Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() MarekS HF MEMBER Lantra Warszawa | 2006-05-24 10:41:32 Witajcie!
Mysle, ze jakis posiadacz lanterki spotkal juz w swojej historii taka sytuacje, ze po zmianie felg na nieoryginalne (nieco szerzej osadzone) przy przejezdzie przez nierownosci, a nie daj Boze jesli jeszcze przy tym przy wiekszym obciazeniu, opony z tylu zaczynaly obcierac o blotniki.... Jesli ktos mial taki problem, to bede wdzieczny za podzielenie sie jakie rozwiaznie zastosowal w celu usuniecia tego problemu.... Eeeech, zizn... ![]() Pozdr i dzieki Marek |
![]() _Misio_ HF MEMBER Pony = KUCYK Kraków | 2006-05-24 11:35:18 Witam.
Kilka jest rozwiazań 1) Jezeli obciera od wewnętrznej strony nadkola to dystanse, zejezli o zewnętrzny rant ... to gorzej - zmiana felg lub załozenie węższych opon (moze starczy) - niepolecam ale ... spotkałem sie z teorią ze moza podtoczyć felgę od spodu - żeby głębiej siadła. 2) usztywnienie lub podniesienie auta na spreżynie Pozdrawiam. Misio |
![]() MarekS HF MEMBER Lantra Warszawa | 2006-05-24 11:48:08 Dzieki!
Niestety, jak pisalem felgi "siedza" szerzej, wiec trze o blotniki, wiec od zewnatrz, czyli ten drugi przypadek - niestety.... Podtoczenie odpada - nie mam ochoty naruszac struktury materialu kola, jeszcze mi zycie mile! ![]() I osobisice kazdemu z podobnymi pomyslami bym tego wrecz zabranial.... Ale ostatnia metoda wydaje sie interesujaca. Myslalem wlasnie, ze podniesienie zawieszenia byloby lekarstwem.... Co konkretnie myslisz mowiac o podniesieniu na sprezynie? Wymiana sprezyny na dlusze? Czy moze jakies inne rozwiazanie? Pozdr Marek |
![]() Richie HF MEMBER Hyundai Pony Katowice | 2006-05-24 13:37:34 wydaje mi sie ze podgiecie rantow powinno zalatwic sprawe - to chyba najlepsze rozwiazanie ![]() |
![]() mAkArOn HF MEMBER Landryna 1.8 GT 93' Białystok | 2006-05-24 17:37:39 szczerze to ja bym zalozyl po dwie gumy na sprezyne, takie co sa na allegro. Ja tak zrobilem i przeszly egzamin i jeszcze bardziej fura jest stabilna i lepiej reaguje na ruchy kierownica... |
![]() MarekS HF MEMBER Lantra Warszawa | 2006-05-24 19:06:54 Witajcie!
Dzieki za tak duzy odzew!!!! ![]() W danej chwili oddalem do warsztatu (999999999999mozna powiedziec znajomego, bo od lat do nich jezdze) i zamowilem regeneracje sprezyn. Co by nie bylo i tak juz swoje przejezdzily i ten zabieg jest niezbedny. Jesli chodzi samochodzik, to jest to chyba dokladnie taka lanterka jak Oddiego (sedan). Zmiana felg nie wchodzi w gre.... To wlasnie sa nowe fele.... ![]() O gumach w sprezyny tez mi ktos powiedzial, ale bede to rozwazal dopiero jak odbiore wozidlo. Z kolei interressant wydaje mi sie modyfikacja blotnikow. Jesli podalibyscie mi namiary na tego speca od giecia to bylbym dzwieczny! Jesli nadkola uda sie poszerzyc o 2centusie, to spoko mi styknie! Pozdrawki Marek |
![]() Richie HF MEMBER Hyundai Pony Katowice | 2006-05-24 19:49:34 co do tych gum co sie w sprezyny wsadza to bylbym bardzo ostrozny a to dlatego ze slyszalem juz o przypadkach jak ktos to zamontowal i po dluzszym jezdzeniu popekaly sprezyny... nierownomiernie rozklada sie obciazenie na zwojach i taka sprezyna szybko siada albo wrecz peka. |
![]() mAkArOn HF MEMBER Landryna 1.8 GT 93' Białystok | 2006-05-24 20:08:23
tym obciazeniem to prawda. Dlatego sie powinno stosowac na jedna sprezyne dwie gumy, a nie jedna ;] |
![]() _Misio_ HF MEMBER Pony = KUCYK Kraków | 2006-05-25 10:00:56 Witam.
