MotoNews.pl
3 Dolałam płynu hamulcowego i od tej pory zapala się ABS (147016/0)
  

Dolałam płynu hamulcowego i od tej pory zapala się ABS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dolałam płynu hamulcowego i od tej pory zapala się kontrolka ABS Jak było za mało płynu to zapalała się czasamio kontrolka od hamulca ręcznego - (to wiem, że jest normalne, bo przeczytałam w instrukcji) ale po dolaniu płynu hamulcowego (ciut poniżej linii max) zaczęłasię zapalać kontrolka od ABS - od razu po pierwszym odpaleniu silnika po dolaniu płynu - się zapaliła. Później różnie się zapala - na przykład jak zapalę i za wcześnie przegazuje na gaz, to się zapala. Jak zapalę delikatnie i odczekam aż pochodzi na 1000 obrotów przez 2-3 minuty i dopiero ruszam to się nie zapala prawie nigdy. Nigdy się nie zapala jak na ciepłym silniku zapalam od razu na gazie (mam taką opcje awaryjną ). Natomiast jak zapalę na benzynie i od razu przegazuję na gaz to prawie zawsze od chwili gdy dolałam płynu hamulcowego- to zawsze zapala mi się kontrolka od ABS. Wiem że wówczas ABS nie działa, ale co to może być - może ktoś to miał. Czy mam wymienić płyn hamulcowy ?? Czy mam sie tym nie przejmować ? Trochę mnie to denerwuje...
  
 
Naprawdę dziwne objawy.
Nie powinno być związku pomiędzy ilościa płynu a modułem ABS, chyba, ze jużmiałeś tak mało płynu, ze zapowietrzyła się pompa ABS (modulator). Ale i w tm porzypadku oprócz kiepskich hamulców i miekkiego pedału nie powinna się świecić kontrolka ABSu.
Na pewno nie ma żadnego czujnika który sprawdza stan płynu hamulcowego.
Chociaż w książce serv. pisze coś o tym, że w przypadku wystąpienia awarii nie wpływającego na działanie układu ABS, kontrolka ABS powinna pulsować ale układ będzie działał nadal. W przypadku wystąpienia awarii poważniejszej żóta kontrolka zaswieci na stałe i zostanie odłaczony układ ABS. Natomiast przy awarii zagrażajacej działaniu całego układu hamulcowego zaświeci się kontrolka ABSu łącznie z kontrolką niskiego poziomu płynu ham.
A co do twojego przypadku, to najpierw posprawdzaj wszystkie połaczenia elektryczne. Może nie łączy jakiś kabelek lub zaśniedziały styki
  
 
Cytat:
2006-05-22 07:59:07, tommi-j pisze:
A co do twojego przypadku, to najpierw posprawdzaj wszystkie połaczenia elektryczne. Może nie łączy jakiś kabelek lub zaśniedziały styki



Pewne jest że opisane objawy mają ścisły związek z dolaniem płynu hamulcowego, bo wcześniej było ok. Natomiast po pierwszym odpaleniu po dolaniu płynu zapaliła się kontrolka ABS i stale świeci (nie pulsuje) i tylko ta jedna kontrolka świeci. To znaczy najpierw jak przekręce kluczyk to świecą się wszystkie. Po odpaleniu silnika wszytkie gasną łącznie z kontrolka ABS która gaśnie z delikatnym stuknięciem i po około 20 sekundach zapala się tylko jedna kontrolka w czasie jazdy - ABS. i już nie gaśnie. Po zatrzymaniu i zgaszeniu silnika i odczekaniu nokoło 30 sek i delikatnym odpaleniu i odczekaniu na wolnych obrotach w 50 % kontrolka ABS już się nie zapala, ale czasem zapali się ponownie. Nigdy nie zapali się jak odpalę na samym gazie hamulkce działają w porządku są twarde i nie są zapowietrzone - wiem kiedy są zapowietrzone bo miałam to we Fiacie Cinquecento. Wielokrotnie ja i mąż odkręcaliśmy korek wlewu płynu hamulcowego o powoli zakręcaliśmy nie ruszając połączeń kabelka na dekielku zakrętki i nic cięgle to samo. Przez to nauczyłam się delikatnie zapalać i odczekiwać aż pochodzi na wolnych obrotach - wtedy w 50 % nie zapala się ABS. Takie delikatne zapalanie i nie gazowanie po odpaleniu jest nawet zalecane w instrukcji - przez to może mój silnik dłużej pochodzi Ale serio wkurza mnie ta kontrolka ABS mi nie jest do niczego potrzebny ale jak już jest zainstalowany to lepiej jakby działam Pomórzcie jakąś radą zawsze może coś ktoś dopowie i może coś poradzi się wspólnie.
  
