MotoNews.pl
  

Co niemieckie już nie zawsze znaczy naj

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco

Niemieckie się psują!
18.05.2006 00:07
Kliknij
Kliknij / INTERIA.PL
W przygotowanym przez magazyn branżowy "Auto Bild" niemieckim rankingu dotyczącym jakości samochodów, całe podium zajęły firmy japońskie. Na czwartym miejscu uplasował się Hyundai i Nissan, a dopiero 7. miejsce zajęła pierwsza firma niemiecka!


I był to Opel, który wśród niemieckich firm wcale nie uchodzi za lidera. Jeszcze niżej sklasyfikowano Mercedesa (11. miejsce) i BMW (14.), a całkowitą kleskę poniósł Volkswagen, który w gronie dwudziestu sklasyfikowanych firm zajął ex aequo przedostatnie miejsce!

Ile jest warte niemieckie auto?
Ocenie poddano dwadzieścia najpopularniejszych w Niemczech marek samochodów. Pod uwagę brano siedem różnych kategorii: wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 25 tysięcy użytkowników aut, liczbę akcji serwisowych związanych z wadami fabrycznymi ogłaszanych przez producentów, wyniki siedmiu milionów badań przeprowadzonych przez TÜV (niemiecką instytucję zajmującą się kontrolą techniczną), testy długodystansowe przeprowadzone przez redakcję "Auto Bild-u", reklamacje czytelników, które dotarły redakcji, ocenę sieci dilerskiej i serwisu oraz warunki gwarancji oferowane przez firmy.

REKLAMA

NIemiecka jakość - prawda czy mit?
Są samochody dobre, bardzo dobre i niemieckie. Czy to stare porzekadło ma wciąż rację bytu?
więcej»
Niemieckie media: Nasze auta najlepsze
Niemieccy kierowcy: Nasze auta się psują!



Niemieckie najlepsze?!
Po raz kolejny okazało się, że samochody japońskie zdecydowanie wygrywają z niemieckimi i to nawet na ich własnym terenie! Wśród sześciu czołowych miejsc, aż na pięciu znalazły się marki pochodzące z Kraju Kwitnącej Wiśni. Samochody niemiecki oceniono zaś na podobnym poziomie, jak powszechnie uważane za usterkowe... francuskie. Parafrazując więc pewne hasło reklamowe można zapytać - czy warto przepłacać, skoro nie widać różnicy?

Ranking "Auto Bild" oceniający jakość w długim okresie użytkowania, niezawodność i zadowolenie klientów z samochodów wygląda następująco:

1. Mazda

2. Toyota

3. Honda

4. Hyundai

4. Nissan

6. Mitsubishi

7. Opel

8. Volvo

9. Smart

10. Ford

11. Citroen

11. Mercedes

13. Seat

14. Audi

14. BMW

16. Peugeot

16. Renault

16. Skoda

16. VW

20. Fiat

fiat jak zwykle na ostatku ale za skodziną i VW
  
 
To kup Citroena... Np. C5

Cieknący zacisk... 1500 zł... 4 letnie
  
 
Cytat:
2006-05-18 10:36:37, Zoltar pisze:
To kup Citroena...



Od razy citroena - japońca siakiegoś...
  
 
Wszystkie nowe auta są do dupy - mnie lub bardziej ale do dupy. I jest to efekt masówki, tysięcy poddostawców i taniej chińskiej elektroniki. No ale biznes musi się kręcić, a kiedy najlepiej się kręci? Kiedy auto jest juz po gwaracji, stąd Zoltarowy przykład.
  
 
Cytat:
2006-05-18 15:01:44, piotr_ek pisze:
No ale biznes musi się kręcić, a kiedy najlepiej się kręci? Kiedy auto jest juz po gwaracji, stąd Zoltarowy przykład.



Eeee, na gwarancji też się kręci....
Jak trafisz na bezawaryjny egzemplarz, to przez 2/3 lata ładujesz grube tysiące za wymianę płynów, filtrów i klocków...
P.
  
 
ależ od dawna wiadomo, że niemieckie znaczy naj...najdroższe i naj...najbrzydsze i naj... najbardziej przereklamowane
  
 
Ty uwazasz ze brzydkie inni uwazaja ze sliczne. Kwestja gustu.
A co do awaryjnosci esperak jest na podzespolach opla( niemca) i co jest az tak zle? niemowie tu o blasze
Niemieckie auta sa dobre a ta punktacje to o kant dupy potluc bo co niby citroen czy pegot sa lepsze? nierozsmieszajcie mnie.
Punktacja punktacja a rzeczywistosc jest calkiem inna
  
 
Cytat:
2006-05-19 18:28:05, Bartek1112 pisze:
Punktacja punktacja a rzeczywistosc jest calkiem inna



Teraz nie można już mówić, że któreś auta są lepsze, a któreś gorsze, biorąc pod uwagę to, że VW, Peżot, Skoda, Chevrolet, Fiat (przepraszam tych, co nie wymieniłem) to składak setek części pochodzących z całego świata - w tym z Polski
Dopiero po 5 latach można stwierdzić, co się komu lepiej, a co gorzej udało i kto powinien zmienić poddostawców.
  
 
Cytat:
2006-05-19 18:28:05, Bartek1112 pisze:
Ty uwazasz ze brzydkie inni uwazaja ze sliczne. Kwestja gustu. A co do awaryjnosci esperak jest na podzespolach opla( niemca) i co jest az tak zle? niemowie tu o blasze Niemieckie auta sa dobre a ta punktacje to o kant dupy potluc bo co niby citroen czy pegot sa lepsze? nierozsmieszajcie mnie. Punktacja punktacja a rzeczywistosc jest calkiem inna

jesli to jest ranking podobny do tego z topgear to to jest zestawienie zrobione na podstawie subiektywnych odczuc klientow czyli zgodnosc ich oczekiwan wobec samochodu ze stanem faktycznym

bartek ale chyba sie zgodzisz ze roznica w jakosci miedzy niemieckimi samochodami a reszta juz dawno nie jest taka jak 20 lat temu..teraz psuja sie wszystkie mniej wiecej po rowno..pomijajac takie anomalie jak jakis pug 307 czy inna laguna II natomiast wyglad rzecz gustu i mi akurat jesli chodzi o wyglad niemieckie samochody zawsze sie najbardziej podobaly..moze dlatego ze brakuje mi polotu i fantazji zeby docenic np urok takiego vel satisa czy C5