| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
boru Sympatyk FEFK cabrio mk4 penelope dabrowa g. | 2006-05-29 00:02:29 wiem ze bylo ale wybaczcie mam juz metlik...wiec prosze mnie slownie nie linczowac
zamierzam zakonserwowac podwozie progi i miejsca gdzie ruda dala sie we znaki....i teraz na jakie srodki sie zdecydowac? jest ich dosc sporo a chcialbym to zrobic naprawde raz a porzadnie... wiec co?Boll?APP?Tectyl?Bitex? a moze cos innego? (to jesli chodzi o podwozie...) a na elementy nadwozia co zastosowac? (ruda wtargnela min w miejsce mocowania przedniego zderzaka, zawiasy drzwi, pod akumulatorem, pod uszczelka na progach i w pare innych jeszcze miejsc :/ )....jaki srodek antykorozyjny dac przed pomalowaniem? dzieki za wszelkie porady ![]() |
kainek Sympatyk FEFK Dwa koła NL | 2006-05-29 00:05:10 jest taki srodek ale nei pamietam jak sie to nazywa
malujesz tym ruda a on ja zamienia w nie-ruda |
boru Sympatyk FEFK cabrio mk4 penelope dabrowa g. | 2006-05-29 00:07:03 zaczarowny olowek? ;] |
kainek Sympatyk FEFK Dwa koła NL | 2006-05-29 00:07:52
niekoniecznie
ale dziala |
boru Sympatyk FEFK cabrio mk4 penelope dabrowa g. | 2006-05-29 00:17:31 gdybys sobie przypomnial i podal nazwe to bede ci wdzieczny ![]() |
kaes Astra II 1.7 DTI Edi ... krotoszyn | 2006-05-29 01:14:37 Ja kupiłem brunox epoxy.narazie prysłem na próbe bo konkretnie zajme sie autem pozniej i jestem zadowolony.ruda zmienila kolor na czarny.minus to taki ze dlugo schnie, nawet pare dni az kompletnie stwardnieje |
Wuipe Escort Driver Mitsubishi ASX Rybnik / Olza | 2006-05-29 09:32:36 do wewnętrznych powierzchni blach polecam FLUIDOL-ML |
Skolmi Sympatyk FEFK Fusion Warszawa | 2006-05-29 13:16:37 APP jest spoko, jeżeli chodzi o wszystkie ich środki.
Zdecydowanie odradzam Eurocolor sprzedawany na Allegro! |
boru Sympatyk FEFK cabrio mk4 penelope dabrowa g. | 2006-05-29 16:30:48 ok dzieki za odpowiedzi...na dniach bede cos kupowac i robil generalne czyszczonko
pozdro |
boru Sympatyk FEFK cabrio mk4 penelope dabrowa g. | 2006-06-01 00:41:57 masakra...tego jest pelno...
czyli tak....na poczatek czyszczonko, odtluszczenie benzyna ekstrakcyjna i nakladamybrunox epoxy potem jakis podklad typu tectyl ML ktory tez podobno jest do profili zamknietych... nastepnie jakas masa uszczelniajaca czy wygluszajaco - zabezpieczajaca ew takie cos... to to by bylo nadwozie...jesli chodzi o podwozie to to samo co wyzej + jakis baranek na pistolet ew taki bedzie ok? zda egzamin? ktore niepotrzebne skreslic? valvoline czy boll ? |
boru Sympatyk FEFK cabrio mk4 penelope dabrowa g. | 2006-06-01 09:02:30 jeszcze male pytanko co do brunox....czy musze czekac az wyschnie zanim poloze na to jakis podklad czy nie jest to konieczne? (bo podobno dluuugo schnie) |
Kiur Ford Escort MKVII Kluczbork | 2006-06-01 13:55:00
Trzeba czekać.
Baaaardzo. U mnie trwało to jakieś 4 doby. |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-06-01 17:43:10 Cortanin "F" faktycznie wiąże tylko powierzchniowo rdzę, ale przynajmniej wchodzi z nią w reakcję co jest dość dobre w przypadku konserwacji profili zamkniętych gdzie nie ma dostępu i mozliwości aby usunąć rdzę mechanicznie. Ostatecznie chyba jedynym sposobem skutecznego pozbycia się rudej jest wycięcie zainfekowanych blach i zastąpienie ich nowymi (koszty!). Większość środków jedynie spowalnia rozprzestrzenianie się rdzy maskując ją i odcinając dopływ tlenu.
U siebie stosowałem Bitex do konserwacji podwozia i niestety stwierdzam dziś że to starcza na góra 2 lata. Jeśli jest kawałek zaatakowanej blachy to maxymalnie na tyle bitex może powstrzymać rdzę przed ponownym pojawieniem się. Najgorzej jest kiedy rdza atakuje od spodu, z wnętrza profili zamkniętych, dzieje się to wtedy dosłownie z zaskoczenia i niestety jest już najczęściej za późno. Każda próba ruszenia t dziura na wylot! Najlepszą gwarancją na to żeby nie mieć rdzy na samochodzie byłaby chyba taka NAPRAWDE uczciwa konserwacja zanim ruda zaatakuje. Dobrym środkiem do konserwacji, łatwym w użyciu i stosunkowo nie drogim jest Fluidol. W sprayu do profili i ten na pędzel tam gdzie można dojść. Najpierw jednak szczotka, papier, odtłuszczenie, podkład - koniecznie bo konserwacja gołej blachy nie ma sensu - i dopiero konserwacja. Nieznam dokładnie gamy środków do konserwacji którą tu wymieniacie, ale wydaje mi się że najlepsze to te które nie twardnieją i zachowują elastyczność z biegiem czasu. |
boru Sympatyk FEFK cabrio mk4 penelope dabrowa g. | 2006-06-01 18:43:46 no i tak zrobie....ten schemat powinien byc prawidlowy z tego co piszecie
-czyszczenie (szczota druciana, papier scierny) -odtluszczanie (benzyna ekstrakcyjna), -antykorozja (np. brunox epoxy), -podklad (np. tectyl ml ktory rowniez jest do profili zamknietych) -konserwacja (masa uszczelniajaca + baranek) co prawda nie powinienem narzekac bo jak na autko ktore ma 17lat to blacha tfu tfu trzyma sie super....jedyne newralgiczne miejsce to pod przednim zderzakiem (miejsce mocowania tego zderzaczka jest zjedzone i to najwieksze ognisko korozji), pod akumulatorem i tam gdzie nachodzi uszczelka na progi przy drzwiach...w tych miejscach ruda sie pojawila...ale nie chce ryzykowac i zrobie konserwacje raz a porzadnie zeby miec spokoj
pozdro |