MotoNews.pl
  

Zmiana silnika w 1.8 zetec

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!

Chciał bym sie dowiedziec czy ktoś wymieniał juz silnik w escorcie na silnik o tej samej pojemnosc np z mondeo ale o innym oznaczeniu kodowym, Ja bede robił taki nietypowy przeszczep dorwałem blok z cylindrami i wałem z mondacza 97r w aftomacie i chcem załozyć mu osprzet i głowice z escorta. Jak myslicie przejdzie taka modyfikacja? Mondeo miało 115 KM. Mysle z że blok z głowica spasuje bez problemu. i inne zeczy. MOże sie pokusze o wałki z 2.0taką modyfikacje zrobie na 130KM zobacze jak pujdą prace i findusze.
  
 
tu ktos cos pisal ze rozrusznika chyba nie jest z tej samej strony co w essim ale moge sie mylic,wiec lepiej sprawdz dokladnie
  
 
sprawdz czy rozrzad sie nie rozni bo to ma znaczenie przy montowaniu pompy wodnej(w mondeo jest inna niż w escorcie), a to sie wiąże z zamontowaniem łapy trzymającej alternator i kompresor klimy(alternator w mondeo jest z tyłu tam gdzie escort ma mocowanie silnika , a w escorcie z przodu) jedyna alternatywa dorobienie łapy
  
 
z tego co wiem to mondek te 115 km ma właśnie z inne glowicy i wtrysku. Wiec nie widze celu tej modyfikacji szkoda czasu i kasy
  
 
Takie szczepy nigdy nic dobrego nie wnasza.Wrecz same problemy!!!Jesli juz chcesz zmieniac silnik to zamian na kompletny zdrowy motor.
  
 
to przy okazji spytam czym się różni wersja zetec 1,8 typowa 105KM i ta 130KM to jest zasługa głowicy czy wałków...
  
 
Cytat:
2006-05-28 09:12:37, dr_Killer pisze:
to przy okazji spytam czym się różni wersja zetec 1,8 typowa 105KM i ta 130KM to jest zasługa głowicy czy wałków...



wałek, zawory,komp od silnika, a podobnonawet chłodzenie tłoków od spodu olejem czy cuś takiego.
  
 
Widze ze nikt nie robił jeszcze takiego numeru jak ja i tylko pioszecie niepewnie jak zrobie to dam znac. Blaki w silnikach z mondeo i escorta niczym sie nie ruznia ilosc otworów jest taka sama tylko spilki do alternatora do mocowania trzeba przekręcic a co do rozżadu to wszystkie zetecki z tych lat maja taki sam 1,8 105 , 115 i 130km Wiec moze sie uda. Oby mam nadzieje
  
 
trzymamy kciuki:] pewnie pozostanie escortowe 105 konikow, chyba ze przy okazji cos zmodujesz...
  
 
Silnik juz lezy teraz trzeba wybebeszyc escorta i poskładać. Zobaczymy jakie bedą efekty. Akcja zaczyna sie w piatek
  
 
ja z 1.6 289tys km przeszedłem na 1.8, najpierw miałem to co ty czyli silnik od monde 1.8 115kM, było z tym tyle problemów że wymiękłem, zamieniłem na 1.8 105kM i poszło gładko, silnik został poddany modyfikacjom rozwiercanie , wałki, przepustnica , mapowanie kompa(koszt wszystkiego to 7tys-pyanie czy ma to sens?) i co tylko sie dało, no i na hamowni sie bardzo ucieszyłem troche mniej na stacji paliw
  
 
W sobote wielki dzień rozruch złozonego silnika. Jeżeli ktoś by chciał zrobic remoncik tak jak ja czyli wymiana silnika (w moim przypadku samego dołu bo na kompletny silnik sie spuzniłem sprzedali głowicę) z mondeo (powyzej 97r) to trzeba przełozyć z escorta:
- pompę wodną (w mondeo kreci sie w druga strone inne obroty)
- pompe olejową (inaczej ukształtowane obudowa filtra)
- miska olejowa jest inaczej wyprofilowana (miejsce na rure wydechową)
- łapy mocujace osprzęt (bezproblemu pasuje)

A przy okazji zregenerowałe sprzęgło bo nowe kosztuje 350zł sama tarcza a reg 60zł (wymiana okładzin)

Czyli sprawa bardzo prosta i przyjemna mozna odmłodzic sobie silniczek o parę lat. JAk bede mógł to zamieszcze foty starego bloku przerazicie sie jaka jest szczelina pomiedzy tłokiem a tuleją . Mam nadzieję ze jutro autko moje odpali i nic juz nie bedzie stukać