MotoNews.pl
  

Samara - zawór nagrzewnicy ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszyskich.

Coś się ostatnio powaliło z nagrzewnicą, bo nawiew ustawiony na zimno (sprawdzałem pod spodem czy nic nie blokuje linki) a z nawiewów leci ciepłe powietrze. Sprawdziłem i okazuje się że nagrzewnica jest gorąca, poleciał zawór? Możę ktoś wymieniał i powie czy dużo rozkręcania żeby się do niego dostać?

pzdr
stymusz
  
 
korzystajac z tematu tez mam pytanie, od jakiegos czasu jak ustawie na cieplo nie grzeje mi tak jak powinno, leci lekko cieple powietrze a nie gorace jak kiedys, i nie jest to napewno wina uszczelki pod glowica, i linka tez nie blokuje, czego to moze byc wina?
  
 
Weider-> zapowietrzony uklad, za malo plynu, linki sa dwie od ogrzewania - u mnie kiedys tak bylo, okazalo sie ze zawor otwiera ale nie podnosi klapki bo sie druga urwala przy suwaku...

stymusz-> jezeli takie objawy to raczej zawor, mozesz sprobowac jeszcze reka pociagnac / popchnac linke - moze mu sie polepszy
  
 
maciek a jak odpowietrzyc uklad? w ksiazce pisze ze sam sie odpowietrza
  
 
to może termostat??
  
 
ale jakby termostat to by sie autko nie nagrzewalo, a ono elegancko sie nagrzewa wiatra sie wlancza, wlasnie nie wiem co jest grane, a moze lada grzeje tylko w zime a w lato nie??
  
 
a masz gaz zalozony? teoretyczmie powinien sie sam odpowietrzyc, ale gdzies mi sie obilo o uszy ze nie zawsze - np jak ci parownik za wysoko zaloza... nie wiem ile w tym prawdy. a jak te linki? obie sie ruszaja w calym zakresie?
  
 
mam gaz, ale wszystko chodzi ok, nie wiem czy dwie ja tam tylko jedna widzialem co steruje takim czyms góra dól
  
 
takim czyms gora-dol z lewej strony, obok gazu? jezeli tak to to jest przeslona, a jeszcze idzie druga linka w kierunku przegrody. jak wsadzisz reke za nawiew (jest troche miejsca) to powinienes ja wymacac - zobacz czy sie rusza bo to ona otwiera/zamyka zawor.
  
 
dokładnie z tyłu jest linka która zamyka/otwiera zawór. U mnie rozpało się "trzymanie" linki za wajchą zimno/ciepło i jak nią ruszałem to zarów cały czas był w pozycji otwarte, przesunąłem go ręką w prawą stronę (zamknięte) i teraz mam taki nawiew zimnego że prawie jak z klimą
  
 
hehe to widze ze ten plastik to standard mialem tak samo - dalo rade zaczep zagiac kombinerkami na pozostalym plastiku i dziala juz ponad 1,5 roku co do wymiany zaworka - nic skomplikowanego, tylko jakis najazd/kanal sie przyda, bo nakretki sa po stronie silnika (wlasnie przed chwila przerabialem u siebie). 2 nakretki, 4 wezyki i jeden zatrzask od linki - cala robota. swoja droga jak zobaczylem konstrukcje tego zaworka to moze on byc przyczyna wielu dziwnych zachowan ogrzewania/chlodzenia...
  
 
Witam wszystkich, odnośnie konstrukcji zawóru nagrzewnicy mam małe pytanko zauważyłem ostatnio że cieknie mi z ww. zaworu, zaczołem sprawdzać i wychodzą następujące fakty: 1. gdy zawór jest zamkniety to nie cieknie, 2. gdy otwieram zawór gdy silnik jest nagrzany to też nie cieknie albo ledwie kilka kropel, 3. cieknie gdy płyn chłodniczy jest zimny i zawór otwarty.
Nie wiem co mam robić zbliża się zima trzeba z tym fantem coś zrobić, zawór teoretycznie nowy bo 2 lata temu wymieniony. A z treści forum wynika że jak założe nowy to wcale nie mam gwarancji że będzie długo działał poprawnie