Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
el_franz MKV Warszawa/Zielonka | 2006-05-12 21:29:14 Co sądzicie na temat tego sprzętu ? |
Bandziorno Sympatyk FEFK Escort Cabrio Mk IV Warszawa | 2006-05-13 00:48:50 a nie chodzilo ci przypadkiem o co takiego pioneer??
sam chce takiego wlasnie zakupic |
el_franz MKV Warszawa/Zielonka | 2006-05-13 11:38:18 z wyglądu się niczym nie rózni , ale ja mam deh-281MP , kupiłem w media za 350pln. |
kubusiek77 Sympatyk FEFK Chrysler Voyager Warszawa - Jelonki | 2006-05-13 15:14:17 2800mp jes super mam od kilku miesiecy i chodzi superowo...
polecam |
bziku FORDOLOT MK7 1.6 16V Sko-Kam; Braniewo | 2006-05-13 21:09:32 Ja teże od kilku tygodni jestem posiadaczem DEH 2800MP i mogę z czystym sumieniem polecić to radio. Nie znajdziesz lepszej alternatywy w tej cenie.
Wcześniej miałem sony mp30 - niebo, a ziemia. Naprawde polecam, w końcu to pioneer Pozdro BziKu |
kenjisan Pionki | 2006-05-14 12:03:35 jezeli ktos jest zainteresowany 2800mp a nie chce kupowac przez allegro to w media w czestochowie to radyjko kosztuje 430zl (promocja) |
el_franz MKV Warszawa/Zielonka | 2006-05-15 21:50:40 a mam jeszcze pytanko do posiadaczy Pionka , czy da się zmienić format zegarka z 12 na 24h ? |
Bandziorno Sympatyk FEFK Escort Cabrio Mk IV Warszawa | 2006-06-12 17:20:43 a jak wrazenia po odsluchu radia?!
jakie miales poprzednie i jaka roznica?! |
didoxxl Opel Cieszyn | 2006-06-12 18:10:22
Ja jak narazie Ci nic nie powiem bo czekam na dostawe głośników wczesniej w tym aucie nic nie mialem bo jezdzilem innymi fordami a tam byly orginalne radia. W 2 focusach mimo tego samego radia inaczej grala nutka... pewnie 1 radio bylo troche dojechane,dlatego. |
--CaMeLoTh-- Ford Escort MK VI Rybnik | 2006-06-13 16:55:17 Ja od niedawna mam Pionka DEH-281MP i jestem strasznie zadowolony Wcześniej miałem Blaupunkta i porównanie jakości dzwięku jest niemożliwe Na tych samych głośnikach radio gra dwa razy lepiej Jedyne czego radio nie ma to RDS ale ja nie narzekam bo dzięki temu kupiłem go za 350 złotych z 2-letnia gwarancją
Teraz zabieram sie za wymiane przednich głosników |
didoxxl Opel Cieszyn | 2006-06-15 10:53:28 W tym odtwarzaczu mam podłaczone glosniki 2 przednie na drzwiach i 2 tylne tam gdzie byly orginalne glosniki , jak moge jeszzce dac glosnik basowy na tył , jakbym go mógł podłączyc bez wzmacniacza ?da sie jakos ? |
el_franz MKV Warszawa/Zielonka | 2006-06-17 18:52:58 DA SIE , ALE SPADNIE CI MOC , LEPIEJ KUP WZMAKA |
didoxxl Opel Cieszyn | 2006-06-22 13:41:26 jak podłączyć to radio zebym nie musiał wkładać i przekrecac klucz w stacyjce zeby radio działało ?
