MotoNews.pl
  

2.5 tds nie wkreca sie na obroty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem z silnikiem 2.5 TDS podczas ruszania nie chce wkrecic sie na obroty. wykazuje brak mocy do ok. 3000 obrotow. Potem nagle dostaje kopa i wszystko wraca do normy tzn. ciagnie solidnie od 1800 obr. po postoju np. w korku znowu sie zamula. na diagnostyse nic nie wykazalo, dla pewnosci wymienilem filtr paliwa i szyscilem pompe wtryskowa. niestety nie pomoglo. wydaje mi sie ze to jakis czujnik falszuje dane do komputera bo raz jest dobrze a raz jakbym jechal maluchem. Co to moze byc ??? Prosze o porade
  
 
Nie jestem fachowcem od diesli ale jakiś rok temu jak kupiłem swoje 524 miałem identyczny problem na niskich obrotach auto wogóle nie jechało czasami stałem na skrzyżowaniu z wrzuconą 2 wciskałem pedał w podłogę a on nic ledwie się toczył , jak przekraczał 2 tys obr. to dostawał wtedy speeda ktoś z forum zaproponował abym zwiększył dawkę paliwa zrobiłem i pomogło ma powera w całym zakresie obrotów.
  
 
Cytat:
2006-05-29 19:39:17, RM525TDS pisze:
Mam problem z silnikiem 2.5 TDS podczas ruszania nie chce wkrecic sie na obroty. wykazuje brak mocy do ok. 3000 obrotow. Potem nagle dostaje kopa i wszystko wraca do normy tzn. ciagnie solidnie od 1800 obr. po postoju np. w korku znowu sie zamula. na diagnostyse nic nie wykazalo, dla pewnosci wymienilem filtr paliwa i szyscilem pompe wtryskowa. niestety nie pomoglo. wydaje mi sie ze to jakis czujnik falszuje dane do komputera bo raz jest dobrze a raz jakbym jechal maluchem. Co to moze byc ??? Prosze o porade


A jak wyczyściłeś pompę?i dlaczego?pompa się nie brudzi,trzeba ją wyregulować głowiczką i będzie dobrze.
  
 
Cytat:
2006-06-01 20:25:14, broks pisze:
A jak wyczyściłeś pompę?i dlaczego?pompa się nie brudzi,trzeba ją wyregulować głowiczką i będzie dobrze.

Mechanik rozbieral cala pompe na pojedyncze czesci, wszystko myl w ropie, zalozyl nowe uszczelnienia i ustawil kopulka na sterowniku. dawka paliwa na wolnych obrotach - 3 mg.
  
 
w pompie mialem grafitowy osad ktory nie jest zassany ze zbiornika tylko wytraca sie na pracujacych elementach pompy. jak powiedzialem ze tankuje na BP to wszyscy na warsztacie wybuchneli smiechem!!! Od tamtej pory tankuje na shellu v-power diesel i pompa jest czysta. Dzis zostawilem auto na warsztacie i do jutra maja znalezc usterke. podobno sa dwie mozliwosci: 1-pompa elektryczna w baku, 2-zapiekajacy sie walek od turbiny. Jutro bede wiedzial to dam znac.
  
 
I wszystko stalo sie jasne. Padl mi zawor cisnieniowy w pompie wtryskowej i nie dawala wystarczajacej ilosci paliwa przy wysokich obrotach. Silnik musial troche popracowac zeby wytworzylo sie cisnienie w calym ukladzie paliwowym i wtedy bylo OK.
Koszty naprawy to: 150 zl zawor i 200 zl robocizna.
I znowu mozna dac mu po garach
  
 
Mam problem ponieważ niewiem jak wykręcić pompe wtryskową do BMW 525 TDS