Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2006-05-14 23:21:36
dużo sie da zrobić,ale nie wartobrać sie za wsadzanie poprzecznego i odwróconego silnika jak nie ma sie podłużnego(kompletnego) w zapasie... |
tabi7 krakow | 2006-05-16 00:26:32 A tego silnika wzdluznie nie mozna zamontowac, nie podejdzie pod polonezowska skrzynie, moze jest mozliwosc zamontowania przejsciowki pomiedz silnikiem a skrzynia. Lapy silnika to ja mysle ze nie beda pasowac i bedzie sie to wiazalo z przerobka kolektora wydechowego. Wiec jesli montowane sa te silniki to na bloku od fiata 132 2.0 dohc.
Moge prosic o link do jakiejs fajnej stronki poswieconej tej tematyce? A jak sie maja silniki od forda sierry 2.0 dohc, podchodza bez problemow? Lapy silnika bedzie trzeba dorobic no i pewno skrzynie od sierry. Musze zmienic ten silnik bo moj juz dlugo nie pochodzi a jeslli juz to czemu nie na cos fajniejszego? ![]() Wszystkie opcje biore juz pod uwage Rodzice chca wypchac ten samochod, ale co wam bede mowic, sie juz przywiazalem do tego samochodu ![]() Prosze o pzedstawienie jakichs propozycji i mniej wiecej z jakimi modyfikacjami musze sie liczyc Pozdrawiam... |
![]() Marek131 Fiat 131/ Croma 2.0 ... Piastów | 2006-05-16 00:38:29 Na zlocie w Borkach był Polonez z motorem od Ritmo 130TC.
Trzeba było być i zobaczyć ![]() |
![]() kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2006-05-16 01:10:35
zrobiles moze zdjecie dolotu? zmiescily mu sie gazniki ? |
![]() karbo fiat 131 supermirafi ... Opole | 2006-05-16 01:43:21 ja mam zdjecie tego motorka, jak chcesz kosa to daj znac na priva to wysle ci na maila fotke ![]() ![]() |
![]() Michallodz Ford Granada łódz | 2006-05-16 10:27:59
Boczniaki na kolektorze od ritmo 130 TC wejda do poldka. U siebie bede miał kolektor od 130, tłumiki drgan od alfy(przyjołem ze fiatowskie maja taka sama grubosc), do tego flansza grubosci około 7 mm(aby połaczyc kolektor ritm oz tlumikami drgan od alfy) oraz 2 dellorto 40 dhla- wszystko wchodzi tyle ze od gaznika do sciany grodziowej zostaje około 4 cm ![]() |
![]() kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2006-05-16 12:20:19 a polonez mial gaznik od...poloneza :/ wiec ze 130 koni troche pobieglo na łąke... |
automatic | 2006-05-16 15:47:55
![]() ![]() prawda że to robi wrażenie ![]() a'co tam jakieś gaźniki i inne duperele ![]() |
![]() Kiejstut Fiat 131p, Polonez Van Ozimek | 2006-05-17 00:31:31 Z cąłym szacunkiem tym razem wyjątkowo się z Automaticiem nie zgodzę:
"ale tu chodzi oto : SILNIK ZZZZ RITMO 130TC !!! prawda że to robi wrażenie a'co tam jakieś gaźniki i inne duperele " Mylisz się ![]() Miałem przyjemność popatrzeć jak ten pold jeździ i w porównaniu z poldem na seryjnym a nawet lekko wzmocnionym planem głowicy 2,0 była ogromna róznica. Ten polonez naprawde latał bokami. co jeszcze było ciekawe - nie widziałem nigdy - i chyba już nie zobaczę tak zadbanego i czyściutkiego swapa. Chłopaki od polda przyjechali w 5 furek, z czego 2 Xy, 600 kabrio, pold i nie pamiętam co jeszcze. I każda z tych furek była zrobiona tak, że oko bielało. Nie partactwo tylko naprawdę ślicnzie odrestaurowane. Niekŧóre sa na fotach w wątku propozycja na majówkę, reszte wkrótce wrzucimy. W rozmowie powiedzieli, że gaźnik polda jest rozwiązaniemtymczasowym i że ma ciut inne nastawy. Chłopaki mieli też zaje...fajny pomysł na hamulce - aż za skuteczne w stosunku do