Bo mam teraz tak że musze przekrecic raz kluczem ( dioda akumulatora sie nie swieci ) i tu radio działa a jak przekrece 2 x zeby juz sie wlaczyl akumulator to mi sie radio wyłącza i musze na nowo włączyć je . I jeszcze jedna sprawa po wyłaczeniu radia zawsze musze na nowo ustawiac LOUD ( czy jak sie to tam nazywa )bo mi sie za kazdym razem daje na OFF |
wojtus1199 Escort mk VI 1,6 16v Dębica | 2006-06-22 18:36:09 a stacje radiowe pamieta? powyłaczeniu? czy tak samo jak loud sie kasuja? |
didoxxl Opel Cieszyn | 2006-06-22 22:13:56
tez kasuje , wiesz moze co jest grane ? LOUD mi kasuje ,stacje a np. jak ustawie sobie jakosc basow albo balance to normalnie po wylaczeniu i wlaczeniu jest ustawiona ostatnia konfiguracja . Mam podłączone 2 kable w zasilaniu : zolty i czerwony wychodzacy od radia . [ wiadomość edytowana przez: didoxxl dnia 2006-06-22 22:48:48 ] |
didoxxl Opel Cieszyn | 2006-06-22 23:35:40 Chyba juz wiem w czym problem a mianowicie :
Jak dorobić podtrzymanie pamięci radia? Radia można podzielić na takie, które nie tracą zawartości pamięci po wyłączeniu zasilania (np. Blaupunkt, Philips, Grundig) i na takie, które niestety tracą (JVC, Kenwood, Pioneer, Panasonic). Ponieważ często decydujemy się na zabieranie radia ze sobą (mimo posiadania panela) radia z tej drugiej grupy potrafią doprowadzić do furii. Proponuje zrobienie prostego układu połączonego i zabieranego razem z radiem, który powinien z likwidować tą dolegliwość. TUTAJ ZDJECIE Cała rzecz polega aby procesor miał cały czas zasilanie podtrzymujące (zwykle żółty przewód +12V). Ponieważ bezpośrednie podłączenie baterii powodowało by jej szybkie rozładowanie należy zastosować odpowiednio włączone diody (D1 i D2). Dioda D1 zapobiega zasilaniu pojazdu z baterii, dioda D2 służy do odłączenia baterii w przypadku zasilania z samochodu). Dioda D3 wraz z niebieskim kablem służydo podładowywania akumulatora zastosowanego zamiast baterii, jednak lepiej wtedy podłączyć taki kabelek nie do żółtego "plusa" tylko z wyjścia sterowania anteną automatyczna (wychodzi z radia, jest zwykle niebieski). Diody są typu prostowniczego ( np. 1N4001 w cenie 10 gr/szt.), natomiast bateria powinna być z lepszych (te do pilotów szybko padają) o napięciu znamionowym 12V. Można spróbować baterii 9V ale nie zawsze skutkuje. Jeżeli zdecydujemy się na akumulatorek (rozwiązanie droższe) to należy się zapytać czy będzie mógł pracować w takiej konfiguracji. Jak ktoś czuje się na siłach może cały układ upchnąć w radiu. Uwaga. Nie należy próbować włączać radia odłączonego od instalacji pojazdu bo bateria bardzo szybko się wyczerpie. Nie zawsze można taki układ zastosować i trzeba podtrzymanie robić wewnątrz radia (dużo modeli Sony, Alpine). Radio traci pamięć po wyłączeniu zapłonu Sytuacja taka spotykana jest zwykle, gdy zamiast radia fabrycznego zamontujemy radio innej firmy. Wszystko jest poprawnie jak mamy włączone zasilanie kluczykiem ale po jego wyłączeniu i włączeniu pamięci zostają skasowane. Wydaje się wszystko w porządku w podłączeniach przy czym najczęściej tak sytuacja występuje gdy łączymy koski ISO z fabrycznej instalacji pojazdu ze złączem ISO w radiu (Alpine, Pioneer, Sony). Niestety w podłączaniu zasilania do kostek ISO są dwie szkoły. Jedna standardowa (Citroen, Fiat, Peugeot, Renault), która stosuje +12V podtrzymanie na styku 4 i +12V po stacyjce na styku 7, a druga z tzw. logiką zapłonu ma zamienione te dwa +12V miejscami (Opel, VW). Aby nasze radio nie traciło zawartości pamięci po wyłączeniu należy albo zamienić te styki miejscami albo też do obu +12V doprowadzić zasilanie nieodłączane stacyjką. A teraz wyjaśnienie dlaczego taka zamiana fabrycznie jest stosowana. Otóż takiego podłączenia wymaga logika zapłonu, tj. wyłączanie radia i włączanie kluczykiem oraz możliwość włączenia radia podczas postoju bez kluczyka. Taką możliwość oferują także radia Philipsa i one są przystosowane do obu podłączeń. czyli bede musial jechac do elektryka z tym ? czy da sie to jakos latwo zrobic ? [ wiadomość edytowana przez: didoxxl dnia 2006-06-22 23:42:07 ] |