Wspomaganie kierownicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam poniaka 91' 1.5 gaźnik hachtbak i chciałbym uzbroić go we wspomaganie kierownicy. Jak mam szukać takiego wspomagania? Czy każde z Poniaka z takiego rocznika będzie pasować?
  
 
Witam
Nie tak dawno coś było na ten temat, wydaje mi się że kolega akurnik zakładał wspomaganie w swoim poniaczku, poszukaj jego postów albo się z nim skontaktuj to się dowiesz coś więcej.
  
 
Jesli sie dobrze doczytałem, to próba zakończona niepowodzeniem...
  
 
Chyba źle doczytałeś:
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=142899&c=89&f=7
  
 
Chyba znowu źle widzę, ale pod tym adresem nie ma nic o zakładaniu wspomagania
  
 
Przeczytaj dokładnie wszystkie odpowiedzi do tego postu
  
 
Zwracam honor - oślepłem
  
 
Witam,

Wspomaganie pasuje od każdego poniaka z roku 1990-1994.
Jest parę rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę:

- umiejętna i bardzo ostrożna wymiana maglownicy
- skonstruowanie prostego uchwytu na zbiorniczek płynu wyrównawczego
- zainstalowanie podpory pompy płynu w miejsce zwykłej podpory tuż przy pompie wody. (Trzeba rozłączyć kolektor wydechowy od głowicy oraz rozłączyć rury cieczy chłodzącej. Potem wyciągnąć delikatnie rurę dochodzącą do pompy, wymienić wspornik i wsadzić na nowo rurę). Ten punkt pracy jest najtrudniejszy.
- Jeszcze przed założeniem maglownicy radzę ustawić wstępnie zbieżność na stole warsztatowym zgodnie z wytycznymi w Shop Manualu
- dołaczyć małe kolo pasowe do koła pasowego pompy wody podkładając pomiędzy te koła 1mm grubości dużą podkładkę lub 4 małe podkładki pod każdą śrubkę
- Chłodniczka płynu wspomagania powinna być przymocowana pod chłodnicą główną. Jeśli nie masz klimatyzacji to luz. Jeśli masz klimę to skraplacz musisz odkręcić i delikatnie unieść do góry.
- Na koniec wszystko ładnie poskręcać. Uchwyt na zbiorniczek zrób przy łapie od silnika. Zobacz na zdjęcia silników innych poniaków gdzie jest zbiorniczek.
- Na koniec odpowietrzasz układ uruchamiając silnik i jednocześnie dolewając płynu do zbiornika. Pompa trochę zarzęzi i łyknie płyn. Potem już tylko dolewasz do odpowiedniego poziomu i tyle.
- Staraj się wszystkie przewody przymocować sztywno do karoserii. W karoserii są przygotowane do tego otwory nagwintowane już.
- Kupując układ wspomagania (np. w Allegro ok 250 zł - 300 zł) poproś o wszystkie możliwe śrubki, podkładki i haczyki. Potem jest smutno jak czegoś brakuje.

I JAZDA!!!!! Frajda jest naprawdę ogromna!!! Pozdrawiam, Andrzej.

[ wiadomość edytowana przez: akurnik dnia 2006-05-25 13:19:07 ]