Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() dominikk F&F Wolny Słuchacz :) 126 problemów :) Gdynia | 2006-05-14 18:48:58 witam panowie...
Mam mały problem poniewaz prawdopodobnie spotykaja mi sie tloki z zaworami (jutro bede wiedzial na 100%) i teraz mam pytanko co polecacie.. czy lepiej zrobic pazurki w tlokach... czy moze starczy podniesc cylindry na uszczelkach miedzianych...?sadze ze duzo ich tam nie musial bym pchac ![]() zreszta to juz sie jakos wymierzylo ale co bardziej polecacie... wiadomo nacinac tloki napewno wyjdzie dluzej no i jest zawsze szansa ze to schrzanie ![]() ale jesli mam stracic duzo na kompresji czy na osiagach autka to wtedy zaryzykuje... ale jesli nie robi to wielkiej różnicy to moze warto tylko podniesc cylindry?? dla podpowiedzi powiem ze mam glowke splanowana 3,5 mm umieszczona na seryjnej uszczelce , walek IRECO 5 w głowicy sa normalne zawory i bankowo sa juz do wymiany ale wkladal bede tez standardowe jak cos. pozdrawiam i czekam na opinie.... ![]() |
ziuzio UT Krakooff | 2006-05-14 19:14:36 Lepiej podebrać tłoki, bo żeby uzyskać jakiś bezpieczny dystans tłok-zawór musiałbyś podnieść cylindry ~2mm, a to już poważna strata kompresji ![]() |
![]() mmost F&F Wolny Słuchacz :) malec Gdynia | 2006-05-14 19:27:56 jak skladalbys na miedzi 1.5 mm to powinno byc git, podnosisz wtedy 0,7 mm |
![]() DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2006-05-14 19:28:47 Jak jest możliwe żeby tloki walily po zaworach przy planie tylko 3.5mm? Bo nie mogę sobie tego wypbrazić. Mialeś już glówkę planowaną i podebraleś jeszcze czy w sumie jest 3.5mm niżej?
Z tego co robiliśmy na silniku kumpla on mial zjechaną glowice ponad 4.7mm i dopiero wtedy zawory się nie zmieścily. Dlatego innym sposobem jest wzięcie starego zaworu i zrobienie z grzybka frezu, wlożenie do prowadnicy, przykrecenie glowicy. Następnie trzeba przykręcić wiertarkę do w/w zaworu i "wyrezowanie" ladnych dolków w tlokach. Sprężanie praktycznie się nie zmieni. Tylko żeby nie zpomnieć wyczyścić wszystkiego z opilków. |
![]() DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2006-05-14 19:31:46
No fakt, jak podbierzesz tloki kompresji nie stracisz ![]() |
![]() dominikk F&F Wolny Słuchacz :) 126 problemów :) Gdynia | 2006-05-14 19:56:03
no wlasnie nad takim czyms tez sie zastanawialem... czy to tez moze byc dobry pomysl???? |
![]() mmost F&F Wolny Słuchacz :) malec Gdynia | 2006-05-14 20:01:52
najlepszy ![]() |
![]() dominikk F&F Wolny Słuchacz :) 126 problemów :) Gdynia | 2006-05-14 20:02:58 wiecie jesli to ma mi ukroic jakas mala wartosc z osiagow autka to moge podniesc cylindry albo dac gruba uszczelke miedziana ![]() ![]() ![]() |
![]() HEMIGTX F&F MEMBER PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2006-05-14 20:08:25 Na Twoim miejscu bym nafrezowal tloki,roboty napewno bedzie wiecej niz z pozostalymi kombinacjami ale wtedy osiagi beza te same i do tego szpach,ze ma sie tloki odchudzone ![]() |
![]() dominikk F&F Wolny Słuchacz :) 126 problemów :) Gdynia | 2006-05-14 20:10:29 czyli zanosi sie na to ze silniczek trza bedzie wyjmowac .... |
