Wskazania wariują

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
jestem poczatkujacym monterem instalacji i mam taki problem:
założyłem całą instalację landi renzo na sterowniku lcs er z reduktorem se81 do fiata bravy 1.6 16v i po podlaczeniu sterownika do komputre raz nie pokazuje obrotów raz wszystko ok, temperatura czasem -1 czasem 266 a czasem poprawna a tps dla biegu jałowego wynosi 1.44v
mmiał ktoś już tak?
  
 
Na początek posprawdzaj wszystkie "masy", a szczegóły, jeśli chodzi o fiaty to inny kolega będzie iwedział lepiej.
  
 
U mnie było podobnie jak koleś (monter) chciał mi włożyć drugą generacje i też Landi (nie pamiętam jaki sterownik). Obrotów wolnych nie było, gasł od razu albo szarpał. Odczyty były z kosmosu np. obroty na wolnych ok. 24000 rpm Potem włożył jakiś stabilizator bo stwierdził, że jest niski poziom sygnału z czyjnika wału. Po tym było lepiej nie gasł ale długo schodził z obrotów tzn. jak się wyrzuciło na luz przed światłami, zdążyłem dojechać i się zatrzymać zanim obroty spadły po dwóch dniach montażu IIgen. facet się poddał

Nie polecam ogólnie Landi do Fiatów, u mnie skończyło się na sekwencji a z tą też nie było łatwo - Fiaty nie lubią gazu...
Proponuje zmienić sterownik.
  
 
Fiaty nie lubią gazu ?
Skad takie wnioski.
Silniki 1,4 oraz 1,6 fiat TIPO , TEMPRA świetnie pracują na gazie
Pierwszą Temprą zrobiłem 100 000 km na gazie z racji uszkodzonego gaźnika cały czas jeżdziłem na gazie.
Łatwy rozruch na gazie nawet w temp -20 C (pod chmurką)
Tylko później parownik poszedł do wymiany.
Drugą Temprą zrobiłem 60 000 km podobnie dobrze się sprawowała
Podobno elektronika Marelli nie zawsze chce zgodzić się z gazową chociaż to dziwne bo większość instalacji pochodzi z Włoch (powinny być kompatybilne.
Brat jeździ TIPO bez problemów.
  
 
Fiaty, o których piszesz to starocie jak sam piszesz na gaźniku więc co tam może nie chodzić śróba ???

Mowa o sterownikach, które są upierdliwe zresztą sam o tym piszesz więc sobie zaprzeczasz, dziwne...