Z tego co kojażę te lantry nie pociadaja rantów na błotniku tylnym (blacha zagieta/zawinieta o 180) i do tego część nadkola to rant drzwi - wiec ciut jest zabieg z poszerzeniami nadkoli utrudniony. Co do gum - tym razej ja nie jestem przekonany ![]() A podniesienie na spreżynach ... dwa warianty ![]() 1) kowal - rozhartowanie i naciągniecie spreżyn i chartowanie olejowe - bardzo dobre wyniki 2) dorobienie spreżyn z innego auta (pony zastawa lub łada, ktoś pisał o lantrze - że sprezyny od merola 190) - taki zabieg moim zdaniem jest najsensowniejszy - niestety sprezyny Hyundaiowskie są bardzo cieniutkie i ogólnie mówiąc liche ![]() 3) podłożenie specjalnych dystansów metalowo gumowych pod sprężynę - kiedyś popularne teraz już dawno o tym nie słyszałem - bardziej pisze jako ciekawostki Pozdrawiam. Misio |
![]() MacTB HF MEMBER S60 i CBR600 Warszawa | 2006-05-25 13:38:03 W Warszawie jest wiele warsztatów które profesjonalnie podginają ranty... Co więcej, jeśli chodzi o przerabianie tematu a nie teoretyzowanie, temat przerabiałem już pare lat temu, Punto z tak podgiętymi rantami jeździ do tej pory i ani śladu rdzy.
Pozdr! |
![]() MarekS HF MEMBER Lantra Warszawa | 2006-05-25 14:30:24 Mac a jak odroznic ten "profesjonalny" od tego, co to robia o(d)lewniczo????
Plizzzz, podaj jakies przykladowe namiary - najchetniej po zachodnim krancu miasta. |
pasja HF MEMBER POLSKA | 2006-05-25 15:05:52
Można prosić o konkretne namiary?
Cóż to Mac, czyżby zadziałało powiedzenie: "Uderz w stół..."? ![]() Wybacz, ale te parę lat temu to ile miałeś wtedy lat? I ile lat miało to Punto? Przecież nie czepiam się konkretnie Ciebie, tylko znowu pragnę zwrócić uwagę, na zwiększającą się ilość podpowiedzi na Forum HFP, udzielanych przez osoby, które nie dotknęły tematu, ale chętnie się wypowiadają w danej kwestii, często wprowadzając pytających w niepotrzebne działania, stratę czasu i kasy. Peace ![]() |
![]() Bolls_no1 HF MEMBER Hyundai Sonata 2,5 V6 Włocławek | 2006-05-25 20:47:45 No cóż, doleję oliwy do ognia, ostatnio (mięsiąc temu) przerabiałem ranty błotniów w mercedesie W124 kombi, ale sprawa poszła jeszcze inną drogą. Klient chciał mieć bardzo duże i szerokie felgi, które nijak nie mieściły się w nadkolach (tylnych). Więc zostały zakupione reperaturki tych błotników i wspawane z okolo 15mm poszerzeniem, jutro postaram się zrobić zdjęcia i zamieścić na forum. Na pierwszy rzut oka nie widać żadnych zmian, dopiero jak się porówna drugie takie samo auto widać, że jest inaczej. To rozwiązanie jest bardzo inwazyjne i kosztowne, ale przynosi najlepsze efekty. |
bombel HF MEMBER accent 1.5 1999r. !!!!!! | 2006-05-26 01:37:53 Dzieki kolego Pasja za wsparcie !!!
wszyscy sa madrzy bo cos gdzies wyczytali i uslyszeli - bez urazy koledzy ja tez na poczatku plakalem ze jak to nowe 1,5 roczne auto na gwarancji i ja mam pilowac ranty - ![]() ale wielu ludzi ktorzy naprawde znaja temat zaginania rantow mnie uswiadomilo ze czesto peka lakier, jest utrudniony dostep do najwiekszych ognisk korozji (wlasnie przy tych rantach). I tak na logike ciekaw jestem jak to madre urzadzenie do zaginania rantow ladnie ci zagnie caly rant skoro nadkole tylnich blotnikow nie jest idealnie plaskie, nie jest idealnym lukiem w roznych autach Pozdrawiam |
![]() Richie HF MEMBER Hyundai Pony Katowice | 2006-05-27 00:07:05 tez nie mam pojecia jak sie podgina ranty... ja mialem podginane ranty w reperaturkach tylnych nadkoli a potem dopiero bylo malowane ![]() |