MotoNews.pl
  

Fiat 130

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co to za zwierzę? Szukam linków odnośnie tego wozu, zdjęć, informacji technicznych, ogłoszeń lub właścicieli w kraju - czegokolwiek. Help. Podobno to miało silniki 2-litrowe i 3-litrowe (tu mam sprzeczne informacje czy V6 czy R6), mam przednią atrapę do tego czegoś - jak mi kiedyś poprzednią 132 poobijali to taką zdobyliśmy i chcieliśmy założyć, ale okazało się, że jest za duża ...
  
 
mialo to silniki v6
poszukaj na forum bo juz to bylo
silniki byly takie jak w fiacie dino i lanci stratos (z wygladu
bo w orginale nigdy nie trafily do stratoski).
  
 
"The 130 was a interesting car. We never saw them here in North America, but Daniel was kind enough to send us photos of his Coupe, and the Sedan that was unfortunately wrecked. The Blue Coupe belongs to his Uncle.
I've been doing some reading on this model, and this is the best synopsis I can come up with. For those readers that are more familiar with this aspect of Ferrari/Fiat history, I can only ask you to mail in your information, so I can better improve this section.

It seems that in the late 1960's, Ferrari needed a builder to produce/homologate their V6 engine. Fiat had already agreed to take over the responsibility of Ferrari's Road Car production, and marketing, and the V6 engine appears to have been a collaborative project. The Fiat Dino Coupe & Spider models got the chain-driven DOHC engines, and these were enough to homologate the engine for competition, and Ferrari's purposes. This engine was a 2.8l, DOHC design (4 total), and used chains to drive the cams.

In 1969 Fiat decided to produce a luxury sedan, which they called the 130. They put a 2.8l V6 unit in the car, which was loosely based on the Dino V6 (see furthur info below). This V6 was belt, rather than chain driven, and had only one camshaft per bank. The 130 Sedan was only produced from 1969-71, and had limited sales success.

In 1972, the Pininfarina 130 Coupe was released, and was sold from 1972-1977. This is the model that captures our eye the most, and is probably the most desired of the 130 series. According to Great Marques of Italy, the Coupe got a 3.2l version of the SOHC V6 installed in the Sedans.
I am looking for production figures on these cars, and additional details- Please mail in if you have any information that might supplant the research I did for this article!"




takie silniki montowali w wyscigowych Fiatach 125
  
 
Thx Koniu... Jakby ktoś znalazł jeszcze coś to będę wdzięczny - w Hamburgu podobno jest na sprzedaż odrestaurowany z '75 roku w stanie idealnym, 100% oryginał itd. za 11500 euro ... Chciałbym znaleźć jakiegoś w Polsce - może być prawie wrak - byle zarejestrowany. Lub skontaktować się z właścicielem takiego wozu.
  
 
www.fiat130.de jest wersja angielska strony.
najprosciej wpisac w google Fiat 130 i mamy pełno stron
  
 
Wow... Koniu chyba cię ozłocę . Do kompletu jeszcze miło by było znaleźć 130 w Polsce (pliz ).
  
 
Chyba w którymś z ostatnich Motorów albo nawet w ostatnim jest foto 130 któryn jedzie papież. Ładniutki taki czarny
  
 
Quattro zobacz na stronę:
www.samter.poznet.pl
Tam była kiedyś 130 na sprzedaż i to nawet niedrogo (tylko nie wiem jaki stan).
  
 
Cytat:
2003-04-23 10:22:45, Koniu pisze:
www.fiat130.de jest wersja angielska strony.
najprosciej wpisac w google Fiat 130 i mamy pełno stron



Hmmm...Zdaje mi się,że na stronie F&F powinien już pojawić się artykuł o 130 coupe - tym bardziej,że po polsku
  
 
o Faicie 130 miales napisać a nie napisałes bo pijesz
  
 
O Ty cholero!

No rzeczywiście nie poszedł do Was,ale to się może zaraz zmienić

A ile jeszcze artykułów zalega u Ciebie na dysku Prezes,co?
  
 
Sporo.... ale nie zmieniaj tematu, mowimy tu o fiacie 130
  
 
Napisałbym i to sporo - ale po co? Przecież piję
  
 
dokładnie jak chcesz to przekopiuj tu ten artykuł jeśli masz, albo rzuc na maila, plus jakies zdjecia to postaramy sie wrzucic na sajta