Samara przegub wewnętrzny czy też zewnętrzny ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam i proszę o radę.
Podczas skrętu w lewo a także przy przyśpieszaniu na prostej słychać turkotanie po lewej stronie samochodu. Podczas skrętu w prawo jest w porządku. Z miejsca kierowcy trudno ocenić czy to przegub zewnętrzny czy też wewnętrzny. Może któryś z klubowiczów to przerabiał i wie? Z góry dziękuję za podpowiedź. Pozdrawiam Tadeusz
  
 
Cytat:
2006-05-26 20:58:08, skatad pisze:
Witam i proszę o radę. Podczas skrętu w lewo a także przy przyśpieszaniu na prostej słychać turkotanie po lewej stronie samochodu. Podczas skrętu w prawo jest w porządku. Z miejsca kierowcy trudno ocenić czy to przegub zewnętrzny czy też wewnętrzny. Może któryś z klubowiczów to przerabiał i wie? Z góry dziękuję za podpowiedź. Pozdrawiam Tadeusz



Chodzi o przegub zewnetrzny, tj przy kole. Dzięki przegubowi wewnętrznemu półoś może się wydłużać lub skracać (ma on rowki wzdłuż obudowy, w których poruszają się kulki a razem z nimi obejma i półoś), ale przy skręcaniu pracuje przegub zewnętrzny.

  
 
Jednak wewnętrzny!. Wymieniłem zewnętrzny na nowy ale turkot pozostał. Do wymiany pozostał wewnętrzny. A JEDNAK!
  
 
W samarze wuja turkotalo z prawej strony przy skreceniu w lewo i byl to przegub zewnetrzny (tj przy kole). Dziwne, ze wewnetrzny też może coś takiego robić??? Może był rozbierany i przed rozebraniem nie zaznaczono wzajemnego położenia częsci? Trzeba go złożyć tak samo jak był, tj chodzi o położenie tej obsady półosi i koszyka kulek.

  
 
Ponawiam pytanie jak sie zorientować który to??
DEx
  
 
u mnie tez "turkotał" wewnetrzny....
  
 
No to zonk bo nie wiem który kupić, a jakby tego było mało to wewnętrzny w 110 jest inny niż w 08. :/ Chyba będę musiał rozebrać „pomacać” i dopiero kupić....
DEx