MotoNews.pl
  

Jak wyregulować LPG bez kompa?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jestem kompletnym laikiem w sprawach instalacji LPG.
Chciałbym nauczyć się samemu regulować instalację gazową w moim aucie, ale nie chcę eksperymentować. Dlatego zwracam się do fachowców i ludzi obeznanych z tematem o pomoc.
Mam Hondę Accord 1,8i z 97 roku. Instalacja LPG nie ma jeszcze roku. Raz już regulowałem tą instalację, ale w serwisie, który zakładał ją jeszcze poprzedniemu właścicielowi. Chłopaki nie podłączali komputera - tylko pokręcili coś przy reduktorze i przez jakiś czas było OK. Teraz mam trochę za niskie obroty jałowe a na wysokich obrotach wydaje mi się, że było wcześniej bardziej dynamiczne.
Mam zamontowany reduktor Lovtec - a wygląda to dokładnie (lub prawie dokładnie) tak jak ten pierwszy od góry.
  
 
Tutaj
  
 
Dzięki za "konkrety"
Znalazłem już kilka instrukcji, ale co z tego, jak nie wiem które pokrętło do czego służy w moim reduktorze.
  
 
najlepsze wyjscie to pojedz sobie na analizator i bedziesz miał ustawione jak trzeba ,bo takie krecenie sobie samemu na dobre nie wyjdzie.koszt takiego ustawienia 20-30zł
  
 
A jesli ktos nie ma KATA?? tak jak ja to czy analizator odpada??? bo tez chce sam cos pokombinowac bo zaden gazownik nie jest mi w stanie ustawic odpowiednio instalacji
  
 
Accord97, konkrety Masz na forum i to nie mało, trochę cirpliwości i własnego czasu. Wszystko już było napisane co najmniej kilka razy. No i wróżkami nie jesteśmy i nie wiemy jaką Masz tą instalkę (reduktor), a tym to już się nie "chciałeś" pochwalić . Więc też nie wiemy które pokrętło do czego ani ile ich Masz i gdzie .

Tomasz1023 brak kata nie eliminuje użycia analizatora spalin. Wogóle każda regulacja powinna być prowadzona z pomocą analizatora spalin. Każdy gazownik musi mieć analizator (wymagają tego przepisy), tyle, że nie każdy chce go podpinać bo sonda analizatora się zużywa, a trochę kosztuje .


[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2006-05-24 21:41:49 ]
  
 
Cytat:
No i wróżkami nie jesteśmy i nie wiemy jaką Masz tą instalkę (reduktor), a tym to już się nie "chciałeś" pochwalić . Więc też nie wiemy które pokrętło do czego ani ile ich Masz i gdzie .



Ależ owszem - podałem jaki reduktor i nawet dołączyłem link do strony ze zdjęciem takiego lub bardzo podobnego. Forum także już przeszukiwałem - bez powodzenia.
Danek, przeczytaj mój pierwszy post do końca.
  
 
Cytat:
2006-05-25 06:37:22, accord97 pisze:
Ależ owszem - podałem jaki reduktor i nawet dołączyłem link do strony ze zdjęciem takiego lub bardzo podobnego. Forum także już przeszukiwałem - bez powodzenia. Danek, przeczytaj mój pierwszy post do końca.



sam kilkanascie razy kombinowalem z regulacja instalki I generacja, ale w koncu pojechalem na analizator po analizatorze z 21 zszedlem na 11,5 (benzyny katalogowo pali 12-13 taka ciekawostka) wiec lepiej odmowic sobie kilka piw i jechac na analizator niz pozniej narzekac na CPNie
  
 
Sorry, jakoś mi umknęła ta informacja o reduktorze, ale akurat na temat śrubek to postów było co najmniej kilka. Na górze (w okolicach elktrozaworu) mała mosiężna śruba "na śrubokręt" to bypas, z boku po prawej śruba "czułości", na dole spuszczanie syfu.
Reszta tu
I tutaj
Jeszcze tu
I wiele innych wątków . Poszukiwania trwały ok. 15 min.


[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2006-05-25 09:00:46 ]
  
 
Dzięki Danek - to już jest coś, tylko, że mój reduktor wygląda trochę inaczej niż ten:


Mój wygląda tak:


Czy mam rozumieć przez analogię, że to czarne pokrętło po przeciwnej stronie od elektrozaworu jest od czułości, nieco powyżej, mała mośiężna śrubka pod śrubokręt jest od wolnych obrotów, a to czarne pokrętło na samym dole jest od syfu?
  
 
To czarne - napewno syf
bypass i czułość - musisz pokręcić - wyczujesz, a jak nie wyczujesz, to zamieść tutaj dokładniejsze fotki tego reduktora, to coś wymyślimy
  
 
Tak. Ta duża czarna/szara śruba którą widać na tle niebieskiej obudowy cewki po prawej stronie to czułość, na samym dole, "skośna" - "syf", mała "na śrubokręt" od "wolnych obrotów", a właściwie od bypasu. Jeśli przeczytałeś dokładnie wszystkie linki to już wiesz czemu napisałem "właściwie".
I jak widzisz wszystko już było na forum.
  
 
Dzięki.
Przez weekend popróbuję.