MotoNews.pl
  

Wymiana termostatu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Czy prawda jest, ze zaleca sie wymiane termostatu co 2 lata.

Skad pytanie:
Czesto wlacza mi sie wentylator wiec badalem czy powinienem go wymienic (nie bylem pewien czy otwiera obieg). Nieznajac jeszcze odpowiedzi zadzwonilem do sklepu i uslyszalem, ze zaleca sie wymiane .... jak tez to ze krokowiec sie psuje srednio raz na 3 lata pan sprzedawca zachecal mnie do zakupu krokowca w promocyjnej cenie 310pln.

wiec jesli moge prosic o odpowiedz na pytanie:

False or True


  
 
Mozesz go wyciagnac, wrzucic do garnka z woda i zagotowac wode. Bedziesz widzial jak na dloni czy sie otwiera/zamyka.
  
 
Cytat:
2006-05-13 11:51:15, mazzi19 pisze:
Mozesz go wyciagnac, wrzucic do garnka z woda i zagotowac wode. Bedziesz widzial jak na dloni czy sie otwiera/zamyka.



raczej to robi, bo jak odpale auto to przez pare minut chlodnica jest zimna (1), natomiast jak sie zagrzeje to jest goraca (2), a ogrzewanie dziala wysmienicie (3).

podsumowujac:
1 i 3 znaczy ze termostat sie zamyka
1 i 3 + 2 znaczy ze sie otwiera

tak na chlopski rozum wydaje mi sie dziala wiec.

pytanie tylko, bo sprzedawca mnie straszyl - czy trzeba wymieniac termostat rzeczywiscie co 2 lata?

jak szybko moge przegrzac silnik jesli termostat przestanie sie otwierac? (jak bedzie caly czas otwarty to tylko spalanie sie zwiekszy i kiepskie bedzie ogrzewanie)

jesli sie myle prosze o poprawienie mnie.
  
 
Przegrzejesz jak wskaznik bedzie juz sporo na czerownym polu z silnika bedzie kupe pary sie ulatnialo ewentualnie jak po ostrym zagrzaniu (czerowne pole )zacznie spadac temp to trzeba sprawdzic czy silnik sie zeczywiscie chłodzi czy poprostu juz niema plynu w obiegu (kumpel tak rozwali silnik glowica zmienila ksztalt ale jechal 20km na czerwonym polu pozniej zaczela mu spadac temp i mysla ze wszystko ok az sie zatrzyma na amen.
i dopiero zobaczy ze pekl przewod zero wody w obiegu.........

pozatym nietrzeba nic wymieniac (chyba oprocz plynow) dopoki sie nie zuzyje
  
 
Cytat:
2006-05-13 12:58:05, organo pisze:
Przegrzejesz jak wskaznik bedzie juz sporo na czerownym polu z silnika bedzie kupe pary sie ulatnialo ewentualnie jak po ostrym zagrzaniu (czerowne pole )zacznie spadac temp to trzeba sprawdzic czy silnik sie zeczywiscie chłodzi czy poprostu juz niema plynu w obiegu (kumpel tak rozwali silnik glowica zmienila ksztalt ale jechal 20km na czerwonym polu pozniej zaczela mu spadac temp i mysla ze wszystko ok az sie zatrzyma na amen. i dopiero zobaczy ze pekl przewod zero wody w obiegu......... pozatym nietrzeba nic wymieniac (chyba oprocz plynow) dopoki sie nie zuzyje



znaczy sie sprzedawca chcial nieco utarg dzienny zwiekszyc

a za info kiedy mozna przegrzac silnik wielkie dzieki.
  
 
Witam.
A czy dobra jest temperatura 0,5cm przed czerwoną kreską?Wydaje mi się że mój essi bardzo szybko się nagrzewa aczkolwiek nigdy jeszcze wskaźnik nie wskoczył na czerwone pole.Słyszałem że fordy szybko się nagrzewają i utrzymują wysoką temperaturę ale nie wiem czy to prawda.
POZDRAWIAM
  
 
Cytat:
2006-05-14 12:41:20, MIKE_REDESSI pisze:
Witam. A czy dobra jest temperatura 0,5cm przed czerwoną kreską?Wydaje mi się że mój essi bardzo szybko się nagrzewa aczkolwiek nigdy jeszcze wskaźnik nie wskoczył na czerwone pole.Słyszałem że fordy szybko się nagrzewają i utrzymują wysoką temperaturę ale nie wiem czy to prawda. POZDRAWIAM



hmm to jest dobre pytanie

u mnie jak sie nagrzeje to stoi na L i co jakis czas wlacza sie wentylator, natomiast w trasie sie nie wlacza ale temperatura nie spada.

moze ktos sie wypowie z kombi driverow?
  
 
dymek666 - sprawdź czy płyn idzie Ci po dużym obiegu, bo jeśli nie to winny może być właśnie termostat. W trakcie jazdy plyn powinnien Ci się schładzać, chyba że na chłodnicy masz kilogramy muszek kamyczków i innych popiredułek.

