MotoNews.pl
6 Jak to jest z dmuchaniem spod korka? (146430/45)
  

Jak to jest z dmuchaniem spod korka?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dziś wymieniałem uszczelke pod klawiaturą i tknęło mnie żeby zobaczyć czy dmucha...
podobno to najlatwiejszy sposób na sprawdzenie uszczelki glowicy...
odpaliłem, zdjąłem korek..
no i dmucha ;/ więc schiz i nerwy, ale z drugiej strony trudno żeby nie dmuchał jak tam sie tyle rusza więc go przygazowałem i szczerze mówiąc to albo dmucha mniej jak gazuje albo tak samo, nie bylem w stanie stwierdzić... nie jest to jakieś straszne dmuchanie znowu..

co wy na to?

jak jeszcze domowym sposobem sprawdzić czy nie mam uszczelki walniętej??

p.s. płyn mi wcina w ilości 0,5l na 3-4 miesiace, ale to na 99% wina okolic nagrzewnicy, bo od zawsze mi tak jakos słodkawo pachnie powietrze i poprostu mi sie nie chce zaglądać do tego
  
 
Generalnie z przedmuchami to jest tak że prawie zawsze coś tam poleci, w kóncu tłoki pracują i to powietrze musi się jakoś przemieszczać (tak mi się wydaje). Jeśli razem z tym powietrzem nie leci olej to jest pół biedy.
W Passacie kiedyś silnik tak mi chlapał olejem do filtra przez klawiaturę że zrobiłem wężyk i butelkę 2l co mniej więcej 100km butelka była pełna i jej zawartość wlewałem spowrotem do silnika
Moim zdaniem nie ma co przesadzać.
  
 
potwierdzam stanowisko przedmówcy ... , u mnie to samo - sprawdź kartką - połóż jana dziurze , i co bedzie ?
u mnie ani nie podskakuje , ani nie zasysa .. (kartka)
ale "bumba" z tamtąd
ps mój przebieg to prawdopodobnie 193 000 km
  
 
czyli rozumiem, że to troszke mit :]
a jak sprawdzić uszczelke ??
widziałem kiedyś takie cuś co zmienia kolor jesli w zbiorniczku wyrównawczym są ślady spalin.. ale drogie... i na 1 test nie oplacalne...
bąbelków w zbiorniczku tyż brak..
  
 
mi uszczelkę sprawdzono przez specjalny przyrząd w warsztacie od klimy (wkłada się w zbiornik wyrównawczy). Zapłaciłem 5pln.
  
 
Wiec jest jakis zwiazek mieszy uszczelka a przedmuchami na korku?
ja przedmuchy mam jak sie patrzy (niezly z tego bassreflex ) z uszczelki wycieka olej najprawdopodobniej - mokro od strony termostatu, ale plynu nie ubywa ani nie jest zmieszany z olejem. a oleju to troszke ubywa ach ten fiord
  
 
U mine w TD też dmucha i to solidnie z korka, a silnik jest suchutki, żadnych wycieków, zapala normalnie (jak na Forda), w zimę daje rade itd..
  
 
Cytat:
2006-05-17 13:57:16, kubik pisze:
U mine w TD też dmucha i to solidnie z korka, a silnik jest suchutki, żadnych wycieków, zapala normalnie (jak na Forda), w zimę daje rade itd..



u mnie w D jest tak samo
  
 
Nie porównujcie diesla do benzyny, w dieslu zawsze więcej dmucha, w moim to aż para leci
  
 
Cytat:
2006-05-17 14:45:30, Raven pisze:
Nie porównujcie diesla do benzyny, w dieslu zawsze więcej dmucha, w moim to aż para leci



w moim też paruje ale słyszalem opinie że to wina kiepskiego oleju, niedługo wymienie to będe wiedział czy to plotka czy fakt
  
 
To nie bede gorszy: Mi tez dmucha Fajnie silnik zmienia brzmienie jak mu korek odkrece
  
 
Cytat:
2006-05-17 08:25:57, surec pisze:
mi uszczelkę sprawdzono przez specjalny przyrząd w warsztacie od klimy (wkłada się w zbiornik wyrównawczy). Zapłaciłem 5pln.


powiedz cos wiecej jak sie to badanie nazywa czy cuś podjechalbym sobie sprzwdzic
  
 
a ja wymieniłem pierścienie, uszczelniacze zaworów i w szysrtkie uszczelki ...i jak dmuchało tak dmucha dalej...czy pluje olejem nie wiem...bo zostawiłem na razie stare rozwiązanie - rurka z korka idzie na ulicę a nie do filtra...
  
 
Cytat:
2006-05-17 14:58:13, Kajteknr1 pisze:
w moim też paruje ale słyszalem opinie że to wina kiepskiego oleju, niedługo wymienie to będe wiedział czy to plotka czy fakt



No nie wiem, jeżdżę na Mobil1 15W40 turbodiesel chyba nie jest taki zły ten olej. Wcześniej miałem inny olej i nie zauważyłem żeby dmuchało mniej czy więcej. Koniecznie daj znać czy to pomogło.