MotoNews.pl
  

EKONOMIZER ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sluchajcie, znalazlem stronke http://www.toyotaclub.hg.pl/modele.htm
podaja tam troszke ciekawych rzeczy(tzn dla takich jak ja Toyotkowych prawiczkow)
ALe zastanawiam sie na jednym, co to jest ekonomizer?
Pisza, ze jest to urzadzenie, ktore wskazuje na pomaranczowo lub zielono tryb jazdy: oszczedny lub nie. Kilka razy zapalila mi sie jakas pomaranczowa kontrolka( najpierw sie żarzyła a potem tak samo delikatnie gasła). Myslałem ze to kontrolka rezerwy, chciaz paliwa bylo raczej zbyt durzo jak na rezerwe. Potem sie zastanawialem czy nie ma gdzies jakiegos zwarcia, a teraz to juz nie wiem. Moze to ten ekonomizer. Tylko dlaczego mi sie nic na zielono nie swiecilo? ... Moze buty nie te...?
  
 
EEE... sorry, oczywiście paliwa było zbyt dużo a nie DURZO...
  
 
Diody od ekonomizera są na obrotomierzu
  
 
tylko że nei w karzdej carince są 2 diody zielona i pomarańczowa w niektorych jest tylko pomarańczowa.
znajduje się ona tak jak pisał ryngu pod obrotomierzem
i zapala się odrzu i tak samo gaśnie
nic się nie żarzy
  
 
Jeśli chodzi o te diody Economizera, to są na obrotomierzu. Zielona pali się cały czas zaraz po uruchomieniu silnika. Pomarańczowa się zapali jeśli tylko gwałtownie dodasz gazu. Np. podczas wyprzedzania na 4 przy 110 km/h zapali się pomarańczowa, wtedy samochód żre paliwo.
jeśli jeździsz spokojnie dioda pali na zielono to samochód spala ekonomicznie, przy silniku Carina E 1.6 LB to jest około 6 litrów.
Pozdrowienia
Hydro
  
 
To w takim razie to jednak rezerwa
A czy każda Carina E ma ekonomizer, bo u mnie nic sie nie swieci na obrotomierzu ani na zielono ani na czrwono. Dzięki i pozdro.
  
 
Lampka rezerwy jest tuz obok literki "E" na wskazniku paliwa.
  
 
No... poptrzyłem na wskaźnik i tez tak stwierdziłem. Ale co z tym ekonomizerem? W kazdej Carinie czy nie?
  
 
Tak wygladaja zegary z ekonomiezerem

img330.imageshack.us/img330/7473/dsc014492ed.jpg
P.S zdjecie z naszej galerii
  
 
kiedyś był już o tym wątek
poszukaj

i chyba wyszlo na to że nie w każdej był

a z którego rocznika jest twoja cari??
  
 
dzięki CzapCzap. No to nie mam tego bajeru, ale mo ze to i lepiej... bo mam ciężkie buty
Za to oblookałem kolektor i po lewej stronie od rury, dokładnie pod filtrem oleju jest jakies badziewie. TO czujnik LB ??
JAk tak no to już sobie znalazłem co nieco tutaj na ten temat. Mam już sobie palnąć w łeb? Czy to niekoniecznie taka tragedia? Zdania są podzielone: jedni twierdzą, żejest bardziej oszczędny a inni, że to g..no
Dajcie , PLEASE, więcej niusów na ten temat
  
 
jakie oznaki daje padnięty? Czy możńa się tego poprostu pozbyć jak zdechnie czy TRZEBA wstawić nowy?
  
 
Z takiej sondy wychodza bodajze 4 kable. Dla mnie to byl duzy plus, naprawde autko ekonomiczne bylo.
Jak sie zepsuje to trzeba kupic nowa, tylko oryginalna z ASO toyota , koszt ponad 1000zl. Jak sie zepsuje to autku chyba powinno radykalnie wzrosnac zuzycie paliwa , moze utrata mocy

Edit : A dokladniej sonda znajduje sie tuz za kolektorem i jest skierowana do przodu

Lean burn mozna tez poznac po naklejce na pokrywie zaworow, mowi ona chyba o stosowaniu platynowych swiec

[ wiadomość edytowana przez: CzapCzap dnia 2006-05-19 16:32:27 ]