| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2006-05-19 10:17:15 Zajrzyj pod maskę. Zobacz czy na wężu, który idzie od parownika do miksera (w okolice podstawy gaźnika), znajduje się silnik krokowy (taki mechanizm z doprowadzonymi do niego 4 przewodami sterującymi). Oprócz krokowego może też występować tzw. register czyli śruba "wstępnej" regulacji. Jeśli na wężu jest tylko śruba to na bank jest to I gen. Oprócz tego jeśli autko nie ma sondy lambda to również nie ma możliwości (ani potrzeby, chyba że ktoś się uprze, to trzeba dołożyć sondę) montowania II gen. Czyli: brak sondy=I gen. Skład mieszanki najłatwiej sprawdzić na analizatorze spalin. Jeśli to II gen. to podpinając PC-ta z odpowiednim oprogramowaniem też można to sprawdzić pod warunkiem 100% sprawności sondy lambda. Z braku PC-ta ostatecznie może być miernik. Ale pewniakiem jest analizator. Orientacyjnie możesz sobie policzyć spalanie mnożąc ilość spalanej benzyny przez 1,2-1,25, tyle powinien spalić gazu przy dobrze wyregulowanej i zmontowanej instalce.
6 lat to ok. 100 kkm więc pewnie parownik wymaga co najmniej grubszego przeglądu, jeśli nic nie było z nim robione. |
juliuszcezar11 Łódź | 2006-05-19 10:46:53 Może zadam głupie pytanie, ale nie wiem co to jest sonda lambda Do czego ona sluży i jak ją rozpoznać?![]() |
Kamil_H 2107 1.3 Poznań | 2006-05-19 14:39:02
Pomiędzy kolektorem wylotowym (silnikiem) a katalizatorem w rurę powinien być wkręcony dynks od którego odchodzą kabelki ![]() |