karoserii poldka. Nie mam upowaznienia do opisywania na czym Ich pomysł polegał, nie spotkałem jeszcze opisu tego rozwiązania ani tu, na F@F ani na FSOAK. Osoby które oglądały poldka - Karbo, Ciekma, Psemcio, Adrian, Borys i pewnie Bolger oraz MArek131 moga poświadczyć, że nie piszę bajek tylko nie chcę opisywać bez upoważnienia czegoś, czego sam nie wymyśłiłem i może jest czyjąś tajemnicą. Tym razem nie chodziło o przechwałki "co to ja nie mam pod maską" ale o pokazówkę bez słow CO potrafią i JAK to robią - wyjątkowo z głową i tak starannie, że tylko pozazdrościć. |
![]() Marek131 Fiat 131/ Croma 2.0 ... Piastów | 2006-05-17 00:39:43 zwolennikiem swapów nie jestem, ale co do tego Poloneza to Kiejstut ma rację. Po tym co robił na asfalcie to daje do myślenia ![]() |
![]() Kiejstut Fiat 131p, Polonez Van Ozimek | 2006-05-17 01:58:39 a w temacie:
"A jak sie maja silniki od forda sierry 2.0 dohc, podchodza bez problemow? Lapy silnika bedzie trzeba dorobic no i pewno skrzynie od sierry. " Teoretycznie można zapakować silnik odrzutowy z Hariera, a nawet umożłiwić ciąg w dół, celem pionowego wnoszenia. Robiłeś kiedyś jakikolwiek SWAP ?? Akurat sierra (OHC gaźnik )nie jest prostym swapem- rzekłbym średnio trudnym. Ale zacznijmy od najważniejszego: PO CO ? i ZA ILE ? Jeżeli swapa prostego - DOHC (z Fiata !!) miałby Ci robic ktoś, bo sam nie umiesz - jeśli dostarczysz wszystkie potrzebne elementy tzn - silnik do założenia (bez rozbierania!) osprzęt i skrzynię która pasuje z tym silnikiem oraz gotowy wął napędowy (tak ,tak - do DOHCawałtez trzeba przerobić!) - to usłyszałem ,ze po dobrej znajomości za robotę musisz policzyć ladnych klika stówek do tysiąca. Częsci te nie biora się z powietrza, więc jeśłi ich nie masz to musisz je kupić. oceniam koszt na ok min 800-1000 zł. Zakładam ,ze masz wyjątkowe szczęście i kupiłes za ta kase silnik "do jazdy" z osprżetem,skrzynię i wał przystosowany do Twojego swapa. Masz więc koszt ok 1500 2000. Jeżelichcesz to robić porządnie ina dłużejniż 1 sezon - z remontem silnika już koszt rośnie do ok 4000. Warto ?? Dla silnika DOHC sierry zakładam,ze nie remontujesz tylko wkladasz jak masz, ale rzeźby wiecej bo nie pasuje na mocowania i trzeba przerabiać mocowania i dorzeźbiać wał. Tylko pojawia się dodatkowy problem - silniki sierry DOHC zdecydowanie częściej są na wtrysku. Gaźnikowe to rzadkość. I co ?? przekładka elektroniki sierry do DFa ?? Potrafisz ? Czyznów ktoś kto weźmie jeszcze kilkaset złotych ? Myślę, że w 3-4 tyś. PLN się zamkniesz. Jeśłi myślisz poważnie o swapie - zacznij od najprostszego - sporo zaoszczędzisz. Na poczatek 1,6 lub 2,0 DOHCa (ważne -nadającego się do jazdy , a o to trudniej). Jeśli się na to zdecydujesz - wtedy wróć i zadawaj konkretne pytania (co jest potrzebne i jak zrobić to czy tamto) - chętnie pomożemy. Ale swap czegokolwiek innego wybij sobie z głowy. Chyba, że masz zbędne kilka tysięcy lub darmowy dostep do częsci i warsztat samochodowy z prawdziwego zdarzenia do pomocy. Ze zbednymi chwilowo właścicielowi mechanikami i narzędziami. To dopowiedź na pytanie ZA ILE - a ile chcesz w to wpakować ? Na pytanie PO CO ? (czyli co chcesz przez ten swap uzyskać) musisz sobie odpowiedzieć sam. I to jest początek rozmowy o swapie na poważnie ![]() Bo może dla ratowania Twojego FSO nie warto brnąć w swapa, tylko kupić polonezową OHVkę 1,6 np.z plusa rozbitka ?? Lub ambitniej - wyremontowaćswój lub inny na tip-top ?? [ wiadomość edytowana przez: Kiejstut dnia 2006-05-17 02:08:00 ] [ wiadomość edytowana przez: Kiejstut dnia 2006-05-17 02:08:40 ] |
