MotoNews.pl
  

Spalanie stukowe ? brak mocy C20NE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem że lista będzie długa ale chce aby była jasnośc bo nie wiem
gdzie tkwi problem. Zrobiłem następujące modyfikacje w moim C20NE:

1. Remont głowicy - wymieniane prowadnice, frezowane szlifowane zawory.
2. Planowanie głowicy i to sporo nie potrafie powiedzieć dokładnie
bo szlifiesz planował ją dwa razy ale ok 5 mm łącznie.
3. Wymiana na tłoki od C20SEH
4. Zaślepienie w głowicy nie użytecznego otworu
5. Odciążenie koła zamachoweg i pasowego
6. Ceramizacja silnika
- tłoki powierzchnia boczna
- panewki
- trzonki zaworów
- głowica - komora spalania
- głowica - zawory od strony komory spalania
- sprężyny zaworów
- denko tłoka

7. Zaprojektowany nowy układ wydechowy całkowicie przelotowy
8. Polerowanie kolektora wydechowego.

to chyba wszystko i mam PROBLEMY

1. Kiedy gwałtownie doda się gazu z wolnych obrotow i puści od razu następuje jedno lub dwa metliczne stuknięcia, problem występuje tylko w takiej konfiguracji dodanie i puszczenie, jest tez co prawda ale mniej slyszalny albo wogule przy gwaltownym dodaniu gazu i trzymaniu na obrotach.
2. Samochód dymi jakby brał olej i chyba bieże
3. Mam mniej mocy niż przed przeróbką
4. Czasami zapala się lamka check engine.

byłem już u kilku znajomych zasugerowali zły zapłon i etc, wróciłem
do wałka z przed wymiany sytuacja nie uległa poprawie.

Na jutro planuje wymianę kopułki bo jest lekko nadpęknieta przy jednej śrubie i chyba ze względu na ten olej trzeba będzie rozebrać silnik, jednak obawiam się że to nie rozwiąże opisanych problemów.
  
 
wydaje mi sie ze problem tkwi w zaplonie jesli splanowale glowice to przesuwa sie kolo rozrzadu wzgledem walu co zatymidzie opuznia sie zaplon musisz zmienic na kolo regulowane albo poprostu przeskoczyc o zabek.i probowac testowac kombinowac.
Co do brania oleju to chyba pierscionki,albo glowica jest nie uszczelniona.
  
 
Silnik rozebrany cylindry chyba pujdą do tunelowania, tłoki latają jak zyd po puszczy co jest dziwne bo przy zakładaniu wchodziły strasznie ciasno, ale może ciasno wchodziły pierśionki, które się teraz ułożyły a tłoki nie były do końca spasowane, genralnie idzie jutro do poprawki. Co do sugestji zaczynam się nad tym zastanawiać, i teoretycznie tak może być, będzie trzeba klin wyjąć i przesunąć na wałku zamontować na drugiej stronie z lekkim przesunięciem.

Pytanko czy jak ludzie odprężają silniki do Turbo poprzez uszczelke oodprężającą to też muszą koło przesuwać ?? przecież im się o 3 mm przesuwa. (popularne przeróbki C20XE na turbo)

Może ktoś jeszcze ma pomysły ??

Z.
  
 
nie tuleluj 2.0 tylko 1,8 rozwierć (rozsądniejsza opcja)blok identyczny
seh ma 10:1 stopień sprężania a planując zwiekszyłeś pewnie do 11:1 co powoduje pewnie b. częste spalanie stukowe(co przy normach oktanowych paliw w tym kraju...)(silniki pow.10:1 mają cz.spalania stukowego)i sterownik opóźnia zapłon,
rozrząd składaj na GMP tłoka a wałek na znak

sterownik masz od czego??
Cytat:
4. Zaślepienie w głowicy nie użytecznego otworu

co tam było niepotrzebne??
  
 
Cytat:
2006-05-23 00:25:22, michał16v pisze:
nie tuleluj 2.0 tylko 1,8 rozwierć (rozsądniejsza opcja)blok identyczny



a skąd ja Ci teraz blok od 1,8 znajde ??

