MotoNews.pl
  

Emulator czy przekaznik ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ! Mam dylemat. Chce zalozyc instalacje gazowa do mojego samochodu, Audi 100, 2.0E najlepiej od razu z mikserem blos, ale blos, ktory mam, nie potrzebuje elektroniki i tu pytanie: Czy mam mimo wszystko zakladac pelna elektronike np. Bingo S - z atuatorem, ktory i tak do blosa nie bedzie potrzebny, czy wystarczy przekaznik na sonde i emulator wtryskiwaczy ?
Czy ktos z Was sie orientuje, jak jest ustawiona emulacja sondy w silniku Audi 2.0E ABK i jaki przekaznik zastosowac ?
  
 
Jesli nie bedziesz montowal attuatora to smialo mozesz dac przekaznik + emulator lambdy.
  
 
Zipi, zamiast emulacji sondy możesz dać przekaźnik podający na ECU zamiast sygnału sondy masę (emulację sondy i tak ustawiasz na "masa") i jednocześnie odcinający sondę od ECU, ale emulator wtrysku to by się przydał. Nie jestem pewien na 100% czy ECU złapie błąd wtryskiwacza, jak nie będzie emulatora, ale podejrzewam, że jednak tak.
  
 
Danek, a o co chodzi z tym emulatorem wtryskiwacza? To nie jest poprostu przekaznik z jakims opornikiem?
  
 
Z tego co wiem, w najprostrzym wydaniu tak właśnie jest, ale nie wszystkie ECU to tolerują podobno. Szczerze mówiąc nie mam pojęcia co tam jeszcze można wsadzić, ale tak słyszałem/czytałem. Aha, jeszcze "czasówka", żeby nie odcinało wtrysku natychmiast po przełączeniu, tylko z opóźnieniem, bo zanim gaz zasili silnik to może zgasnąć.


[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2006-05-26 12:09:03 ]
  
 
No to dzieki Wam juz cos wiem Mam jeszcze jeden problem: Standartowo klasyczny mikser w tych silnikach montuje sie miedzy filtrem powietrza a przeplywomierzem. Niestety blos tam raczej nie wejdzie, jesli juz, to trzeba pozbyc sie tradycyjnego filtra i zalozyc stozek a to mi sie nie usmiecha. Czy mikser, w tym i blos trzeba montowac miedzy filtrem a przeplywka, czy mozna w innym miejscu np. zaraz przed przepustnica ?
  
 
A z którego roku autko i jakiej firmy kompik steruje benzyną???
  
 
Audi 100, C-4, 1994r. Silnik 2.0E, 115 KM, " ABK", wtrysk elektroniczny Digifant. Moj sasiad ma taki sam silnik, tyle ze w Audi 80 i u niego mikser gazowy jest wlasnie wpakowany miedzy filtr powietrza a przeplywke. Podobne rozwiazania widzialem w Oplu Omedze "A" 2.0E i w BMW. Z tego co sie zdazylem zorientowac, miksery wklada sie przed przeplywomierzem, bo podobno lepiej trzymaja wolne obroty na gazie ! ?. Przyszlo mi cos do glowy.
Wolnymi pbrotami, gdy przepustnica jest zamknieta steruje benzynowy silnik krokowy ( nie mylic z atuatorem ), wiec cala filozofia z tymi wolnymi obrotami na gazie polega chyba na tym, aby waz od silniczka krokowego - sterujacego wolnymi obrotami, wpiac za mikser, aby zaciagal powietrze juz wymieszane z gazem, bo gdy silnik pracuje na Pb, waz od krokowca benzynowego zaciaga przeciez samo powietrze. Tak wiec mikser ( blos ) mozna byloby umiescic bezposrednio przed przepustnica, oby tylko, gdy silnik pracuje na gazie, zasilic krokowca benzynowego mieszanka gazowa, aby nie gasl na wolnych obrotach. Czy dobrze kombinuje, czy cos pominalem ? Czy sa jeszcze jakies inne powody, dla ktorych mikser musi byc przed przeplywomierzem ?
  
