MotoNews.pl
  

Ile koni mechanicznych ma moj silnik????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!!
Mam pytanie, ile KM ma silnik 1.6 16V??? i czy sa essi o takich silnikach w wersji RS ??? Bo ztego co sie orientuje to dwa pierwsze symbole nr silnika oznacza wersje wyposazenia, a u mnie te dwa pierwsze symbole to RS ponadto w essim posiadam fabrycznie biale tarcze zegarow, i wyprofilowane siedzenia przednie, budo to 3d. Oprocz tego posiada on fabryczny spoiler na tylnej klapie. Prosze o odp ew. dane techniczne silnika (moc, moment obrotowy itp.)

Pozdrawiam
  
 
co najwyzej masz 90 PS a wspomniany RS2000 ma pojemnosc 2000 cm i 150 PS
i raczej nie masz wersji RS tylko stylizowana - byly takie wersje Escortow ze mialy fabryczne biale zegary
  
 
Z tego co wiem, to RS-y miały tylko 2.0 (1.6 turbo w MKIV) a co do mocy to chyba 90km
  
 
Masz 90PSów.

WYKRES

RS w tym przypadku, to wersja wyposarzenia, były takie ze zderzakami od RS/XR i innymi gadżetami
  
 
Cytat:
2006-05-23 12:33:52, Wojo pisze:
Masz 90PSów. WYKRES RS w tym przypadku, to wersja wyposarzenia, były takie ze zderzakami od RS/XR i innymi gadżetami



albo ja nie umiem czytac wykresow albo na tym max. moc to 65KM przy 5,5tys obrotow wiec nie wyglada on na 1.6
a ma ktos wykres taki do 1.6 EFI 8V???
  
 
Ta moc jest podana pewnie w kW co da ok 90 KM, bo moment nieco ponad 130Nm pasuje w miare do 1,6 ale fakt z wykresu nie widac w jakich jest jednostkach wiec tylko strzelam
  
 
no nie bardzo, 1.6 16V ma 140-142Nm...
  
 
Cytat:
2006-05-23 16:16:43, Kacper85 pisze:
no nie bardzo, 1.6 16V ma 140-142Nm...



No nie bardzo masz racje.
  
 
wykres jest na pewno w kW..... 66kW =90PS (koni mechanicznych)
i tyle ma twoj silnik (a raczej powinien miec bo moze juz mu pare ucieklo) a moment obrotowy ok.130Nm
  
 
jezeli chodzi ci o 2 pierwsze litery numeru silnika w numerze vin np to pierwsza to rok i miesiac wiec wnioskuje ze twoje autko jest z marca a rok 1994 zreszta sprawdz sobie reszte na
tutaj

pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: porter dnia 2006-05-23 19:54:36 ]
  
 
Apropos tego wykresu. To ja chyba czegoś nie rozumiem. Zawsze myslalem ze moc podawana przez producenta odpowiada mocy przy paksymalnym momencie obrotowym. I zawsze wydawalo mi sie ze mój Essi ma 90 (+/-) kucyków gdy dochodze do maksymalnego momentu czyli ok 3000 obr/min. A tu maks moment OK przyt 3000 ale maks moc przy 5000, kiedy moment nie jest juz za ciekawy. O co tu chodzi??
  
 
Jesli chodzi o moc to jest ona iloczynem momentu obrotowego i obrotów wiec przy tych 3000 rpm masz moc ok 3000rpmx134Nm( chyba)

[ wiadomość edytowana przez: markocieszyn dnia 2006-05-23 20:07:52 ]
  
 
Cytat:
2006-05-23 20:05:58, markocieszyn pisze:
Jesli chodzi o moc to jest ona iloczynem momentu obrotowego i obrotów wiec przy tych 3000 rpm masz moc ok 3000rpmx134Nm( chyba) [ wiadomość edytowana przez: markocieszyn dnia 2006-05-23 20:07:52 ]




OK. Przyznam jako absolwent i doktorant na fizyce że za tak lamerskie pytanie zadane prze ze mnie powinienem dostac bana na 10 lat. Postanowiłem sobie to wyprowadzić bo jednak coś mi nie grało - i wynika że z dokładnością do 2 Pi miałeś rację . Pod linkiem dowód dla Zeteca 1.6

  
 
Cytat:
2006-05-23 21:14:14, ndaniel80 pisze:
Postanowiłem sobie to wyprowadzić bo jednak coś mi nie grało



  
 
Cytat:
2006-05-23 21:14:14, ndaniel80 pisze:
OK. Przyznam jako absolwent i doktorant na fizyce że za tak lamerskie pytanie zadane prze ze mnie powinienem dostac bana na 10 lat. Postanowiłem sobie to wyprowadzić bo jednak coś mi nie grało - i wynika że z dokładnością do 2 Pi miałeś rację . Pod linkiem dowód dla Zeteca 1.6




  
 
Cytat:
2006-05-23 21:14:14, ndaniel80 pisze:
OK. Przyznam jako absolwent i doktorant na fizyce że za tak lamerskie pytanie zadane prze ze mnie powinienem dostac bana na 10 lat. Postanowiłem sobie to wyprowadzić bo jednak coś mi nie grało - i wynika że z dokładnością do 2 Pi miałeś rację . Pod linkiem dowód dla Zeteca 1.6



Whoa... Dobre... serio!

Daniel, rozumiem, ze wspolczynnik 0,105 "pasuje" do wszystkich przypadkow silnikow samochodowych i w ten sposob znajac moment obrotowy i rpm mozna policzyc moc przy konkretnych obrotach?

edit: sprawdzilem... pasuje


[ wiadomość edytowana przez: Xeper dnia 2006-05-24 10:23:29 ]
  
 
  
 
Cytat:
2006-05-24 10:17:57, Xeper pisze:
...rozumiem, ze wspolczynnik 0,105 "pasuje" do wszystkich przypadkow silnikow samochodowych i w ten sposob znajac moment obrotowy i rpm mozna policzyc moc przy konkretnych obrotach?



Dokładnie pasuje do wszystkich bo wyprowadzenie jest ogólne. Pozatym 0.105 łatwo zapamiętać - np Syrena 105 i zero w charakterze prefixu
  
 
Cytat:
2006-05-23 21:14:14, ndaniel80 pisze:
OK. Przyznam jako absolwent i doktorant na fizyce że za tak lamerskie pytanie zadane prze ze mnie powinienem dostac bana na 10 lat. Postanowiłem sobie to wyprowadzić bo jednak coś mi nie grało - i wynika że z dokładnością do 2 Pi miałeś rację . Pod linkiem dowód dla Zeteca 1.6




przeciez to oczywiste
  
 
Ale esy floresy porobiłeś na tej kartce