Mój też szybko się nagrzewa, w miescie, średnio 3razy włącza mi sie wentylator zwłaszcza jak wjeżdżam w korki i stoje po 5 min w jednym miejscu. Wtedy wskazówka idzie w górę jak szalona.

pzdr.

Czester
  
 
Cytat:
..sprawdź czy płyn idzie Ci po dużym obiegu...


rozumiem, ze chodzi ci o to zeby sprawdzil czy gruba rura sie nagrzewa i czy chlodnica jest goraca - 2 x TAK.

nie wiem jak w Poznaniu, ale w Wawie sa straszne korki i szczerze juz nie licze ile razy sie wlacza wentylator. mysle ze jak lato bedzie gorace to bedzie chodzil non stop
  
 
Cytat:
..sprawdź czy płyn idzie Ci po dużym obiegu...


rozumiem, ze chodzi ci o to zeby sprawdzil czy gruba rura sie nagrzewa i czy chlodnica jest goraca - 2 x TAK.

nie wiem jak w Poznaniu, ale w Wawie sa straszne korki i szczerze juz nie licze ile razy sie wlacza wentylator. mysle ze jak lato bedzie gorace to bedzie chodzil non stop
  
 
tak, ale ja się na tym nie znam
  
 
2006-05-13 11:29:46, dymek666 pisze:
Witam, Czy prawda jest, ze zaleca sie wymiane termostatu co 2 lata. Skad pytanie: Czesto wlacza mi sie wentylator wiec badalem czy powinienem go wymienic (nie bylem pewien czy otwiera obieg). Nieznajac jeszcze odpowiedzi zadzwonilem do sklepu i uslyszalem, ze zaleca sie wymiane ....
* * * *
Nie wierz w takie informacje - wentylator po to jest, żeby regulować temperaturę silnika, jego praca (wł. wył) zależy w dużej mierze od czynników atmosferyczynych w których silnik pracuje.
Jeśli termostat pracuje prawidłowo, a układ chłodzenia (płyn) jest odpowietrzony w normie, to nie masz się czym przejmować.

Powienieneś też sprawdzić czy czujnik, który jest odpowiedzialny za załączenia wentylatora jest ok. (ten koło termostatu)

  
 
Cytat:
2006-05-18 14:19:29, edis4 pisze:
2006-05-13 11:29:46, dymek666 pisze: Witam, Czy prawda jest, ze zaleca sie wymiane termostatu co 2 lata. Skad pytanie: Czesto wlacza mi sie wentylator wiec badalem czy powinienem go wymienic (nie bylem pewien czy otwiera obieg). Nieznajac jeszcze odpowiedzi zadzwonilem do sklepu i uslyszalem, ze zaleca sie wymiane .... * * * * Nie wierz w takie informacje - wentylator po to jest, żeby regulować temperaturę silnika, jego praca (wł. wył) zależy w dużej mierze od czynników atmosferyczynych w których silnik pracuje. Jeśli termostat pracuje prawidłowo, a układ chłodzenia (płyn) jest odpowietrzony w normie, to nie masz się czym przejmować. Powienieneś też sprawdzić czy czujnik, który jest odpowiedzialny za załączenia wentylatora jest ok. (ten koło termostatu)



ja zrozumiałem go w ten sposób, ze płyn sie nagrzewa, dochodzi do literki L i włącza się wentyator. Dalej, pomimo, że włącza się went. płyn się nie ochładza i dalej stoi na literce L. W przypadku trasy, też nie dochodzi do schłodzenia, choć powinno.

Dlatego ja proponuje najpierw sprawdzić przewody od chłodnicy, to może co nieco powiedzieć, i może wykluczyć termostat.

pzdr.
Czester
  
 
U mnie po wymianie wskazowka zatrzymuje sie pomiedzi litera O a R i pozostaje tak bez wzgledu czy stoje w korku czy jade. A termo nowy kosztuje 32zl
  
 
jako kombi driver ...powiem tak kiedy kupilem autko ( po 2 tygodniach)- zalozylem gaz
i do sierpnia było ok tzn nie przrgrzewwał sie - po wymianie termostatu ( nie wiem jaki zakres temp miał)
autko sie nagrzewa ( w miescie mocno i szybko) na trasie ( ok 24 st na dworze)- pełnen balast i temp ok 3-4 mm w kierunku - na ciepło
w zimie idealny pion ( "-" na dworze) pion w mk 7 to wg mnie idealna "połowa"
aha dodam ze to co mam to w 70-80 % koncentrat
pojawił sie też wyciekj płynu w okolicy termostatu tzn wk mnie cieknie na styku termostatu z blokiem .
czy np mocniej zapchana chłodnica lub czesc układu moze powodować ze gdzies "wydmuchuje" płyn ?
dodam , ze ubytek nie jest wielki , tzn od stycznia do teraz ubyło ok litra płynu ( zrobione 8 tys km)