MotoNews.pl
9 Teoretycznie -Czy moge usunąć termostat na lato (145960/45)
  

Teoretycznie -Czy moge usunąć termostat na lato

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Teoretycznie -Czy moge usunąć termostat na lato?

Chce sprawdzic czy jest dobry bo mi sie silnik dosyc mocno grzeje, wymienilem czujnik wentylatora i nic niedalo, dalej sie w korkach grzeje, chociaz kiedy przejade jakis odcinek ze srednia predkoscia to temp spada.
Niewiem co to moze byc, przewody z kostki po zwarciu wlaczaja wentylator bez problemu.

hmmmmm??????????

  
 
Termostat jest dosc tania wymiana, patrzac na wszelakie inne naprawy, wiec jesli masz jakies dziwne podejrzenia ze on jest trafiony to go poprostu wymien
  
 
jezeli przycina ci sie termostat i zamaist duzym to wszystko idzie malym obiegiem no to faktycznie dobrze nie jest
kup nowy i wymien to nie sa wielkie koszta
warto tez odkamienic caly uklad - moze to tez pomoze
  
 
Moze masz zalana mocno koncentratowa mieszanke w ukladzie . .
Chociaz swoja droga w korkach zawsze sie bedzie grzal, zwlaszcza przy wyzszej temp. powietrza . .
Osobiscie mysle ze nic sie nie dzieje
  
 
Cytat:
2006-05-12 19:51:12, PUNIU pisze:
warto tez odkamienic caly uklad - moze to tez pomoze



ale pamietaj ze mozna w ten sposob rozszczelnic uklad i moze byc kapu kapu z chlodnicy
  
 
Wymieniałem ostatnio termostat 32zł + robocizna u mechanika a spalanie mi spadlo ze nie powiem, ale moj sie niedogrzewal
  
 
no niestety cos kosztem czegos

ja u siebie wstawilem chlodnice z mk4 i znacznie lepiej teraz jest tzn duzo latwiej sie chlodzi bo chlodnica jest wieksza
  
 
mozna go zblokowac, wkladajac kawalek metalu np. 5 groszy i juz jest otwarty caly czas. Moj znajomy ktory mieszka w belgii ma tak wlasnie zrobione w mondku. Na jesien tylko go wyciaga i chwali sobie takie rozwiazanie, poniewaz tam czesto w korkach jezdzi.
  
 
mozesz tylko musisz wtedy zastosowac paste (silikon) do uszczelnienia pokrywy bo standartowo uszczelka jest na termostacie
  
 
nie czaje chlopaki po kiego grzyba to robic po to jest termostat zeby sie otwieral kiedy to potrzebne . z nim dziala fura roownie dobrze jak bez niego z tym ze bez bardziej szaleje wskaznik od temp bo nei ma co utrzymac wysokiej temperatury w razie chlodu co wplywa nie kozystnie na spalanie sklad mieszanki itp
  
 
Horhe jutro sprobuje tak wlasnie zrobic, zobaczymy co z tego wyjdzie.

dzieki wszystkim za wypowiedzi

  
 
wyjmij go z obudowy, srubokretem naciagnij sprezyne, wloz w lukę kawalek metalu (najlepiej nakętkę rozmiaru 13) i zaloz go z powrotem z uczszelka jak byl. na obudowe termostatu nanies silkon jak borys pisal i finito po skreceniu trzech srubek. U siebie w Essie tez mialem tak zblokowany(sprowadzony z belgii) Oni tam to nagminnie robią, wiec dont panic. Pomaga jak cholera, jak krecilem silnik na 3,5-4 kilo obrotow i ostara jazda zima ok 5 C ten ledwo pokazal literke N na wskazniku temp. Wiec latem zanim pokaze Ci R to dojedziesz tam gdzie trzeba napewno. Zreszta nie wiem czy uda Ci sie dociagnac do R chyba ze chlodnice przeslonisz. A na zime wyjmiesz blokade, a nawet jezeli nie to wymienisz na nowy. Daj znac jak Ci poszlo ok?