Ubywanie p³ynu ch³odz±cego

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Espero 1,5 16V. Kupi³em go 2 tygodnie temu. Zauwa¿y³em na pocz±tku niski poziom p³ynu w zbiorniku wyrównawczym, dolalem ok 2oo ml i po 200km poziom plynu znowu siê obni¿y³.Stwierdzi³em ¿e pod samochodem nie ma zadnych wycieków , ch³dnica nie przecieka , w kabinie czuæ zapach p³ynu lecz w srodku jest sucho , olej jest czysty (bez mas³a) , znjomy mechanik sugeruje (bez przekonania) mo¿liwo¶æ pêkniêcia g³owicy miêdzy kana³em ch³odz±cym a kolektorem wydechowym . Jednak z rury wdechowej wydobywa siê tylko skroplona woda destylowana (sprawdza³em organoleptycznie) . Gdzie zacz±æ szukaæ - pomó¿cie!
  
 
By³o, by³o, by³o....
Uszczelka pod g³owic± do wymiany
  
 
Jak czuæ w kabinie zapach p³ynu to nagrzewnica.W kabinie nie ma ¿adnych wycieków do p³yn wycieka na os³onê nagrzewnicy a ta ma rurkê odprowadzaj±c± pod spód samochodu za silnikiem .Po ja¼dzie pod³o¿yæ gazete za silnik po ¶rodku.
  
 
mam ten sam klops, tzn podobnie, po wymianie uszczelki wywalilo drugi raz, nie rozbieralem jeszcze ale stawiam na peknieta glowice, masla od razu nie bedzie, przez ok miesiac mi ubywalo az sie dopiero pojawilo i wtedy bylem pewien ze to glowica. objawy uszczelki to:
- przewody wodne sa "napompowane", bo kompresja w nie idzie
- ww zbiorniczku wyrownawczym pojawia sie jakby sadza (spaliny)
- na wolnych pali na 3 gary (lub mniej, zalezy ile zalewa plyn),
- po wykreceniu swieca bywa mokra
- gdy jest zimno to zwiekszona para z wydechu
- no i ubywanie plynu
- a faza zaawansowana to olej w wodzie i odwrotnie (emulsja)

nie zawsze wszystkie objawy wystepuja ale tak to wyglada.
  
 
Dzisiaj dok³adnie zajrza³em pod podwozie i mam nadziejê ¿e potwierdzaj± siê przypuszczenia Ry¶ka2 . Na plastikowej os³onie podwozia zauwa¿y³em krople p³ynu ch³odz±cego (próbowa³em).
Bior±c pod uwagê zapach p³ynu wewn±trz samochodu a teraz nawet w gara¿u mam nadziejê ¿e to nie g³owica a tylko nagrzewnica lub nieszczelne wê¿e. Dodam ¿e silnik pracuje prawid³owo, ¶wiece s± suche.p³yn w zbiorniku wyrówn. jest czysty podobnie jak olej . Zabiorê siê chyba za demonta¿ nagrzewnicy albo jeszcze u¿yjê srodka do uszczelniania uk³adu ch³odzenia. (mo¿e kto¶ poleciæ konkretny ¶rodek?) .Dziekuje za pomoc.
  
 
Cytat:
mam ten sam klops, tzn podobnie, po wymianie uszczelki wywalilo drugi raz, nie rozbieralem jeszcze ale stawiam na peknieta glowice, masla od razu nie bedzie, przez ok miesiac mi ubywalo az sie dopiero pojawilo i wtedy bylem pewien ze to glowica. objawy uszczelki to:


A planowa³es glowice bo przy kazdym robieniu uszczelki pod g³owice glowice powinno sie planowac
  
 
Cytat:
2006-05-15 22:44:14, marcin21100 pisze:
A planowa³es glowice bo przy kazdym robieniu uszczelki pod g³owice glowice powinno sie planowac



oczywiscie ze planowalem, ale nie mialem mozliwosci sprawdzic szczelnosci (musialbym wysylac glowice do firmy w Polske itd) stawiam na peknieta glowice, poki co stoi juz jakis czas, albo bedzie dzwon, albo robie caly silnik i zostawiam go na dluzej dla siebie
  
 
Cytat:
2006-05-14 20:47:13, miciusz pisze:
Espero 1,5 16V. Kupi³em go 2 tygodnie temu. Zauwa¿y³em na pocz±tku niski poziom p³ynu w zbiorniku wyrównawczym, dolalem ok 2oo ml i po 200km poziom plynu znowu siê obni¿y³.Stwierdzi³em ¿e pod samochodem nie ma zadnych wycieków , ch³dnica nie przecieka , w kabinie czuæ zapach p³ynu lecz w srodku jest sucho , olej jest czysty (bez mas³a) , znjomy mechanik sugeruje (bez przekonania) mo¿liwo¶æ pêkniêcia g³owicy miêdzy kana³em ch³odz±cym a kolektorem wydechowym . Jednak z rury wdechowej wydobywa siê tylko skroplona woda destylowana (sprawdza³em organoleptycznie) . Gdzie zacz±æ szukaæ - pomó¿cie!


Do sprawdzenia jeszcze:
1) kolanko z termostatem
2) trójnik rozga³eziaj±cy obieg do parownika
3) parownik- samo urz±dzenie i z³±cza przy nim

Polecam baczne sprawdzenie elementów, które siê mocno nagrzewaj±, bo wtedy wyciekaj±cy (s±cz±cy) p³yn bêdzie szybko parowa³.
  
 
Cytat:
2006-05-15 21:57:01, miciusz pisze:
Dzisiaj dok³adnie zajrza³em pod podwozie i mam nadziejê ¿e potwierdzaj± siê przypuszczenia Ry¶ka2 . Na plastikowej os³onie podwozia zauwa¿y³em krople p³ynu ch³odz±cego (próbowa³em). Bior±c pod uwagê zapach p³ynu wewn±trz samochodu a teraz nawet w gara¿u mam nadziejê ¿e to nie g³owica a tylko nagrzewnica lub nieszczelne wê¿e. Dodam ¿e silnik pracuje prawid³owo, ¶wiece s± suche.p³yn w zbiorniku wyrówn. jest czysty podobnie jak olej . Zabiorê siê chyba za demonta¿ nagrzewnicy albo jeszcze u¿yjê srodka do uszczelniania uk³adu ch³odzenia. (mo¿e kto¶ poleciæ konkretny ¶rodek?) .Dziekuje za pomoc.



przemysl swoje plany wymontowywania nagrzewnicy, ja dalem za to ok 200 zylka a za ta kase nie oplaca sie tego samemu robic - bo roboty naprawde wpizdu w srodku samochodu.

u mnie pachnialo plynem, potrafil spierdzielic w 100km caly z obwodu.... a w 5km na tyle go uciekalo ze juz nie zasyszalo ze zbiornika bo nie bylo czego i dupa. wymiana pomogla. aha, nagrzewnice kup oryginalna DU, z allegro nie pasuja do konca choc u mnie jako tako sie to trzyma... ryzyk fizyk