MotoNews.pl
  

Corolla 2001 - problem z tylną wycieraczką

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!

Od pewnego czasu mam problem z tylną wycierczką. Zacina się zawsze, jeśli włączam tryb czasowy.
Wygląda to tak, że włączając tryb czasowy wycieraczka zaczyna się ruszać i po chwili ruchy są nierówne, padaczkowate, czesto dłuższy okres stoi bez ruchu. Zaraz po wyłaczeniu, jescze przez jakiś czas próbuje wrócić na miejsce spoczynku i to trwa dość długo i często zatrzymuję się na środku szyby.

W trybie normalnym wszytko jest OK podczas pracy, zaś wyłaczenie pociąga za sobą takie same skutki jak przy czasówce.


Macie może jakieś sugestie co jest nie tak i w jaki sposób mógłbym temu zaradzić.


pozdrawiam
Tomek



[ wiadomość edytowana przez: oohayo dnia 2006-05-19 01:39:10 ]
  
 
Opisany problem z tylną wycieraczką to częsty przypadek dla tego modelu. Winny jest układ sterowania który jest wewnątrz silniczka a dokładnie woda która się tam dostaje (niestety Toyota nie zadbała o dokładne doszczelnienie ośki silniczka). Można próbować rozebrać silniczek, oczyścić wnętrze z brudu i doszczelnić ośkę silikonem - ale najczęściej to nie pomaga już wtedy tylko wymiana silniczka. Nowy coś po 1400 zł - zamienników brak.
  
 
Oohayo, na allegro można kupić taki silniczek za śmieszną kaskę. 1400 zeta to trochę dużo
  
 
A kto da gwarancję na allegro ? - zwrotu nie ma co najwyżej można wymienić na inny. I właśnie wymienialiśmy taki silnik 3 razy i żaden nie był dobry bo wszystkie zachowywały sie jak u OOHAYO.
  
 
Wielkie dzięki za informacje.

Martwi mnie tylko taka duża cena i brak zamienników ;-( Jak tak patrzę na ceny takich mechanizmów w innych markach, to cena 1400 PLN jest powalająca.
Szkoda, że mimo dość częstych problemów z tym mechanizmem na rynku nie pojawiły się zamienniki.

Jednak spróbuję przeczyścić ten mechanizm. Jak się do niego dostać ?

pozdrawiam



[ wiadomość edytowana przez: oohayo dnia 2006-05-19 09:34:40 ]
  
 
Trzeba zdemontować wewntętrzną osłonę plastikową klapy tylnej - jest wciskana na zatrzaskach i odkręcić silniczek po wcześniejszym odkręceniu ramienia wycieraczki z jego ośki. Po wymontowaniu silniczka można go rozkręcić - potrzebny zestaw kluczy torx.
  
 
Cytat:
2006-05-19 09:14:14, kajjo pisze:
I właśnie wymienialiśmy taki silnik 3 razy i żaden nie był dobry bo wszystkie zachowywały sie jak u OOHAYO.



Zgoda tylko, że taki silnik na allegro to koszt 220,-
  
 
i na dodatek orginalny czyli taki sam za który zaplacilbyś 1200zł
  
 
pisane o tym było we wcześniejszym wątku

a może by tak podebrać od jakiejś innej toyotki ten silniczek może w carinie jest taki sam montowany na 3 śrubki z 4 pinową wtyczką może jest lepiej uszczelniony niż ten w rolce
osobiście połączyłem na szybko po wylutowaniu sterownika i teraz mam włączone i działa tylko że muszę kombinować z wyłączaniem