziurami pod filtrem - za duzo powietrza i sie dlawi.
Zmniejszy dysze powietrza polecam 170-180 taka dorobic albo kupic 170 byla w dacii gaznik sie nazywa CARFIL 32 IRMA.
  
 
No włacho bede miał jutro od kumpla gaznik podobno dobry: tylko tak bez elektro zaworu (zwykła dysza) da się kupić elektrozawór z takim gwintem jak jest na zwykłej dyszy czy tez poprostu bede musiał z niego zrezygnować? zamierzam kupić dysze nówki: jaką paliwa i jaką powietrza proponujecie? tylko tak zeby był w miarę mocny ale zeby tez nie palił 9l na 100: i jeszcze prośba: jakaś dobra stronka z przejrzystym opisem modyfikacj? zna ktoś
  
 
Dyszę paliwa dobieraj od 115 - 120
Dysza powietrza tak jak mówił ALi przy zrobionym dolocie najlepiej mniejszą niż standardowa...
dyszę paliwową polecam Ci natomiast 117...
pobaw sie także rurką emulsyjną...
Pozdro
 
 
Popieram w pełni przedmówców!! Dysza paliwa 117 lub ewentualnie standardowo 115. Powietrze i cała reszta to jedno wielkie kombinowanie. Nie ma tu utartych regół. U jednych działa u drugich nie.
Pozdrawiam i życze sukcesów.
  
 
Mam juz gaznik od bisa!
Jedynie nie wiem jak go zamontowac- szukam pomocy!
O popmce juz gdzies slyszalem ale to gra nie warta swieczki chyba!
Chcialbym zamontowac ten bisowski gazniczek!
Ktos jest wstanie powiedziec co i jak ma z nim byc?
  
 
Wzięłem się za polerowanie komory pływakowej i mam mały problemik... wszystkie ścianki ładnie są już na lusterko ale nie moge jakoś sensownie dna komory wypolerować bo troche nie wygodnie... czym i w jaki sposob polerujecie/polerowaliście dno komory pływakowej ?
  
 
polerka komory... znajdz sobie dziewczyne bo sie nudzisz za bardzo chyba
  
 
A po co polerowac komore plywakowa bo dolot jeszcze rozumiem choc tez niby w poprzek powinno sie szlfowac zeby paliwo moglo odparowac...
no ale jesli chcesz to moze sprobuj jakis filc na wiertarke zalozyc, sa takie szczotki do polerowania+paste polerska