Cytat:
seh ma 10:1 stopień sprężania a planując zwiekszyłeś pewnie do 11:1 co powoduje pewnie b. częste spalanie stukowe(co przy normach oktanowych paliw w tym kraju...)(silniki pow.10:1 mają cz.spalania stukowego)i sterownik opóźnia zapłon, rozrząd składaj na GMP tłoka a wałek na znak


obawiam się że wyjdzie w połowie ząbka, już o jeden do przodu przestawiliśmy ale docelowo to jakoś po środku coś czuje.
Cytat:
sterownik masz od czego?? co tam było niepotrzebne??


C20NE
a co tego co nie potrzebne to to taki otwór pomiędzy głowicą i uszczelką od kolektora ssącego, było to opisywane przez specjalistów od tuningu silników OPLA zresztą jak większość
moich przerubek.

Niestety popełniłem błąd bo o planowaniu nic nie pisali a z chwili na chwile okazuje się że to nie był dobry pomysł.

Z ciekawostek podam że C20XE przerobili na 197 KM bez większych ingerencji w silnik, poprawiając tylko fabrykę w paru miejscach, realizując połowę moich przeróbek uzyskali 146 KM z C20NE.
  
 
...a na jakim paliwie jeździsz?? czy przy tak sporym splanowaniu nie powinieneś przypadkiem na minimum 98 śmigać -stąd się bierze spalanie stukowe
  
 
Ja jezdze od kilku lat tylko na 98, raczej nie chrzczą, zawsze jest lepszej jakości, a poza tym wszystkie auta do ktorych tankowalem 98 to conajmniej o 10 % mniej spalaja na 98 przy mojej jeździe, a ponieważ 98 raczej nigdy nie jest droższa o 10% od 95 więc rachunek jest prosty - jak dla mnie jest taniej.

Z.
  
 
a co ma obniżenie głowicy do faz rozrządu w sensie mechanicznym? jeżeli głowica się obniża, to rezultat podobny do wydłużenia paska, a to jest kasowane rolką napinacza, problem, czy wystarczy zakresu regulacji i oczywiście żywotności paska.
Przestawianie o dowolną ilość zębów nie skraca, ani nie wydłuża paska, zmienia tylko fazy rozrządu.
Obniżenie głowicy skutkuje zmianą stopnia sprężania, należałoby więc zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu.
Pytanie honować, czy tulejować cylindry zależy zaś od tego, czy otwory cylindrów są wykonane bezpośrednio w bloku czy wykonano je jako wciskane w blok tuleje mokre, lub suche. Rozwiert jest możliwy, pod warunkiem, że nie uszkodzi się kanałów olejowych lub chłodzących. Z praktyki wiadomo, że wiele silników przechodzi w fabryce takie liftingi, ale z kolei warsztat, to nie fabryka.
  
 
przesuwanie o ząbek miałem na myśli inne ustawienie niż na znacznikach, czyli zmianę fazy rozrządu na naciągniętym pasku o jeden do przodu.

Jeśli możesz to wytłumacz czym dokładnie jest spowodowana konieczność zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu i jak proponujesz to zrealizować w C20NE ??
  
 
a co do sensu mechanicznego, pasek rozrządu rozciąga się minimalnie i to napina napinacz. Założmy że masz 40 ząbków pomiędzy wałem korbowym a wałkiem rozrządu z tej strony przy której nie ma napinacza. Teraz planejesz głowice o 5 mm czyli o ponad pół ząbka, zmienia się odległość pomiędzy wałkami do 39,5 ząbka, Ty ustawisz koła na znaczniki, ale pasek założysz na 40 ząbków, jak go napinacz napnie ten wałek tak żeby te 40 ząbków było naciągnięte to się wałek przesunie o te pół ząbka zgodnie ze wskazówkami zegara i się rozsynchronizuje faza rozrządu o te pół zabka.
  
