Trudna sprawa :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, juz od okolo 2 tygodni mecze sie z esperakiem. Silnik 1.8 na gazie, rorząd ze świecami i kablami wysokiego napiecia wymienione okolo miesiac temu.
A sprawa dosyc powazna, autko mi sluzy do pracy a tu non stop zle, bylem juz chyba u 5 mechanikow kazdy inna diagnoza, jednym slowem nikt nie potrafi mi pomoc tylko biorą kase. Tak na marginesie podajcie namiar na jakiegos dobrego mechanika w gliwicach albo okolicach.
Dobra przechodze juz do sedna sprawy, auto ponizej 2tys/obr swiruje, strasznie skacza obroty, rozne strzaly od silnika, ciezko odpala, gasnie itp. Powyzej 2tys ten problem mija jednak auto jest zamulone.
Pierwsza diagnozą bylo wymienienie uszczelki pod kolektorem ssącym, zrobilem to, pojezdzilem z 5km i jeb znowu to samo... wrocily nierowno obroty i cala reszta jak przed naprawą.
Po wymianie jedyne co sie zmienilo to to, ze jak rano siadam do auta to przez pierwsze 2km jedzie dobrze i dopiero po chwili znowu swiruje.
Byc moze wczesniej tez bylo czasem dobrze ale juz nie pamietam dokladnie, dlatego nie jestem przekonany czy jest to wina nagrzewajacego sie silnika.
Jeszcze jedna rzecz ktora moze kogos naprowadzi na dobry trop to migajaca zolta kontrolka (od silnika czy pompy paliwa nie jestem pewien).
Prosze o jakies wstepne diagnozy co to moze byc, moze juz ktos mial cos podobnego i wtedy sam bede mogl naprowadzic mechanika na to... bo Ci mechanicy to szkoda gadac :/
  
 
A i jeszcze jedna istotna sprawa, tak samo auto chodzi i na benzynie i na gazie tzn. beznadziejnie...
  
 
Jesli miga Ci kontrolka check silnika to juz jest jakiś trop.Mialeś oczywiscie robione duzo rzeczy i moze przy czymś ktoś zawalił ale zawsze warto sie upewnić czy sprawna jest sonda lambda - jej uszkodzenie moze wywoływać podobne objawy.nie wiem jaką masz instalacje LPG (I czy II generacja) ale jesli to samo jest na obu a jest II to sprawdź lambde.Podłaczał Ci go ktorykolwiek mechanik do komputera?Mozesz spróbować tymczasowo odpiąć klemy z akumulatora na kilka minut - potem odpal zostaw na wolnych obrotach do nagrzania i wyłącz silnik.Potem odpal i przejedź się - jeśli bedzie jakakolwiek poprawa przebadaj komputer i lambde.
  
 
Jak dla mnie to zła wartość cieplna świecy i dostaje samozapłonu.
Znajdź w okolicy jakąś (najprawdopodobniej byłą) ASO daewoo i odżałuj 60 zł na badanie skanerem.
  
 
Skoro pali się lampka check to pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić jest odczytanie kodu błędu przy pomocy spinacza biurowego.
Bardzo możliwe ponadto, że padła cewka w aparacie zapłonowym lub moduł zapłonu.
  
 
Ale czy cewka zapali lampke ? Nie sadze. Jesli problem wychodzi po nagrzaniu to ja bym sprawdzil w pierwszej kolejnosci co powoduje ze lampka sie zapala, pozniej czy silnik ni ebeirze lewego powietrza i czy czujnik drogi nie jest zwalony, no i reszte jak poprzednicy pisali.
  
 
Co do wizyty w ASO w celu podpiecia esperaka pod komputer, to nie takie pewne ze jak znajdzie jakies to mu tam podepna, ja w miescie mam takie co nie da rady bo nie maja sprzetu... W ogole w mojej okolicy namierzylem jednego goscia co sie pofatygowal i za moja sprawa zamowil kabel do esperaka, wpial sie i odczytal bledy.... jeden z ilus tam... Jak mryga kontrolka (ta zolta nazywa sie ogolnie check engin) znaczy ze komputer dosytaje jakies bledy, znaczy nieprawidlowe dane z czujnikow, moa to byc cuda, od czujnikow temperatury, po sonde lambda, jesli swieci sie kontrolka czy tez mryga, nie ma sensu wymieniac na czuja pokolei wszystkiego, bo tak si emechanikowi wymysli, pierwsze cza jechac, zobaczyc o co chodzi kontrolce, sprawdzic/wymienic to co sygnalizuje (moze to byc poprostu zle wpieta kostka w jakis czujnik), i jak juz sie wymieni, a dalej nie bedzie chodzic, to cza sie zastanawiac dalej co i jak ....
Ja tak wlasnie mam ... za kwote 140zl wyeliminowalem swiecenie kontrolki, tyle ze jezdzi tak samo ch...wo jak jezdzil ale wiem juz ze czujniki sa sprawne wszystkie, i ze teraz cza zabrac sie pokolei za czyszczenie tu i tam... naszczescie trabancik konczy mi sie robic, wiec bedzie czym jezdzic w razie jakby sie to rozkraczylo w imen ...
  
