Po 1995r. chyba juz bedziesz musiał miec kompa OBD ale nie jestem pewien.
Mam cos co dotyczy corolli 1.3i 16V T.C.C.S. 05/1995 wzwyż więc
pewnie s i one aktualne u Ciebie ale prosiłbym o weryfikacje osób
bardziej w temacie czy mam racje
Wtyczka diagnostyczna ( nie wiem jaka masz czy zwykla prostokatna czy okragłą)
W obydwu łączysz TE1 i E1
Odczyt
Tryb normalny:
-Włączyć zapłon.
-Podłączyć końcówkę 1 do końcówki 2.
-Pojawią się kody błędów na lampce kontrolnej silnika.
Kilka nowych typów (od 1992) obejmuje dodatkowo tryb testowy, ten tryb testowy jest bardziej czuły i można go wykorzystywać w czasie próby drogowej.
Tryb testowania:
Do tego testu należy użyć wtyczki diagnostycznej B, jeśli nie ma tej wtyczki diagnostycznej, to użyć wtyczki diagnostycznej A.
-Włączyć zapłon.
-Podłączyć końcówkę 3 (lub 1) do końcówki 4 (lub 2).
-Na lampce kontrolnej silnika pojawiają się kody błędów tak jak przy trybie normalnym.
-Włączyć silnik.
-Wyjąć połączenie we wtyczce diagnostycznej.
-Wykonać próbę drogową, zasymulować reklamacje właściciela samochodu, jechać więcej niż 10 km/h.
-Jeśli występuje jakaś usterka w systemie, to zaświeci się lampka kontrolna silnika.
-Aby uzyskać kody nie należy wyłączać silnika, należy podłączyć końcówkę 3 (lub 1) do końcówki 4 (lub 2) we wtyczce diagnostycznej.
-Pojawią się kody błędów na lampce kontrolnej silnika.
-Resetowanie komputera i kody błędów są takie same jak w trybie normalnym.
Resetowanie
-Wyłączyć zapłon.
-Wyjąć bezpiecznik ECU na co najmniej dziesięć sekund.
-Można również odłączyć akumulator (utracone zostaną też inne dane: radio, zegar, itp.).
Sygnał
-Cyfra 1 (pozycja dziesiętna): Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.
- Przerwa, lampka gaśnie na 1.5 sekundy.
-Cyfra 2 (pozycja jedności): Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.
- Przerwa, lampka gaśnie na 2.5 sekundy.
-Po ostatnim kodzie następuje przerwa, lampka gaśnie na 4.5 sekundy.
-Następnie powtarzana jest cała seria kodów błędów.
Kody błędów
Ciągłe migotanie lampki kontrolnej silnika: kody błędów nie są zachowywane w pamięci ECU.
11 Chwilowo otwarty obwód napięcia zasilania ECU lub przekaźnika EFI.
12 Brak sygnału obr/min. lub TDC (zwrotnego położenia odkorbowego) w czasie uruchamiania.
13 Brak sygnału obr/min. przy pracy silnika powyżej 1500 obr/min.
14 Brak sygnału potwierdzenia (IGF) z modułu zapłonu.
16 ECT sygnał sterowania (tylko typ automatyczny).
21 Niski sygnał z czujnika tlenu.
22 Brak sygnału z czujnika temperatury chłodziwa.
24 Brak sygnału z czujnika temperatury powietrza.
25 Czujnik tlenu pokazuje mieszankę ubogą.
26 Czujnik tlenu pokazuje mieszankę bogatą.
31 Brak sygnału lub brak napięcia zasilania na czujniku MAP lub masowym mierniku przepływu powietrza.
32 Brak sygnału lub brak napięcia zasilania na czujniku MAP lub masowym mierniku przepływu powietrza.
34 Ciśnienie na turbosprężarce.
35 Ciśnienie na turbosprężarce.
41 Przełącznik biegu jałowego i szerokiego otwarcia przepustnicy lub czujnik położenia przepustnicy, obwód otwarty lub zwarty.
42 Brak sygnału z czujnika prędkości pojazdu.
43 Brak sygnału rozruchu.
51 Brak sygnałów z przełącznika biegu jałowego, neutralnego i A/C do ECU w czasie odczytu kodów błędów.
52 Obwód czujnika stukania otwarty lub zwarty.
53 Regulator detonacji w ECU poza zakresem lub uszkodzony.
54 Chłodnicę międzystopniową.
71 EGR
Amen