 
1. w twoim systemie wtrysku wszystkie wtryskiwacze masz połączone na raz ze sobą, chodzą wszystkie jednocześnie. Wystarczy więc zwykły przekaźnik i rozcinając jeden z przewodów dochodzących do listwy unieszkodliwiasz wszystkie wtryskiwacze na raz. Obojetnie który przewód tnij.
2. nie słyszano aby z powodu odciecia wtryskiwaczy komp łapał błędy.
3. Jeśli bedziesz miał kompa do gazu to koniecznie wprogramuj mu czas nakładania się paliw i wtedy wykorzystaj kabel benzyna a nie podłączaj przekaźnika pod np. zawór gazowy.
4. Jeśli śruba to albo godzisz się na przełączanie na gaz wyłącznie na postoju, aby uniknąć szarpnięć z powodu dziury albo przekaźnik z regulacją opóźnienia podtrzymania benzyny i zabawa do us..nej śmierci z regulacją. Albo będzie Si na postoju albo podczas jazdy. Ze względu na różne prędkości przelotu gazów przez silnik nigdy nikt nie ustawi tego Perfekt i na postoju i podczas jazdy. Zawsze szarpnie.
5. nie myśl wogóle o wpieciu czegokolwiek za przepływomierzem. Znikną stabilne wolne obroty. Dowód: popuść opaski np. na przepustnicy i zobacz jak pięknie straci stabilność. I gaz i powietrze musi być zmierzone przez przepływomierz. kompensacja to półśrodek.
Wszystko to pochodzi z własnych doświadczeń. W swoim też mam ten system wtrysku.
  
 
Oj panie lpglpg wtryskiwaczy nie mozna całkowicie odłaczyć przekażnikiem bez zbocznikowania jego styków rezystorem ok 100- 120 ohm. Własnie ze niektóre komputery mogą zapisać bład z powodu przerwy o obwodzie wtryskiwacza to jeden z podstawowych parametrów jakie rejestrują . Rezysory bocznikujące styk przekaźnika odcinającego zapewniają przepływ prądu na tyle mały że wtryskiwacz się nie otworzy a jednocześnie na tyle dużu że komputer nie zarejestruje przerwy w obwodzie. Mikser miedzy przepływomierzem a przepustnicą tez ma sens i działa dobrze ja mam tak a Audi z K-jetronickeim trzeba wprowadzić kompensację przed mikserem.
  
 
zgadzam się z kolegą w 100% z zastrzzeniem, że chodzi o K-jettronik.
Autorowi wątku chodziło jednak o Digifant.
Ja mam tak odcięte wtryskiwacze i badam auto co jakiś czas profilaktycznie i nie spotkałem się jeszcze z błedem z odciętych wtrysków. Zwracam uwagę na ostatnie zdanie w mojej poprzedniej wypowiedzi !!!
  
 
Akurat K-jetronick nie ma nic wspólnego z emulacja wtryskiwaczy bo jest to system mechaniczny. Proponuje poczytać troche o systemach wtrysku bo samo doświadczenie nie zawsze wystarcza. To że samochód kolegi nie łapie błedów nie przesądza o wszystkich autach. Kazdy dobrej jakości fabryczny emulator wtrysków działa na zasadzie jaką przedstawiłem a nie przerywa brutalnie obwód wtryskiwacza, na dowód wykaz kodów błedów OBD odnośnie przerwanych obwodów wtryskiwaczy:

P0200 Injector Circuit Malfunction
P0201 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 1
P0202 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 2
P0203 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 3
P0204 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 4
P0205 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 5
P0206 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 6
P0207 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 7
P0208 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 8
P0209 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 9
P0210 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 10
P0211 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 11
P0212 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 12
P0213 Cold Start Injector 1 Malfunction
P0214 Cold Start Injector 2 Malfunction

Wiec prosze nie mówić że takie błedy nie istnieją
Prosze nie bazować na doświadczeniach tylko na konkretnej wiedzy.
Ja mam stały kontakt z diagnostyką samochodów ale nie musze o tym wszystkim opowiadać.

