MotoNews.pl
  

Kompresor kit

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
tu

Ktoś da radę streścić?
  
 
Nizła podstawa do zwiększenia mocy silnika...
Trzeba przyznać, że fajny taki kit.
Cena 250 E, ciekawe do ilu dociągnie (kosztował ponąć 6500E)???
Z R6 robi małego potworka,
a z potworka R6 robi dużego potwora...


  
 
Kurcze teraz dopiero zobaczyłem że po angielsku też jest .

Ma ktoś jakieś doświdczenie?

W sumie tanie pomysł na zwiększenie mocy i momentu.


[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2006-05-19 20:28:50 ]
  
 
kiedys szukalem na e-bayu do C20NE, kolesie wkladali kompresory od VW golfa, ale do 3.o na 100% bedzie mial za mala wydajnosc
  
 
Witam wszystkich właścicieli bestjątek, bestii i potworów
Ostatnio podczas ganiania się autkami po mieście razem z kolegami, rozczarowany swoimi 136konikami z X20XEV przyszedł mi do głowy pomysł zaaplikowania kompresora dla wzmocnienia. zastanawiałem się nad kompresorem z merca...takim jak szukał niegdyś Ilku TAKI...poszukałem w necie kontaktów i zadzwoniłem do pana Przemka z Supercharger.pl który powiedział mi, że z tego silnika bez ingerencji z podzespoły można "wydmuchać" 180-190KM koszt takiej zabawy u niego wyniesie między 5000-6000pln. Kwota porównywalna z połową wartości mojej Bestii, więc DUŻO jak na ten samochód. Ale własnymi siłami z zaprzyjaźnionymi mechanikami + (gdzieś) zestrojenie silnika myślę, że w 2500-3000pln dałoby się zamknąć. Kto miał styczność z takimi modyfikacjami proszę o opinię jak to widzi, czy mocno się mylę...w ogóle czy ma to prawo bytu. Dodam, że wystarczy mi 160-170KM

Pozdro i czekam na odpowiedzi...


[ wiadomość edytowana przez: Elektryk20 dnia 2010-08-06 15:28:31 ]
  
 
kup od 7gsi 3.0 211KM+
  
 
tak myślałem, że pierwsza odpowiedź będzie tego typu
Otóż jak 3miesiące temu jechałem po auto to chciałem 2,5 V6...ale nie udało mi się znaleźć nic godnego uwagi....natomiast znalazłem naprawdę dobry egzemplarz 2.0 16V z uszczelką dającą znać, że niedługo jej koniec. Tak też było...ostatnio wymieniałem uszczelkę pod głowicą + wszystkie simeringi, uszczelki, uszczelniacze, rozrząd, płyny, olej na Mobil - Super 2000 X1...I po rozkręceniu i oględzinach teraz mam pewność, że motor jak i cały samochód jest zdrowy. A druga sprawa jest taka, że robię około 25tyśli km rocznie, więc 3.0 trochę słabo na moją kieszeń i moją nogę...
  
 
Cytat:
2010-08-06 15:58:30, Elektryk20 pisze:
A druga sprawa jest taka, że robię około 25tyśli km rocznie, więc 3.0 trochę słabo na moją kieszeń i moją nogę...


I pewnie myślisz, że 2,0 kompresor będzie palił 6/100
Popytaj właścicieli mercedesów kompressor ile to pali
(mała wskazówka, skąd kompresor bierze napęd??)
MV6 w gazie wyjdzie taniej przy normalnej jeździe.
JaK dla mnie sprawa prosta:
Chcesz tanio - jeździj tym co masz.
Chcesz mocy - wrzuć V6.
2,0 kompresor nie będzie ani tanie ani mocne.
  
 
a myslisz ze jak wlozysz kompresor do x20xev to bedzie ekonomiczniejsze? sam koszt czesci + roboczogodziny spedzone w garazu + niespodziewane wydatki + ... napewno wiecej wyniesie niz zmiana samochodu na 3,0 gdzie jest wszystko dostosowane do tej mocy, a spalanie - jesli sie o to martwisz to jezdzij dalej swoim samochodem bez dlubania
  
 
Cytat:
2010-08-06 17:00:24, Brutal pisze:
a spalanie - jesli sie o to martwisz to jezdzij dalej swoim samochodem bez dlubania



...będziesz Elektryku zdrowszy psychicznie, zasobniejszy w większe ilości wolnej gotówki i szczęśliwszy - bo Twoje auto, choć tylko 130KM, jednak będzie jeździć zamiast stać miesiącami w przeróżnych garażach

a tak dla porównania z 2,0 - spalanie mojego auta, obecna moc to ~250KM i pierwsza seta w 7s:

trasa: po Polskich drogach od 7,8 ltr/100km /udokumentowane - mam świadków /
miasto: od 10ltr/100km /jazda w granicach administracyjnych miasta Szczecina, ale nie po Centrum/
i od 12,5ltr/100km - jazda 80-85% po ścisłym Centrum

...realne górne wartości to tak 15-18/100
  
 
przy mojej jeździe cykl mieszany po 50% trasa i miasto komputer i dystrybutor wyświetla 11-13l/100km na PB95....za 2miechy LPG. (konieczność).

