Pytanko dotyczace diesla

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Planuje przekladke w najblizszym czasie z 1.8D na 1.8TD intercooler i chcialbym sie was zapytac panowie jakie podzespoly beda pasowac z mojego diesla do silniczka z turbo Rozchodzi mi sie glownie o skrzynie biegow no chyba ze sa jeszcze jakies inne czesci Z gory wielkie dzieki za informacje Pozdrawiam
  
 
Skrzynia raczej podejdzie do TD, w sumie silniki gabarytowo te same tylko TD ma turbo i intercooler dołożony (chociaż mnie wydaje sie ze tłoki bedzie miał wzmacniane i jeszcze kilka innych rzeczy powzmacnianych), pewnie Turbo ma jakąś elektronike dołożoną. wiem, że zwykły D ma mocniejsze półośki napędowe niż benzyna, więc sadze po tym , że sama skrzynia też podejdzie, poza tym pewnie rozrusznik, alternator itd będą pasowały do TD
  
 
Dobrze by bylo bo w takim razie musial bym tylko zakupic sam silnik z komputerem a to oznacza mniejsze koszty
  
 
Cytat:
2006-05-19 12:34:20, escort1994 pisze:
Dobrze by bylo bo w takim razie musial bym tylko zakupic sam silnik z komputerem a to oznacza mniejsze koszty



Wiem, że było kilka osób które próbowały dostawić do zwykłego D turbine i intercooler, ale jakoś nie dam sobie ręki uciąć, że sam silnik (wał, panewki, głowica, tłoki w D i TD są identyczne), pewnie dlatego, że jest inne sprężanie i większa moc do przekazania D-60km, TD-90km
  
 
Koledzy dobrze prawia, nie bedzie to proste!
  
 
znaczy sie chodzilo mi glownie o skrzynie biegow, ze sprzeglem chyba tez niebedzie trudnosci ale zapomnialem napisac jak to jest ze wspomaganiem W escortach 1.8td wspomaganie bylo w standardzie czy wychodzily modele bez wspomagania
  
 
Witam
na wstępie z silnika 1.8d praktycznie nic nie będzie pasowało do td:
1.silnik td jest bardziej odprężony ze względu na turbinę
2. tłoki, korbowody, głowica są wykonane z mocniejszego stopu
Jeżeli chodzi o skrzynie biegów:
1. td miała średnice tarczy 220mm
2. była w pełni zsynchronizowana łącznie ze wstecznym biegiem
3. wsteczny załączało się podnosząc krążęk przy lewarku(tzw dodatkowe wysprzęglanie)
4. całe sterowanie wodzikami było schowane w korpusie skrzyni biegów.
Jeżeli twoja obecna skrzynia spełnia powyższe warunki to będzie pasować jeżeli nie to musisz nabyć silnik razem ze skrzynią

Jak będzieszkupować silnik td to pamiętaj, że były wersje 70 konne
różniły się od 90 konnych tylko brakiem interkulera.

Pozdrawiam i życze udanego swapa.
  
 
z książki WKŁ wynika że skrzynia do TD miała troche inne przelożenia,

jeszcze doloże pytanie, a co z hamulcami? teraz auto będzie dużo mocniejsze, hamulce mogą zostać te same?


ps. jak już zrobisz to zdaj dokładną relacje co i jak(koszty czas) napewno wiele osób to zainteresuje(mnie np )
  
 
Silnik z wierzchu wygląda tak samo ale środek ma wzmacniany, chamulce są takie same, alternator i rozrusznik jest też taki sam. Koledze chodzi o silnik 90 konny.Elektryka jest inna, zapewne skrzynka przekaźników i bezpieczniki przy aku. będzie trzeba. W moim tdi wsteczny sie wrzuca podnosząc grybek i tak jak 6bieg wrzuca sie. Wcześniej miałem zwykłego diesla i już wsteka inaczej sie wrzucało.