Na obronę kolegi moge powiedzieć że moja Sierka z L-jetronickiem i wtryskiem połsekwencyjnym nie umie sprawdzać wtryskiwaczy.
Ale to auto starszej daty.
  
 
Panowie z tego co pamietam to autor wątku mówił o mixerze między filtrem a przepływką a więc to nie K-Jetronik(wtrysk mechaniczny) a L-Jetronik.....a żeby było śmiesznie to i L&K Jetroniki łapią błędy a wszystko zależy od tego jaki jest kompik benzynowy........jeżeli się w czyms pomyliłem to z góry przepraszam
  
 
K-jetronic nie łapie błedów wtryskiwaczy bo komuter nimi nie steruje. Wtróciłem sie tylko aby sprostować wypowiedz ze komputery samochodowe nie łapią kodów błedów.
  
 
Cytat:
2006-05-27 21:25:21, holland2 pisze:
Panowie z tego co pamietam to autor wątku mówił o mixerze między filtrem a przepływką a więc to nie K-Jetronik(wtrysk mechaniczny) a L-Jetronik.....a żeby było śmiesznie to i L&K Jetroniki łapią błędy a wszystko zależy od tego jaki jest kompik benzynowy........jeżeli się w czyms pomyliłem to z góry przepraszam

Chodzi o wtrysk elektroniczny "Digifant" wtryskiwacze w nim sa sterowane elektrycznie .
  
 
Zipi, jednym słowem reasumując (bo jak zwykle kolega Lpglpg miesza wtrącając swoje trzy grosze i wątek schodzi na boczny tor ), albo włożysz emulator wtrysku i sondy, albo przekaźnik z bocznikowaniem styków odcinających wtryski i podający masę na wejście sondy w ECU oraz czasówkę opóźniającą odcięcie wtryskiwaczy, żeby nie gasł przy przejściu na LPG lub za mocno nie szarpał.
Osobiście włożyłbym całego kompa LPG tyle, że krokowca ustawił na stałe na pełne otwarcie i z czapki. Dodatkowy plus jest taki, że przy regulacji blosa jest pełny podląd składu mieszanki. Nie sądzę żeby same emulatory wyszły dużo taniej, a bawić się z przekaźnikami, czasówkami eee ... szkoda by mi było czasu.


[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2006-05-27 22:52:48 ]
  
 
1.Powtarzam:
Mój nie łapie a mam taki sam jaki ma kolega-założyciel wątku. Chyba też nie umie sprawdzać wtryskiwaczy skoro wszystkie 4 ma spięte razem i wychodzą z całej listwy dwa przewody. a juz na pewno nie byłby w stanie rozróżnić który konkretnie nie działa.
2. Uwazam, że jak najbardziej w temacie odpowiedziałem dodając wyraźnie, że w moim aucie tak jest jak opisałem.
3. Wielce szanowny mój bezposredni przedmówca zgrabnie to wszystko podsumował w całość. (po wypowiedziach innych kolegów niestety). AA i jeszcze nie wiem czym namieszałem. Nie mogłeś na początku wątku "podsumować"? Po wszystkich poradach kolegów łatwo radzić.
4. Moje: "zgadzam się z kolegą w 100% z zastrzezeniem, że chodzi o K-jettronik" tyczyło się umiejscowienia miksera i kompensacji. to dla wyjasnienia, żeby kolega nie pomyslał sobie, że miałem na mysli sterowanie wtryskiwaczami. Hi.
  
 
Mark 80 dobrze wiesz ,że te kody usterek dotyczą EOBD (wozów po 2001 roku) a nie prymitywnych systemów np L jetronik
  
 
Lpglpg, spadaj się kłócić na inne forum, jak nie potrafisz spokojnie i rzeczowo dyskutować na temat.
  
 
Chlopaki spokojnie, Blos bedzie na elektronice. Dziekuje wszystkim za rady .