7gsi....jaki Ty masz motor, że 250KM ?
  
 
A jaki moze miec motor - V6
Tyle co napisałes to moja V tyle samo pali w cyklu mieszanym 14-15 gazu. Paliwa tyle samo co twoja tylko ze u mnie automat a u 7 manual i temu spalanie troche mniejsze.
Chyba masz jasne co lepiej zrobic.


[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2010-08-06 23:14:08 ]
  
 
Cytat:
2010-08-06 23:00:26, Elektryk20 pisze:
7gsi....jaki Ty masz motor, że 250KM ?



mój motor miał 520ccm i 64-66KM, na kutym tłoku i korbie, z natryśniętym nicasilem + mało restrykcyjny filtr gąbkowy i wydech.
Ale już go nie mam, sprzedany

co do silnika z omegi to zwykłe, zdrowe i doinwestowane V6 w którym dzięki LOB zoptymalizowano chyba wszystko, co się dało zoptymalizować, łącznie z dolotem, wydechem, chłodzeniem, tarciem, układem przeniesienia, przełożeniem i wypośrodkowaniem strat na oporach toczenia. Więcej nie wydłubię, bo to już by się zaczął tuning
  
 
to ten merc 2.0 kompresor strasznym gruzem być musi, albo punto ma osiągi z przedziału:
0-100 km/h - 9 sek
0-200 km/h - 35 sek.

CLK 3.0 TD nie znam, ale fakt CLK 320 CDI jeździ prędko, ale nie robi wiatraka ani ze złomegi, ani z komresora
  
 
Cytat:
2010-08-10 23:21:38, MEGA_3 pisze:
to ten merc 2.0 kompresor strasznym gruzem być musi, albo punto ma osiągi z przedziału: 0-100 km/h - 9 sek 0-200 km/h - 35 sek. CLK 3.0 TD nie znam, ale fakt CLK 320 CDI jeździ prędko, ale nie robi wiatraka ani ze złomegi, ani z komresora


Jeśli jest to Punto GT, to osiągi są nawet lepsze!
  
 
O widzisz elektryk, daj sobie spokój, też tłukłem ten temat na prawie identycznym silniku X20SED i jednak tłumaczenie kolegi Ilku pomogło.
czyt. "łopatą po łbie "

A na poważnie do tej pojemności lepiej wsadzić turbo - taniej i efektywniej

A jak jeździsz na gazie bo taniej to nie bierz się za tuning.
  
 
Cytat:
2010-08-11 15:02:16, Wiktorzi pisze:
O widzisz elektryk, daj sobie spokój, też tłukłem ten temat na prawie identycznym silniku X20SED i jednak tłumaczenie kolegi Ilku pomogło. czyt. "łopatą po łbie " A na poważnie do tej pojemności lepiej wsadzić turbo - taniej i efektywniej A jak jeździsz na gazie bo taniej to nie bierz się za tuning.


Nie zgodze sie z tym bo kazde auto mozna dobrze zagazowac nawet o wiekszej mocy i wtedy bedzie tylko tansze jezdzenie.
Tylko jak sie zaoszczedzi na instalacji to sie pozniej biora takie teorie ze na gazie zawsze gorzej jezdzi niz na benzynie.
Tutaj jest jeden kolega ktory po zglebieniu co trzeba zalozyc zeby było dobrze zrobił tak i jak do tej pory nie narzeka.
  
 
Powiedz to TEMU PANU, który na LPG robi ćwiartkę w 9sek unosząc przy tym przednie koła.

Da się.
  
 
Homer, ja się przecież zgadzam z tobą. Nie ma złych instalacji tylko gazownicy.
Tylko jeżeli kolega się zabiera od oszczędności to niech nie pakuje się w koszty tuningu.
Poza tym najpierw powinien sobie uturbić/ukompresować auto a dopiero później zakładać gaz.

Eryk, przy dużej pojemności to nalejesz do baku i podniesiesz koło. Ale nie przy dwóch litrach.
  
 
No i panowie macie rację....po przemyśleniu, poszukaniu rozmowach z wieloma osobami doszedłem do wniosku, że jeden samochód do zmodowania (bo najpierw zadmuchać, a wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia) i do cywilnej jazdy codziennie 40km do pracy to trochę za mało...zostanę przy swoich 136kucach....a na przyszły rok może uda się cosik kasy odłożyć i pomyślimy nad omegą A C30SE do zabawy....

wielkie dzięki za wszystkie opinie.

Jeszcze pytanie ciekawostka.....LPG chyba lepiej kompresor znosi niż turbina....czy się mylę?