 
Chcę dodać, że połowę jazdy od poczatku do końca mam bez świecącej się kontrolki a połowę z zapaloną (od odpalenia do zgaszenia silnika). Jak mi zgaśnie i szybko chcę odpalić i od razu przekazuję z benzyny na gaz to na 100% zaświeci się kontrolka ABS. Czasem jaszcze do tego pilot od centralnego zamka nie chce zamknąć zamków dopiero za 10 razem ale o tym już nie chę mieszać wam w głowach bo może to nie ma żadnego związku. Czytałam kiedyś że komuś przy zapalonych światłach wskazówka poziomu paliwa szła na Full, a gdy zgasił światła to powracała do stanu prawdziwego - ale wiem że to już mieszanie w głowach więc o tym zapomnijcie ale co z tą kontrolką ABS - cholera jasna !!!
  
 
Objaw bardzo dziwny, chyba nikt nie poda rozwiązania na odległość. Najlepsza wg mnie rada jest taka, by pojechać do aso i podpiąć komputer.
Wg mnie jednak dopadła Cie standardowa usterka, czyli pękł przewód czujnika któregoś z przednich kół. A że stało się to po dolaniu płynu - koincydencja
  
 
Cytat:
2006-05-22 19:35:26, Robert_S pisze:
. A że stało się to po dolaniu płynu - koincydencja



no wlasnie mi np po naprawie rozrusznika uszczelka pod glowica wpuscila plyn do kanalow olejowych..ale to chyba jednak nie wina rozrusznia tak czy owak..jak zostalo to dzis zlokalizowane samochod na wymiane uszczelki nie pojechal juz o wlasnych silach
  
 
Cytat:
2006-05-22 19:35:26, Robert_S pisze:
Wg mnie jednak dopadła Cie standardowa usterka, czyli pękł przewód czujnika któregoś z przednich kół.



Proszę o trochę więcej szczegółów. Dlaczego przednich kół a nie tylnych ? Pęknięcie przewodu czujnika - to znaczy, ten przewód jest zwykłym przewodem elektrycznym w izolacji , który się ukruszył i raz łączy a raz nie łączy ? Słowo "pęknięcie" można zastąć słowem "ukruszenie" czy też przewód czujnika ma jakąś specjalną budowę ? To dlaczego po pierwszych 30-60 sekundach od odpalenia albo na stałę kontrolka się włączy albo już do zgaszenia silnika nigdy się nie włącza. Przecież jeżeli ten kabelek po godzinie jazdy by nie łączył to po godzinie od odpalenia powinna się zapalić kontrolka, a tu decydujące są chwile zaraz po odpaleniu, gdy sprawdzane są układy.
Naprawa - to wymina całego przewodu czujnika ? W którym miejscu przewód najczęściej pęka (jeżeli to standardowa usterka) przy samym kole, przy samym modulatorze, czy gdzie indziej ?
  
 
czujniki abs-u inaczej działają sprawdzają prędkość obrotową ząbków na przegubie i dopiero po przejechaniu jakiegoś dystansu stwierdzają sprawność czujników.
  
 
Cytat:
2006-05-23 02:10:18, Marzenkachilsz pisze:
Proszę o trochę więcej szczegółów. Dlaczego przednich kół a nie tylnych ? Pęknięcie przewodu czujnika - to znaczy, ten przewód jest zwykłym przewodem elektrycznym w izolacji , który się ukruszył i raz łączy a raz nie łączy ? Słowo "pęknięcie" można zastąć słowem "ukruszenie" czy też przewód czujnika ma jakąś specjalną budowę ? To dlaczego po pierwszych 30-60 sekundach od odpalenia albo na stałę kontrolka się włączy albo już do zgaszenia silnika nigdy się nie włącza. Przecież jeżeli ten kabelek po godzinie jazdy by nie łączył to po godzinie od odpalenia powinna się zapalić kontrolka, a tu decydujące są chwile zaraz po odpaleniu, gdy sprawdzane są układy. Naprawa - to wymina całego przewodu czujnika ? W którym miejscu przewód najczęściej pęka (jeżeli to standardowa usterka) przy samym kole, przy samym modulatorze, czy gdzie indziej ?



Przewody czujników tylnich kół nie ulegają awariom, gdyż nie są narażone na duże obciążenia mechaniczne. Z przodu kabelki w większym zakresie sięzginają i dlatego pękają przewody w środku.

Jednak z uwagi na nietypowe objawy radzę pojechać na skaner do aso i wtedy będzie wiadomo jaki rodzaj błędu wykrywa komputer abs. Od tego trzeba zacząć - nie widzę innej drogi poza kontrolą wzrokową połączęń elektrycznych i mechanicznych układu.