automatic | 2006-05-17 08:55:39 Moje doświadczenia i kolegów z gaźnikiem poldka w dohc 2.0 ZAWSZE kończyły się powrotem do oryginalnej konstrukcji
webera (ale nie nastaw dysz) . nie twierdzę że ten ritmonez nie lata bokami ,ale wiem że robota z gaźnikiem poldka -to spółdzielnia Daremny Trud - problem polega ogólnie na tym że albo jest mułowaty i ma ,,dziurę w mocy'' podczas przejścia pomiędzy 1a2 gardzielą ale pali rozsądnie (i tak więcej niż na dobrym weberze) ,albo bogata nastawa- pali jak smok i zrywa asfalt przy ruszaniu -z tym jednym ale : na trasie przy dochodzeniu do max. mocy/prędkości coś jakby trzymało - brak jakby piku mocy. oczywiście nie jest niemożliwe przekonstruowanie gaźnika poldkowego aby miał dobre parametry tyle że nie będzie to gaźnik z poloneza (pomijam czas i kasę wydaną na dobieranie parametrów a by zrównać i przeskoczyć oryginał dochca) z tąd ,,jest to rozwiązanie tymczasowe'' -czyli prawdopodobnie doszli do takich samych wniosków : to jest proteza ![]() |
Wik Fiat 132A Szalona Wieś | 2006-05-17 16:33:42 Do kolegi co sie pytał jak wsadzić silnik z przednionapędówki.
Kup 2 silniki, jeden zużyty DOHC z fiata 131/132/Argenta (koszt 100-200zł), może być dobry jak Ci sie uda trafic. Dziś taki poszedł na allegro. Silnik 2000 I kup silnik z przednionapędówki. Zamien głowice, smok pompy oleju, miske, pompe wody i wszystko co potrzeba. Napewno będzie Ci łatwiej wsadzic taki silnik, jak bedziesz miał drugi na częsci. I dużo łatwiej znaleźć silnik DOHC w dobrym stanie z przednionapędówki, Dedra, Croma, Regata itd. Jest to dość pracochłonne i wymaga wiedzy, ale wg mnie jeśli ktoś sie zna, to powinien dać rade. Poczytaj też post użytkownika SERU i jego perypetie z takim silnikiem. Pozdrawiam i życze powodzenia! Wik |
![]() kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2006-05-17 19:15:50
wszytsko fajnie, tyle ze Seru wkladal silnik od ritmo - ktory jest de facto tym samym silnikiem ktore mialy fiaty ze wzdluznie montowanymi silnikami, zas dedra, croma to juz silniki conajmniej z odwroconymi kolektorami i bez walkow posrednich. Moga wiec w trakcie dojsc problemy z niepasowaniem np miski (zgaduje, ale croma miala pompe oleju na piewszym czopie walu korbowego), smoka od jakiejkolwiek tylnonapedowki, nie zdziwilbym sie tez gdyby nie chcialo pasowac np kolo pasowe na wal korbowy albo inne kwiatki... To ze ludzie remontyuja stare dohc z ich wszytskimi wadami zamniast za 500zl sciagnac crome z niemiec chyba jednak ma jakies glebsze uzasadnienie... |
Wik Fiat 132A Szalona Wieś | 2006-05-18 00:15:59 No rozumiem, ze miska musi być inna i tak samo smok.
A na odwrócone kolektory, to głowica ze starego dohca. Ale kto powiedział że tego sie nie da zrobić? Czemu do razu zniechęcać kogos? A nóż mu sie uda. Próbować zawsze można. Pozdro! |
![]() kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2006-05-18 03:33:29 to chyba nie jest zniechecanie tylko pokazanie problemow ![]() czekajacych na smialka przerabialem temat cromy w poldku z seryjnego silnika zostal tylko blok i wal korbowy ![]() ja odradzam takie patenty (ja wsadzalem turbo wiec troszke wieksze uzasadnienie bylo, poza tym kilka wiaderak czesci i jeden duzy regal ![]() i szukaj 132 131) |