 
Cytat:
2006-06-01 08:57:51, kinatS pisze:
...."Co do wizyty w ASO w celu podpiecia esperaka pod komputer, to nie takie pewne ze jak znajdzie jakies to mu tam podepna ......."


Strassznie to wszystko SKOMPLIKOWANIE napisałeś ...ale z tego co udało mi się odszyfrować wyciągam jeden, ogólny wniosek Mylisz się , Nie znasz się (bo np.CUDÓW nie ma ) i Musisz jechać do MECHANIKA....takiego PRAWDZIWEGO...

Nie jesteś sam we wszechświecie...jeśli nie w samej Bochni to na pewno gdzieś w miarę blisko było DU i mają tam sprzęt....po za tym...kody błędów da się zczytać wychodząc do auta przed dom-po co zaraz zmuszać ludzi do kupowania specjal kabla? ...poczytaj trochę forum...

W Bochni mieszka też Klubowy Kolega tommi-j....może On ma jakieś fajne namiary ?

Pozdrawiam z Katowic!
B1

[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2006-06-01 09:44:34 ]
  
 
a posiada ktos to zlacze ALDL do esperaka bo kupilem sobie laptopa i sie zastanawiam czy kupic ten kabel i popatrzec co tam w silniku sie dzieje, kto ma cos takiego, jakie on zczytuje wartosci ??
  
 
Cytat:
2006-06-01 11:59:49, Outcast pisze:
a posiada ktos to zlacze ALDL do esperaka bo kupilem sobie laptopa i sie zastanawiam czy kupic ten kabel i popatrzec co tam w silniku sie dzieje, kto ma cos takiego, jakie on zczytuje wartosci ??

nie potrzebujesz calego zlacza biorac pod uwage ze tylko dwa piny z kostki sa uzywane...choc tobie chodzi chyba o caly interfejs diagnostyczny
  
 
wiem zwierajac 2 piny mozemy migawkowo odczytac kody bledow ale majac cale zlacze mozemy sie dowiedziec pewnie jeszcze wiecej
  
 
Ja mam takie teste daewoo scan II czy cos w tym stylu (czyta wszystko oprocz chairmanow i musso) mzoesz sobei bledy tym pokasowac, zobaczyc napiecia na czujnikach czy pracuja, temp. silnika, predkosci poszczegolnych kol jak masz abs, predkosc auta, stan przelacznikow, stycznikow przekaznikow etc.
  
 
Cytat:
2006-06-02 15:37:31, maskekk pisze:
stan przelacznikow, stycznikow przekaznikow etc.



  
 
Cytat:
2006-06-02 16:01:30, piotr_ek pisze:




troche przesada, chyba zle okreslone tu to to. bo watpie zeby ow tester pokazal ' przelacznik szyby prawej tylnej - zasniedziale 2 styki
  
 
Cytat:
2006-06-02 16:08:30, Cwikus pisze:
troche przesada, chyba zle okreslone tu to to. bo watpie zeby ow tester pokazal ' przelacznik szyby prawej tylnej - zasniedziale 2 styki



Nic z tych rzeczy nie pokaże. Instalacja elektryczna złomiaka jest na poziomie rozwoju porównywalnym z instalacją elektryczną FSO Warszawa M20. Ma to jeden plus. Jak się pitoli, to każdy elektryk sobie poradzi, a w ostateczności "pociągnie druta". A w takim Citroenie... żeby radio podłączyć, to trzeba w ASO zostawić drugie tyle ile kosztowało radio.
  
 
Chodzi mi czy dany przekaznik jest zalaczony czy wylaczony, itp np czy przekaznik pompy paliwowej jest zalaczony
  
 
Cytat:
2006-06-02 18:56:17, maskekk pisze:
Chodzi mi czy dany przekaznik jest zalaczony czy wylaczony, itp



A to nie ta kategoria auta. Można sprawdzić tylko organoleptycznie. Żaden tester nie pomoże.
  
 
Cytat:
2006-06-02 19:38:55, piotr_ek pisze:
A to nie ta kategoria auta. Można sprawdzić tylko organoleptycznie. Żaden tester nie pomoże.



Chodzi zapewne o to, że skaner pokazuje czy komp wysyła napięcie sterujące do określonych przekaźników, m.in. od klimy, pompy paliwa, wentylatora