MotoNews.pl
  

Krzywe tylne koła

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Jakis czas temu zmieniałem oponki na letnie i tak przyuważyłem że opony tylne sa bardziej ściete od wewnątrz. Ostatnio zaczałem sie przygladać tyłowi essiego i wygląda to tak jakby koła były lekko pochylone do góry. Co to moze byc bo jak sie przyjżałem to tam jest raczej sztywna belka i nie za bardzo ma sie cos rozłazić?
pozdro
  
 
Proponuje obejrzeć łożyska, chociaż przy zauważalnym pochyleniu to musiały by być strasznie wyrobione i było by to zapewne słychać, ale warto sprawdzić.
  
 
Zbierzność. Jedz ustawić zbieżność, a konkretnie kąty nachylenia kół
  
 
Cytat:
2006-05-29 22:24:33, daz pisze:
Zbierzność. Jedz ustawić zbieżność, a konkretnie kąty nachylenia kół



A niby jak ...
  
 
Zwyczajnie, nie pamietam jak to jest w fordzie ale w bmw ustawia się zbieżność również i tylnych kół. Bo jeśli miał by takie luzy na łożyskach że aż by cieło opony to jak podniesie sanochód na podnośniku to koło powinno latać we wszytskie strony. Jak mi w escorcie wyrobiły się łożyska to bez problemu można było wyczuć luzy na kole po podniesieniu samochodu
  
 
Tu jest właśnie problem, że w essim z tyłu jest tylko belka, spreżyny i amorki. Nie za bardzo tam widzę mozliwosć jakiejs regulacji.
A łożyska są dobre.
Za parę dni jeadę na badania wieć moze tam mi cos powiedzą.
pozdro
  
 
A obnizales samochod?
  
 
No właśnie zwyczajnie się nie da, bo to zawieszenie na belce wleczonej, i amortyzatorach + sprężyny. Nie ma możliwości regulacji, ani zbieżności ani geometrii. Jeśli okaże się ze koła nie trzymają kątów to cos jest pokrzywione.
A co do łożysk to własnie taką sytuację miałem na myśli.
  
 
U mnie jest tak samo co panberta1. Koła tylne są minimalnie pochylone do wewnątrz (tak mi się przynajmniej wydaje). I dlatego obserwuję wszystkie Escorty kombi i koła wydają mi się że nie zawsze idealnie pionowo. A w kombi jest sztywna belka poprzeczna, i co tam można regulować. Parametry ustawienia kół tylnych są nieregulowane. Dodam że łożyska mam prawie nowe.
  
 
jesli nie opony to oby to nie bylo mechaniczne uszkodzenie jakies duze dziury pod ciezarem bo cale zawieszenie moze byc do wymiany.pozdrowienia
  
 
Cos sie skrzywilo .
A wyregolowac idzie - podklada sie specjalne blaszki w miejscu przykrecenia czopu do osi.
  
 
Czyli dajemy podkładki pomiedzy belkę a piastę na dwie górne śruby którymi przykrecona jest piasta?
Jak pisałem jade na dniach na badanie i zobacze co gość mi powie/
pozdro