 
widze ze wytlumaczyles koledze o co chodzi.
A poza tym nie ma rolki w NE tylko naciaga sie pompa wody.
ramzi_pl.Masz moze zdjecia i opis tej przerobki XE bo chyba z tej samej kozystalem tylko stracilem adres.Jak bys mi podeslal byl bym wdzieczny Ja wymienialem tuleje w 1.6 ale to drogi gips cos kolo tys zl.jak by gdzies dorwal tloki na nadwymiar to zrobic szlif do 2,3 i bylo by git
  
 
Cytat:
2006-05-23 11:48:57, MAJA_kula pisze:
widze ze wytlumaczyles koledze o co chodzi. A poza tym nie ma rolki w NE tylko naciaga sie pompa wody. ramzi_pl.Masz moze zdjecia i opis tej przerobki XE bo chyba z tej samej kozystalem tylko stracilem adres.Jak bys mi podeslal byl bym wdzieczny Ja wymienialem tuleje w 1.6 ale to drogi gips cos kolo tys zl.jak by gdzies dorwal tloki na nadwymiar to zrobic szlif do 2,3 i bylo by git



Tej stronki już nie ma i to jest ból wycofał ją GM podobno bo były tam tajemnice fabryczne, ja mam wydruki do C20NE i C20XE kiedys sobie ze zdjeciami druknałme to, co do 2,3 pomysł dobry tylko skąd tłoki to wcale nie jest takie proste, jakie będą pasowały i etc nie mam pomysłów na to
  
 
[quote]
2006-05-23 11:48:57, MAJA_kula pisze:
widze ze wytlumaczyles koledze o co chodzi.
Dobrze spotkać kogoś, dla kogo wszystko jest proste jak budowa cepa, a zrobienie czegokolwiek jest tak łatwe, jak nie przymierzając wyjąć i włożyć
  
 
Janusz nie badz zly ani zlosliwy ja nie chialem nikogo urazic Poprostu robilem to pare razy i wiem o co chodzi w tej spawie. Jestesmy po to aby sobie pomagac.Teraz juz ty wiesz ze istnieje taka sytuacja i wiesz jak z niej wyjsc.Nie musisz siedziec przy silniku pol roku aby sie domyslic co jest problemem i go razwiaza.Ja tez wielu rzeczy nie wiem.I jak nie wiem poprostu pytam
ramzi_pl==>a moze bys mogl zeskanowac i mi przeslac albo zrobic kopie tego i podeslac??? byl bym wdzieczny jak ....
  
 
ok wykombinuje coś
Po wyciągnięciu tłoków z głowicy okazało się że się tłoki od tego
spalania stukowego zwężyły w górnej części (górnej mam na myśli tej od strony korbowodów)
Nie wiem co zrobić, bo nowe troche kosztują, a nie wiadomo
czy na tych nie będzie stukać nawet przy dobrze ustawionym zapłonie i fazach rozrządu.

Dziś już wymyśliliśmy co zrobimy, wstawi się rolkę w blok silnika taką z audi malutką była używana w silnikach 20V bo się różniły właśnie wysokością głowicy względem zwykłego modelu. Ta rolka tylko ciutkę odchylała pasek od jego pionowej lini właśnie po to
aby zniwelować te 3 mm różnicy.

Macie pomysł co z tłokami ??
  
 
dziś pytałem o koszt takiej rolki...cioś koło 180 pln
  
 
Luz > a skad wiesz o jaka mi chodzi ??

Z.
  
 
nie wiedzialem o takim sytemie rolkowym mysle ze to moze poprawic fazy.A co do tlokow to ja mam te od NE jesli chcesz go troche odprezyc.
  
 
Cytat:
2006-05-23 22:59:08, ramzi_pl pisze:
Luz > a skad wiesz o jaka mi chodzi ?? Z.


mała roleczka w silniku 20V jest chyba tylko jedna, później jest jeszcze taka duża z aluminiową podstawą, a koszt całego rozrządu to jedyne 900pln
  
 
LUZ > ok rozumiem

dziś dostałem info aby założyć uszczęlkę od Z20LET
słyszeliście o czymś takim, podobno pasuje do C20NE, C20XE, C20LET jest grubsza niż normalna ok 1 mm i coś tam w niej poprawiono.

Pozdr.

Z.