![]() DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2006-05-14 20:12:29
No moim zdaniem 2 milimetrowe wglębienie o powietrzchni 2cm kwadratowych odbierze mniej krzepy silnikowi niż zjechanie tloka po calosci denka?! |
![]() dominikk F&F Wolny Słuchacz :) 126 problemów :) Gdynia | 2006-05-14 20:19:18 no to w koncu co waszym zdaniem robic ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() mateuszc F&F MEMBER 126p / FaltDach / Bo ... k-ów | 2006-05-14 20:23:07 rób pazurki ![]() |
![]() DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2006-05-14 20:28:05
Przy 3.5mm splanowaniu glowicy nie ma szans żeby tloki walily bo zaworach. To jest po prostu w granicach normy. Możesz konkretnie opisać co się dzieje z silnikiem skoro piszesz że nie bangla?? |
![]() dominikk F&F Wolny Słuchacz :) 126 problemów :) Gdynia | 2006-05-14 20:28:31 kurcze to bede musial silnik wyciagac :/ a tego mi sie niechce ![]() wiec jakie sa objawy.. hmm niewiem czy dobrze opisze ale wyglada to mniej wiecej tak nie wazne czy na ssaniu czy bez niego odpalam auto pracuje nie rowno bardzo raz na 3 sek silnik zaczyna sie nieco mocniej trzesc... po dodaniu gazu niemal nie przyspiesza szarpie i cholernie strzela z tlumika po rozgrzaniu jest juz tylko gorzej.silnik gasnie nawet jak pracuje na luzie to po chwili poprostu gasnie... na poczatku myslalem ze to przez gaznik.. wiec to juz jest na 100% wykluczone.. potem mowie to pewnie przez zaplon cos nie tak zaplon jak by nie ustawic jest to samo(albo gorzej ![]() ![]() [ wiadomość edytowana przez: dominikk dnia 2006-05-14 20:40:01 ] |
![]() mateuszc F&F MEMBER 126p / FaltDach / Bo ... k-ów | 2006-05-14 20:29:06
jest możliwe przy 3mm i wałku ireco4(kopia385) są odgniecione zawory na tłokach |
![]() DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2006-05-14 20:42:48 To już nie wiem. Na walku 7 od Irka i planie 4.7mm nie dzialo się nic specjalnego poza tym że grzal się jak cholera. Po przejechaniu 100m olej się gotowal.
Dlatego też zapadla decyzja o przetoczeniu tloków o 1.5mm. Problem się rozwiązal. |
![]() dominikk F&F Wolny Słuchacz :) 126 problemów :) Gdynia | 2006-05-14 21:51:57 podejzewam ze jak bym zrobil plan 4,7 to juz dawno bym sie pozegnal z zaworami.. a tak wydaje mi sie ze dopiero jak rozgrzalem pozadnie silnik zaczely sie spotykac... no i sie pokrzywilo i teraz juz nie ma znaczenia czy zimny czy cieply silnik :/ |
![]() wojtas7 F&F Wolny Słuchacz :) suzuki swift gti Wrocław | 2006-05-15 00:05:37 to jest bardzo roznie, ja mialem 555 (wznios prawie 8mm), glowice splanowana 4.3mm i uszczelke miedziana (sumarycznie glowica nizej o 4.8mm) i nic nie uderzalo a do tlokow brakowalo jeszcze ok 1mm. Fazowalem walek w obie strony po 8st i nic sie nie dzialo.
Jak masz takie jazdy z silnikiem to poswiec jakis czas i wyjmij glowice, obejrzyj denka tlokow czy sa slady od zaworow, a zeby sprawdzic ile jeszcze jest miejsca to posmaruj tloki smarem, przykrec glowice i krec walem, zdejmij glowice i juz widzisz ile jest miejsca. Nie zgodze sie ze po nagrzaniu ta odleglosc sie zmniejsza, jest caly czas taka sama. |