| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
badacz HF MEMBER Hyundai Pony Poznań | 2006-05-23 14:26:40 Jesli sie dobrze doczytałem, to próba zakończona niepowodzeniem... |
dakro HF MEMBER Hyundai PONY GLS Chełm | 2006-05-23 14:43:52 Chyba źle doczytałeś:
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=142899&c=89&f=7 |
badacz HF MEMBER Hyundai Pony Poznań | 2006-05-23 14:50:34 Chyba znowu źle widzę, ale pod tym adresem nie ma nic o zakładaniu wspomagania ![]() |
dakro HF MEMBER Hyundai PONY GLS Chełm | 2006-05-23 14:53:24 Przeczytaj dokładnie wszystkie odpowiedzi do tego postu |
badacz HF MEMBER Hyundai Pony Poznań | 2006-05-23 17:05:56 Zwracam honor - oślepłem ![]() |
akurnik HF MEMBER Był: Pony, Jest: Vec ... Grodzisk Mazowiecki | 2006-05-25 13:16:34 Witam,
Wspomaganie pasuje od każdego poniaka z roku 1990-1994. Jest parę rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę: - umiejętna i bardzo ostrożna wymiana maglownicy - skonstruowanie prostego uchwytu na zbiorniczek płynu wyrównawczego - zainstalowanie podpory pompy płynu w miejsce zwykłej podpory tuż przy pompie wody. (Trzeba rozłączyć kolektor wydechowy od głowicy oraz rozłączyć rury cieczy chłodzącej. Potem wyciągnąć delikatnie rurę dochodzącą do pompy, wymienić wspornik i wsadzić na nowo rurę). Ten punkt pracy jest najtrudniejszy. - Jeszcze przed założeniem maglownicy radzę ustawić wstępnie zbieżność na stole warsztatowym zgodnie z wytycznymi w Shop Manualu - dołaczyć małe kolo pasowe do koła pasowego pompy wody podkładając pomiędzy te koła 1mm grubości dużą podkładkę lub 4 małe podkładki pod każdą śrubkę - Chłodniczka płynu wspomagania powinna być przymocowana pod chłodnicą główną. Jeśli nie masz klimatyzacji to luz. Jeśli masz klimę to skraplacz musisz odkręcić i delikatnie unieść do góry. - Na koniec wszystko ładnie poskręcać. Uchwyt na zbiorniczek zrób przy łapie od silnika. Zobacz na zdjęcia silników innych poniaków gdzie jest zbiorniczek. - Na koniec odpowietrzasz układ uruchamiając silnik i jednocześnie dolewając płynu do zbiornika. Pompa trochę zarzęzi i łyknie płyn. Potem już tylko dolewasz do odpowiedniego poziomu i tyle. - Staraj się wszystkie przewody przymocować sztywno do karoserii. W karoserii są przygotowane do tego otwory nagwintowane już. - Kupując układ wspomagania (np. w Allegro ok 250 zł - 300 zł) poproś o wszystkie możliwe śrubki, podkładki i haczyki. Potem jest smutno jak czegoś brakuje.
I JAZDA!!!!! Frajda jest naprawdę ogromna!!! Pozdrawiam, Andrzej. [ wiadomość edytowana przez: akurnik dnia 2006-05-25 13:19:07 ] |