Kod 12 i 23 oco chosi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Komputer pokazał mi bład 12 (z tego co wyczytałem nie ma sie co martwić bo zawsze jest ) i 23 (na ten temat nic nie moge znależć) Kod 23 to błąd czujnika temperatury powietrza w kolektorze dolotowym. Moje pytanie jest takie:
-jakie moga być objawy jak jest zepsuty ten czujnik,?
-czy to jest ten czujnik w plastikowej obudowie filtra powietrza?
-czy da sie go wymienić bez wymiany całej obudowy?
-czy to poważny bład czy raczej mam to olać.?
Prosze o wskazówki nic na forum ani w necie o tym nie piszą.

  
 
Cytat:
2006-05-28 16:43:05, Gathor pisze:
Witam Komputer pokazał mi bład 12 (z tego co wyczytałem nie ma sie co martwić bo zawsze jest ) i 23 (na ten temat nic nie moge znależć) Kod 23 to błąd czujnika temperatury powietrza w kolektorze dolotowym. Moje pytanie jest takie: -jakie moga być objawy jak jest zepsuty ten czujnik,? -czy to jest ten czujnik w plastikowej obudowie filtra powietrza? -czy da sie go wymienić bez wymiany całej obudowy? -czy to poważny bład czy raczej mam to olać.? Prosze o wskazówki nic na forum ani w necie o tym nie piszą.


Objawy mogą być takie, że silnik będzie dziwnie reagował na nagłe wciśnięcie gazu, choć może to być niezauważalne... tzn może nie być żadnych objawów.
Czujnik jest rzeczywiście w obudowie filtra
wymienia się go bez problemu, obudowa zostaje
ja bym błąd na razie olał, sprawdził połączenia, skasował błąd w komputerze (odłącz akumulator na kilka minut) i sprawdził czy błąd pojawi się ponownie.
  
 
moim zdaniem blad 23 to uszkodzony obwod czujnika temp..sam czujnik raczej nie bardzo ma sie jak zepsuc..pamietam ze kiedys mialem ten sam blad a okazalo sie ze przy wymianie filtra odpialem czujnik i potem niedokladnie wetknalem wtyczke
  
 
12 zawsze sie swieci przy wlaczonym zaplonie - to blad czujnika wału korbowego jak silnik nie chodzi to logiczne ze sie swieci. 23 to czujnik temperatury ktory jest umieszony w obudowie filtra powietrza. jesli go nie podepniesz zaswieci ci sie chcek sprawdz tez czy nie przerwal ci sie przewod a raczej dwa ktore dochodza do tego czujnika ja tak mialem. Sam czujnik nie jest drogi kosztuje 10 zl. Ja jak wymienialem obudowe po strzale gazu to byl razem z obudowa za ktora zaplacilem 48 zl za komplet dol i gora
  
 
a czujnik wymienisz sam jest on zabezpieczony na kawalek blaszki ktora podwazysz srubokretem i wyjmiesz.
  
 
A jak jest w silniku 1,8? Nie widziałem żadnego czujnika w obudowie filtra
  
 
Cytat:
2006-06-04 12:53:09, esperak pisze:
A jak jest w silniku 1,8? Nie widziałem żadnego czujnika w obudowie filtra



w 1,8 i 2,0 ten czujnik jest w kolektorze naprzeciw przpustnicy